Yleisen mielenkiinnon ja uteliaisuuden vuoksi tuli käytettyä tuo vanha laatikko auki. Heti ekasta kuvasta varmaan näkee mikä sen tappoi, tossa ei nimittäin 2.5 litraa öljyä ole, ja se olevakin näyttää joltain aivan muulta kuin etäisestikään terveeltä öljyltä.
Oma vika tavallaan, mutta tuossa laatikossa on myös öljyn tason mittaaminen tehty tarpeettoman hankalaksi. Joissain tuonikäisissä oli kait mittatikku mutterin päässä vaihteensiirtotangon luona, mutta tässä pelkkä mutteri siinä, eikä muita mittatikkuja tai tasontarkistusaukkoja, niin totesin aikanaan siellä olevan jotain, ja arvelin että kai se aikansa kestää
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
. Veikkaan tosin, että vahingot oli aluillaan jo ennen kuin tämä mulle tuli, eli voipi olla ettei olisi pelastunut vaikka olisinkin öljyt vaihtanut.
Yleensä asiat purkautuvat helposti, mutta vaihdelaatikko tuntuisi olevan jonkinasteinen poikkeus sääntöön. Eka kävi näin, tossa on kaksi eri torx kärkeä katkenneina pultteihin
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
. Onneksi tuota ei sitten edes tarvinnut vaivautua irroittamaan niin sai jäädä tuollaiseksi.
Sitten vetarin maljan laippa ei suostunut oikeen yhteistyöhön. Kevyesti koitin sivusta kammeta, niin kyseinen osa päätti murtua palasiksi.
Otin sitten maljan irti vähän vähemmän hienomekaanisella tavalla
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
. Ei se niin ihmeellisessä kunnossa ollut, että olisi kannattanut säästää. Ihmeellisen jumissa kuitenkin tuo laippa.
Laatikon puoliskojen irroittaminen vaati myös oman hommansa, kai se jollain oikeanlaisella ulosvetäjällä ois onnistunut, mutta kaikkea ei ollut käsillä. Tuommoinen sieltä kuitenkin paljastui.
Oikeastaan kaikki tuntui muuten olevan enemmän tai vähemmän kunnossa, mutta perän pienen hammasrattaan laakeri oli todella huono, pyöri nimittäin varsin nihkeästi.
Luulisin koko metelin olleen tuosta kiinni, sopisi sikäli että jurina tuli juurikin nopeuden mukaan ja vaihteesta riippumatta. Eipä siis tämäkään laatikko voimasta tai kilometreistä hajonnut, vaan pelkästään voitelun puutteesta.
Ja voimasta jos puhutaan, niin sitähän tässä ei ole. Aloituspostauksessa jotain mutuilin, mutta apc:n toimintaan vähän perehdyttyäni totesin jonkun joskus ruuvanneen maksimiahtopotikkaa isommalle, ahtaa reilut 1 bar herättyään ja laskee siitä 3500+ rpm alkaen sinne 0,5-0,6. Jos tää oikein hyvin toimii aikansa niin voishan sitä harkita bensalastun metsästystä ja apc:n modausta, mutta pitää harkita. Ensin ois tarkoitus tehdä maalipinnasta vähän viehättävämpi.