Pystykeulasatkun rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ja itse kyllä kehoitan laittamaan ne valonpesimet sinne. Vähäkin sellainen keli, että kura lentää niin nuo pystärin umpiot ovat aika nopeasti ummessa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Joo onhan ne valonpesimet tulossakin takasin kuten aikaisemmin taisin jo mainita, että antaa olla tuollein kunnes saa laitettua sen toisenkin pesimen kuntoon ja pistää sitten paikoilleen. Eihän niiden purkamisessa ja mekanismien herkistelyssä olisi muuten mitään järkeä ollut. Pitäis vaan eka käydä purkamassa sitä toista Saabia.
ristos kirjoitti:Ihan oikeasti, eihän tuollainen ratti 900 Saabiin kuulu. Katteleppas oman Saabisi aikakauden esitettä ja siinä olevia alkuperäisiä lisätarvikkeita. Siellä on esillä Saabiin oikea ratti! :D
Niin oishan se alkuperäinen aina alkuperäinen, mutta eipä tuota raski toista rattia tuohon enää ostaa ja kyllä tuo ainakin minun mielestäni käy tuohon autoon. Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi :)
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Törkeen nättiä.... omasta mielestä ratti passaa justiinsa. :)
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja duuduu »

kärkkäinen kirjoitti:Törkeen nättiä.... omasta mielestä ratti passaa justiinsa. :)
Tärkeintähän on, että ratti näyttää kuuluvan samaan ikäluokkaan ja tyyliin kuin autokin, eikö?. Ja tämä ratti juuri on sitä
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
mooritz
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Tuo ratti on likipitäen kuin aito nardin Saab varaosanumerolla oleva.
aito nardinratti saab-varaosanumerolla
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Kiitos kehuista!
duuduu kirjoitti: Tärkeintähän on, että ratti näyttää kuuluvan samaan ikäluokkaan ja tyyliin kuin autokin, eikö?. Ja tämä ratti juuri on sitä
Samaa mieltä. Ei tuohon oikein mitkään nykyajan tarvikeratit välttämättä istuisi noin hyvin. Taitaa vaan olla tämä ratti hommakin mielipide kysymys niin kuin esim nuo vanteet. Toiset ostaa mielestään hyvännäköset tarvikevanteet ja toisille kelpaa vain alkuperäisvanteet. Mutta itsellehän näitä pääsääntöisesti rakennellaan eikä kaikkien mielipiteitä voi miellyttää. Toki se on kiva kuulla toisten eriävätkin mielipiteet :D

Vaan asiasta seuraavaan. Tuli eilen käytettyä huvikseen noita korisarjan osia paikoillaan 8) Tosin sähköteipillä kiinni, mutta saapahan jotain osviittaa tulevasta kuosista. Pitäis vaan saada ensin ne lasikuitu kopiot noista kaarista ja etu- ja takapuskurista tehtyä. Noita alkuperäisiä kaaria kun ei kehtaa lähteä leikkelemään, jos sattuu menemään pilalle ja etupuskurikin on muutamasta kohti jo halki kunnolla. Ja kyllähän se on hyvä, että jää vielä sitten tuosta etupuskurista muotti, jos sattuu itse tökkäämään sen johonkin. Takapuskuria en käyttänyt vielä paikallaan kun siinä ei ole koukun reikää enkä jaksanut rueta sitä tekemäänkään. Tekee sen sitten lasikuitukopioon niin jää reijittämätön alkuperäinen puskuri sitten tallin perälle talteen. Tiedä vaikka joskus tarvii?

Vaan sitten niitä kuveja
Kuva
Kuva
Kuva
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja ristos »

Ihan oikeassa olet, itselleen jokainen näitä autoja rakentelee! :D Jatka vaan iloisin ja reippain mielin hyvän harrastuksen parissa.

Oma ajatukseni näissä autojen entistämisessä on tällainen ikämiehen ajatus. Se perustuu omiin kokemuksiin näistä vanhoista autoista, sellaisista mitkä omassa tallissa aikoinaan on ollut. Silloin kun tuo autosi on ollut uusi, niin tarvike tarjonta oli pienempää, mitä Se nyt on. Ja silloin käytettiin usein juuri auton valmistajan lisätarvikeosia, mitkä noista vanhoista esitteistä myös nykyisin on katseltavissa. Tämä nyt oli tälläinnen pikkuinen historiakertaus, ei kannata välittää! Rakentelu ja sen suunnittelu on kiehtovaa hommaa.

Terveisin Risto
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Tää projekti se vaan yllättää kokoajan. Ai että... 8O
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

# 419 Vesa Pohjalainen
mooritz
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Siinäs jäbät näette eikun paranee vaan......
Tässä on sitä tekemisen riemua ihan niinkuin Ristos sanoi tällai vanhana ukkona oikee kaiholla muistelee kun oli itsellä tuo meininki,ei haitannut rapakot ja syksymyrskyt jos oli tarve mennä Saabin alle,tässä on sitä. Nykyisellään ottaa vaan vilttiä jaloille ja laittaa puita uunin ja ihmettelee toisten projektien edistymistä.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kyllä Se oli upea projekti tuo Paavon auto! Noista kuvista on apua monelle!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tutun oloista meininkiä. :)

https://picasaweb.google.com/paavo.pohj ... 00Projekti
Arvata saattaa mistä tuli tuo takavalojen sävytys idea :lol: Tuli aikoinaan itsekkin seurattua tuota projektia innolla. Jostain kun löytäis samanlaisen Bridge takaspoilerin kuin tuossa niin alkais näyttää hyvältä. Pitää varmaan jossain vaiheessa käydä ostamassa uretaanivaahtoa ja rueta askartelemaan vastaavaa itse.

Mutta kiitokset kehuista ja muistakin kommenteista! :wink:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Nonii Saabbikin sai kilvet ja vuoden leiman :D
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

Nätti pystäri tulossa... Itsellä oli ammoin ekana Saabina -83 900gls jossa samanlainen teippaus. Nostalgiaa. Onko tuossa vielä vanha pultijako? Tuohon tyyliin sopisi myös Inca-vanteet kuin nappi silmään.
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Onse kyllä komea...
Vastaa Viestiin