9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Autona on 2004 Automaatti Aero.
Elikkä kun lähtee esim pakko 3 vaihteella kiihdyttää ja ahdot nousee sinne maksimiin 0.8 0.9 niin terävää nykimistä havaittavissa. Ei tee aina ja yleensä sit 4 tai 5 vaihteella, kun vääntöä tarvitaan. Tuntuu että viileänä ilmana harvemmin ja lämpimänä herkemmin.
Ahdot tuntuu nykimisestä huolimatta pysyvän hyvin ylhäällä.
Ei tule mieleen mitä täs seuraavaks kokeilis.
Vaihdettu tulpat (BOSCH FR6KPP33X+ +54) vaihdettu toiset käytetyt puolat, poltoainesuodatin, puhdistettu ilmamassamittari ja vaihdettu toinen magneettiventtili kokeeks.
Elikkä kun lähtee esim pakko 3 vaihteella kiihdyttää ja ahdot nousee sinne maksimiin 0.8 0.9 niin terävää nykimistä havaittavissa. Ei tee aina ja yleensä sit 4 tai 5 vaihteella, kun vääntöä tarvitaan. Tuntuu että viileänä ilmana harvemmin ja lämpimänä herkemmin.
Ahdot tuntuu nykimisestä huolimatta pysyvän hyvin ylhäällä.
Ei tule mieleen mitä täs seuraavaks kokeilis.
Vaihdettu tulpat (BOSCH FR6KPP33X+ +54) vaihdettu toiset käytetyt puolat, poltoainesuodatin, puhdistettu ilmamassamittari ja vaihdettu toinen magneettiventtili kokeeks.
Opel Vectra C GTS 2.0T
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=136622
Oletko tarkistanut tämän alipaineletkun, minulla tuo vika aiheutti ainakin lämpimänä terävää nypytystä joka korjantui kun tulppasin letkun.
Oletko tarkistanut tämän alipaineletkun, minulla tuo vika aiheutti ainakin lämpimänä terävää nypytystä joka korjantui kun tulppasin letkun.
9-3X SC XWD 2.0T Biopower my2010
9-3 SS 2.0T Aero my2005 Maptun stage3 Biopower
9-3 SS 2.0T Aero my2005 Maptun stage3 Biopower
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Tulpat
on ainakin väärät. Saabiin laitetaan vain ngk:n tulpat. Vaihda
ensialkuun oikeat tulpat. Boschin tulppien kanssa on ollut vastaavia
ongelmia.
Ngk bkr7esc-11 (tavallinen/biopower)
ngk pfr6d-10g / pfr6t-10g (platina)
mieluummin nuo biopower tulpat...
on ainakin väärät. Saabiin laitetaan vain ngk:n tulpat. Vaihda
ensialkuun oikeat tulpat. Boschin tulppien kanssa on ollut vastaavia
ongelmia.
Ngk bkr7esc-11 (tavallinen/biopower)
ngk pfr6d-10g / pfr6t-10g (platina)
mieluummin nuo biopower tulpat...
Viimeksi muokannut Pakari, Pe Elo 09, 2013 08:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1774
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Suositteletko Pakari -04 Aeroon 2.0T myös noita Biopoweria?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Kyllä. Oon itse ajanut bensalla noilla biopower tulpilla monta vuotta. Toimii mielestäni paremmin. Halvemmat ja kestää ajoa bensalla hyvin. Vähän niinkuin vahingossa ajoin melkein 50tkm yksillä tulpilla ilman ongelmia.
Softan tekijän suositus oli että platinat vaihtaa pois koska ainakin heidän bensasoftatkin on tehty biopower tulpille.
Softan tekijän suositus oli että platinat vaihtaa pois koska ainakin heidän bensasoftatkin on tehty biopower tulpille.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1774
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Asia kunnossa ja kiitos. Omassa Stage 1 ja omaan takapuoleen tuntuu että katkoo välissä isolla vaihteella kuormittaessa. Muistaakseni jcarlsonin kanssa ajaessa kehui keräävän syttykatkoja. Haenpa tulpat jahka pääsen täältä VAG:n vehkeitä korjaamasta.
EDIT: ja nyt hokasin että topcin aloittaneella samanlainen auto...jostain jäi mieleen että se oli biopower....huomentaaa.
EDIT: ja nyt hokasin että topcin aloittaneella samanlainen auto...jostain jäi mieleen että se oli biopower....huomentaaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Jep, noilla "biopowerin" tulpilla pelaa hienosti ajoi sitten bensalla tai viinaksilla.
