Ahdot seilaa..
Ahdot seilaa..
Tuollaisen huomasin tuossa omassa 98vuoden turbo Ng900:ssa että ahdot alkaneet seilaamaan täyskaasu vedätyksessä.. Souttaa 0.7-0.9 väliä ees taas..
Eli kiihdyttäessä nousee mittarin mukaan 0.9 ja sitten alkaa edes takaisin heittämään 0.7-0.9 välillä.. Sama mikä vaihde tahansa nii tekee aina tuota niin missä mahtaisi olla syypää??
Eli kiihdyttäessä nousee mittarin mukaan 0.9 ja sitten alkaa edes takaisin heittämään 0.7-0.9 välillä.. Sama mikä vaihde tahansa nii tekee aina tuota niin missä mahtaisi olla syypää??
Re: Ahdot seilaa..
Onko Venäjän bensaa tankissa?
Re: Ahdot seilaa..
Eip ole Naapurin bensoja tankissa..
Re: Ahdot seilaa..
Onkos magneettiventtiili vielä alkuperäinen T5?
Re: Ahdot seilaa..
Kaiken jären mukaisesti on alkuperäinen T5 manku.. ei ainakaan näy mitään johto muutoksii tai muuta.. Mankuko se paskana? uusi samanlainen tilalle vai jotain muuta??
Re: Ahdot seilaa..
Suosittelen kyllä T7 modausta. Voit testata saatko ahdot pysyyn tasaisemmin jos irrotat hukkaportin kellolta letkun ja varvaskaasulla kiihdyttelet ja tuijotat sitä ahtomittaria miten toteutuu ja pysyy. Varovasti vaan sitten koska letkun irrotus ei rajoita ahtoja ollenkaan vaan mennään fuelcuttiin melko helposti
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot seilaa..
Pitää huomenna koittaa tuo letku irti testaus.. Mites tuo T7 modi tapahtuu ja tuleeko hintaa paljon?
Re: Ahdot seilaa..
itse tekien ohjeet:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 34&start=0
tai sitten teettämällä esimerkiksi meikäläisellä, YV:llä jatkokeskustelut
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 34&start=0
tai sitten teettämällä esimerkiksi meikäläisellä, YV:llä jatkokeskustelut
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot seilaa..
Se tuo Vesa hoitaa sen varsin edukkaasti ja voi samalla laittaa vaikka vähän lisää voi*köh*maa
Uusi T7 vena maksaa vähemmä kuin käytetty T5
Ajele sitten TOOSII varovasti se W-leku irti, ainakin 1 ja 2 vaihteilla ahdot on tapissaan melkein heti kun kaasua polkaiset syvempään
Uusi T7 vena maksaa vähemmä kuin käytetty T5
Ajele sitten TOOSII varovasti se W-leku irti, ainakin 1 ja 2 vaihteilla ahdot on tapissaan melkein heti kun kaasua polkaiset syvempään
Re: Ahdot seilaa..
Njuu kiitos vinkeistä.. pitää varovasti huamenna koittaa se letku irti ettei paikat hajoa..
Re: Ahdot seilaa..
Yksi vaihtoehto on löysä hukkaportinkellon jousi, mutta sen kyllä pitää sitten olla tosi löysä...tosin sulla taitaa olla jo vähän viriä mutta kuitenkin. Mankulta johto irti pitäisi ahtojen olla vedätyksessä n.keltaisen puolivälissä omalla mittarilla ja asteikkomittarilla n.0,4-0,5, riippuen mittarin laadusta ja sen viritysasteesta (halppismittari voi näytää vaikka 1bar tuossa tilanteessa ).
Re: Ahdot seilaa..
Nyt sitten testattu piuha irti mankulta ja keltaisen puoleen väliin suuripiirtein vetää ahto viisarin ja sitten koitettu myös letku irti hukkaportilta niin pitää hyvin ahdot tasaisena varovasti kun koitin
Re: Ahdot seilaa..
Nostellaampas tuoreinta vanhaa aihetta.
Onko hukkaportti/kello oikea osoite alkaa ihmettelemään sellaista vikaa, että ahtaa yhtäkkiä ainakin 1.5bar, kunnes jossain kohtaa ajoa tuntee ahtojen terävästi katoavan/tippuvan jossain kevyessä kiihdytyksessä. Tehot siis katoavat mutta fuelcuttia ei ole näkynyt. En toki ole rääkännytkään, koska epänormaalia ahtamista.
Tämän nykäisyn jälkeen ahtaa todella laiskasti ehkä 0.4bar, kunnes auto on jäähtynyt ja alkaa uusi reissu ja taas on yliahdot takaisin.
Parin päivän tuntemuksia vain, mutta tuollaista kaavaa havaittavissa.
Normi ahdot siis luokkaa ~1.2bar. Garretin GT17 hyrränä.
Vai olisiko mankkuvena?
Bypassia olen jo imenyt, eikä falskaa.
Mitsu on odottamassa jo asennusta, mutta odottelen mossemieheltä putkistoa samaan remonttiin.
Onko hukkaportti/kello oikea osoite alkaa ihmettelemään sellaista vikaa, että ahtaa yhtäkkiä ainakin 1.5bar, kunnes jossain kohtaa ajoa tuntee ahtojen terävästi katoavan/tippuvan jossain kevyessä kiihdytyksessä. Tehot siis katoavat mutta fuelcuttia ei ole näkynyt. En toki ole rääkännytkään, koska epänormaalia ahtamista.
Tämän nykäisyn jälkeen ahtaa todella laiskasti ehkä 0.4bar, kunnes auto on jäähtynyt ja alkaa uusi reissu ja taas on yliahdot takaisin.
Parin päivän tuntemuksia vain, mutta tuollaista kaavaa havaittavissa.
Normi ahdot siis luokkaa ~1.2bar. Garretin GT17 hyrränä.
Vai olisiko mankkuvena?
Bypassia olen jo imenyt, eikä falskaa.
Mitsu on odottamassa jo asennusta, mutta odottelen mossemieheltä putkistoa samaan remonttiin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ahdot seilaa..
T7? Immu paskana?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Ahdot seilaa..
Immun tsekkailuun pari referenssivideota:
- Vanha immu, ahtoi 1.5bar eikä pyydettyä ilmamassaa tahtonut muka saavuttaa:
https://www.youtube.com/watch?v=9rwcV13pfqQ
- Uusi immu, 1.2bar-1.3bar riittää hienosti pyydettyyn:
https://www.youtube.com/watch?v=rW7_d_-jMZM
- Vanha immu, ahtoi 1.5bar eikä pyydettyä ilmamassaa tahtonut muka saavuttaa:
https://www.youtube.com/watch?v=9rwcV13pfqQ
- Uusi immu, 1.2bar-1.3bar riittää hienosti pyydettyyn:
https://www.youtube.com/watch?v=rW7_d_-jMZM
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00