Saab Aero manuaali sedan (vm. 2006) tuli kaksi kuukautta sitten (21.4.2013) Suomen kamaralle Ruotsin Tukholmasta. Tämä "uutukainen" korvaa vanhan rakkaan tonnarini jonka kanssa matkasin vaatimattomat 20 vuotta.
Vasta viikko sitten sain tähän ysiviitoseen suomalaiset rekisterikilvet kun tullimaksut ja rekisteröintikatsastus oli suoritettu, joten tervehdimme teitä virallisesti vasta nyt kun uusi kansalaisuus on varmistunut.
Pikku hiljaa olen tässä kouluttanut saabbia suomalaisille tavoille. Takajarrulevyt, -palat ja -kengät on vaihdettu kuten öljyt, tulpat, ilmansuodatin, sisäilmansuodatin, vaihteistoöljy (manuaali) ja jarru-/kytkinnestekin. Seuraavaksi veikkaan että vaihdellaan sytytyskasetti, bypass, kampiakselin asentotunnistin, xenonit, ilmamassamittari ja joskus turbo, kytkin ja akku kun vaihtotarve ilmenee...
...sitten voisi myös kutitella muutaman konin lisää pellin alle tai ainakin muuttaa ohjelmoinnilla vähän vääntävämpään suuntaan tuota konetta jos mahdollista.

Kuvassa Saab näyttää takapuolta ruotsalaiseen tapaan(sa).
Tulette tällä foorumilla erilaisten esittämieni kysymysten muodossa tapaamaan tämän saabin (ongelmineen) vielä monen monta kertaa, joten kiitos etukäteen (ja anteeksi)!!!