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Ehdottomasti pitää olla oikeat eli nuo pakarin mainitsemat tulpat!
T8 mittaa tulppien avulla palotapahtumaa ns. ionisaatiomittaus ja siinä on oikeilla tulpilla iso merkitys. On myös ollut puolavikoja, jotka ilmenevät samoilla oireilla.
T8 mittaa tulppien avulla palotapahtumaa ns. ionisaatiomittaus ja siinä on oikeilla tulpilla iso merkitys. On myös ollut puolavikoja, jotka ilmenevät samoilla oireilla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Liittyen vähän tähän, että onko mitsun turbossa joka aerosta löytyy niin vastaava bypassventtiilin kalvo kuten 1,8t/2,0t malleista löytyvässä garretin ahtimessa? Ainakin garretissa on sen kalvon kanssa ollut ongelmia kun ikää kertyy kalvolle ja se vuotaessaan aiheuttaa fuelcutteja jotka T8:ssa tuntuu nykimisenä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Täällä tuota samaa nytkytystä kuumalla ilmalla ja kuormitettuna. Biopower tulpat koneessa ja kärkiväliä säädin neuvojen perusteella 1.1 -> 0.9mm ja en nyt varmaksi tiedä auttoko se kun samalla sain toisen puolasarjan koekäyttöön ja vika hävis sillä, mutta ei myöskään tullut enää takaisin kun vaihdoin omat puolat takas. Yksi uusi puola kyllä tuli lopuksi vaihdettua 4 pyttyyn mutu tuntumalta.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Mä lähen tästä tilaamaan uudet tulpat ja koitan samalla tota alipaineletkun tulppausta. Toivotaan että näillä lähtee ilmoittelen lähtikö vika.
Tänäänkin kun ajelin lahdesta hämeenlinnaan niin hetken se nyki kunnolla sarja, ja sit ajelin 5km rauhakseen ja kaasu pohjaan niin toimi kuten pitääkin.
Onhan tällä ajettu jo 225tkm, että voi olla toi alipaineletkukin vuotaa jo.
Tänäänkin kun ajelin lahdesta hämeenlinnaan niin hetken se nyki kunnolla sarja, ja sit ajelin 5km rauhakseen ja kaasu pohjaan niin toimi kuten pitääkin.
Onhan tällä ajettu jo 225tkm, että voi olla toi alipaineletkukin vuotaa jo.
Opel Vectra C GTS 2.0T
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Elikkä löysin motonetistä suoraan nuo Ngk bkr7esc-11 bio tulpat. Tän päivän testien jälkeen auto on VIELLÄ toiminut moitteettomasti. Laitettiin samalla stage1 parantamaan kulkupuolta ja toimi senkin kans hienosti, vaikka ahdot kävi 1.2baarin paremmalla puolella. Testit jatkuvat ja jos vika palaa niin palaan asiaa ja ilmoittelen tänne.
Opel Vectra C GTS 2.0T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Yllättävän vähän Motonettiin hommaavat noita tulppia, ainakin tuossa Pirkkalan toimipisteessä.
Olenkin aina käynyt hakemassa heti uudet tulpat jemmaan kun olen vaihtanut uutta autoon. Viimeksi sattui olemaan sopivasti neljä hyllyssä, kun edellisellä kertaa piti pistää tilaukseen.
Olenkin aina käynyt hakemassa heti uudet tulpat jemmaan kun olen vaihtanut uutta autoon. Viimeksi sattui olemaan sopivasti neljä hyllyssä, kun edellisellä kertaa piti pistää tilaukseen.
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Eiks noita puolia pysyt jotenkin mittaamaankin jos olis rikki ? yleismittarilla jotain koitin niin sain kolmesta vanhasta puolasta 5.02oh 5.0 ja 4.7. en ole varma mittasinko oikein
yllättävän hyvin on hämeenlinnan motonetissä tavaraa ollut yleensä.
yllättävän hyvin on hämeenlinnan motonetissä tavaraa ollut yleensä.
Opel Vectra C GTS 2.0T
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Ei pysty yleismittarilla luotettavasti varmistamaan puolan kuntoa.
Puolan toisiopuolen käämi voi suurjännitteellä lyödä läpi, joka ei ilmene ohmimittauksella mitenkään.
Ainoastaan päivänselvät katkokset tai oikosulut käämityksessä näkyvät.
Puolan toisiopuolen käämi voi suurjännitteellä lyödä läpi, joka ei ilmene ohmimittauksella mitenkään.
Ainoastaan päivänselvät katkokset tai oikosulut käämityksessä näkyvät.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)