.. Noita on tullut useampi asennettua ja ainakin kahdessa on jäänyt rinkula kouraan.
Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
Re: Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
Pumput ovat yksilöitä. 
.. Noita on tullut useampi asennettua ja ainakin kahdessa on jäänyt rinkula kouraan.
.. Noita on tullut useampi asennettua ja ainakin kahdessa on jäänyt rinkula kouraan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
Huomaako Saabin joku anturoista jos pumppu ei jaksa pumpata kunnolla (lue. laihaseos)? Sirisee se originaali siellä, ja on sirissyt jo ainakin kaksi vuotta. Nyt kun vaihdoin turbon, auto käynnistyy hetkessä, eikä mitään käyntiongelmaa. Vikakoodeja yritin lukea monen otteeseen, enkä koskaan saanut yhtään vikakoodia. Voiko tosiaan olla niin ettei auto tajua että seokset on laihat?
Niin ja haittaako jos klemmarit eivät ole rosteria?
Niin ja haittaako jos klemmarit eivät ole rosteria?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
Markkanenn
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
Ei huomaa, kun ei ole pakolämpöanturia eikä laajakaista lambdaa. Mutta jos sulla on sid info auki niin lambda arvoa katselemalla ja reippaasti kiihdyttämällä jos lambda alkaa nousemaan tavattoman korkeaksi tai jopa tappiin niin sitten pumppu on ehkä rikki. Kaasupohjassahan mennään karttojen mukaan joten on tärkeää että painat kaasua sen verran että menee lambdan mukaan.Shadow_Fi kirjoitti:Huomaako Saabin joku anturoista jos pumppu ei jaksa pumpata kunnolla (lue. laihaseos)? Sirisee se originaali siellä, ja on sirissyt jo ainakin kaksi vuotta. Nyt kun vaihdoin turbon, auto käynnistyy hetkessä, eikä mitään käyntiongelmaa. Vikakoodeja yritin lukea monen otteeseen, enkä koskaan saanut yhtään vikakoodia. Voiko tosiaan olla niin ettei auto tajua että seokset on laihat?
Niin ja haittaako jos klemmarit eivät ole rosteria?
Itellä orggis pumppu oli juuri tällä tavalla rikki, auto toimi ihan normisti mutta ei jaksanut pumpata enää niin kovalla paineella kun piti
Re: Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
Ei ole OpenSIDia. Harmi kyllä.. Lähden tänään vaihtamaan tuon pumpun siihen bilteeman ihmeeseen. Toivottavasti en tehnyt mitään pahaa koneelle. Alkoi vaan ihmetyttää tuo valkoinen sävy tuolla turbon pakopuolella, ja se miten se pumppu silloin alkoi käyttäytymään. Nyt vielä ne mustat läikät pakoputken päässä, jotka toivottavasti ovat IC:n jämä öljyt garretin jälkeen, eikä mikään mäntäongelma.Markkanenn kirjoitti: Ei huomaa, kun ei ole pakolämpöanturia eikä laajakaista lambdaa. Mutta jos sulla on sid info auki niin lambda arvoa katselemalla ja reippaasti kiihdyttämällä jos lambda alkaa nousemaan tavattoman korkeaksi tai jopa tappiin niin sitten pumppu on ehkä rikki. Kaasupohjassahan mennään karttojen mukaan joten on tärkeää että painat kaasua sen verran että menee lambdan mukaan.
Itellä orggis pumppu oli juuri tällä tavalla rikki, auto toimi ihan normisti mutta ei jaksanut pumpata enää niin kovalla paineella kun piti
UPD:
Tulipahan mieleen. Mitä Tech2:lla näkisi asian suhteen? Voiko se nähdä onko pumppu kunnossa? Miten moinen tieto otetaan ulos?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
Itellä oli etanolilla ja vanhalla 190tkm ajetulla pumpulla AMUL järjestään yli 1000. Kävin letkuja ja putkia läpi jne. mutta en saanut tuota aisoihin, enkä edes heilahtamaan mihinkään suuntaan. Uusi Walbro sisään niin AMUL tipahti 0-400 välille mikä on ilmeisesti normaalia vielä kun on alle 500. Eli pumppu siellä ilmeisesti kyykkäili välillä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
Markkanenn
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
Tuskin on ehtinyt mäntiä yms sulattaa jos auto toimii. Voit toki esim. puristuspaine mittarilla tsekata joka sylinteristä paineet.Shadow_Fi kirjoitti:Ei ole OpenSIDia. Harmi kyllä.. Lähden tänään vaihtamaan tuon pumpun siihen bilteeman ihmeeseen. Toivottavasti en tehnyt mitään pahaa koneelle. Alkoi vaan ihmetyttää tuo valkoinen sävy tuolla turbon pakopuolella, ja se miten se pumppu silloin alkoi käyttäytymään. Nyt vielä ne mustat läikät pakoputken päässä, jotka toivottavasti ovat IC:n jämä öljyt garretin jälkeen, eikä mikään mäntäongelma.Markkanenn kirjoitti: Ei huomaa, kun ei ole pakolämpöanturia eikä laajakaista lambdaa. Mutta jos sulla on sid info auki niin lambda arvoa katselemalla ja reippaasti kiihdyttämällä jos lambda alkaa nousemaan tavattoman korkeaksi tai jopa tappiin niin sitten pumppu on ehkä rikki. Kaasupohjassahan mennään karttojen mukaan joten on tärkeää että painat kaasua sen verran että menee lambdan mukaan.
Itellä orggis pumppu oli juuri tällä tavalla rikki, auto toimi ihan normisti mutta ei jaksanut pumpata enää niin kovalla paineella kun piti
UPD:
Tulipahan mieleen. Mitä Tech2:lla näkisi asian suhteen? Voiko se nähdä onko pumppu kunnossa? Miten moinen tieto otetaan ulos?
Niin ja tosiaan myös tosta suurehkosta amul arvosta näkee jos käy laihalla. max. 500 amul on hyvä pitää rajana. Sen yli ei pitäisi mennä oli sitten E85 tai 98E5 tankissa.
Re: Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
Mitäköhän *ttua, mulla siinä pumpun päällä ei ole sitä rautaklipsiä puristamassa ne 2letkua (ne kaksi letkua joita pitää silikonittaa ennen kuin repii varoen irti.). Vaan ne kovamuoviletkut pysyy siinä kiinni kahden muovikynnen avulla. Kuvista päätellen monilla on vain yksi sellainen kynsi siinä mustan liittimen päällä, ja se rautaklipsi sitten lisänä.
Unohtuiko joltain laittaa takas sen raudan, vai onko mulla joku maanantai malli? Entä jos hajotan yhden kynnen, saankohan sen rautaklipsun sinne väkisin...
Unohtuiko joltain laittaa takas sen raudan, vai onko mulla joku maanantai malli? Entä jos hajotan yhden kynnen, saankohan sen rautaklipsun sinne väkisin...
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
Siis puuttuu tälläinen?
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=504
Jos tuollaisen haluat, niin tuolta joudut tilaamaan. Ei tule Saabin tehtaalta noita osia..
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=504
Jos tuollaisen haluat, niin tuolta joudut tilaamaan. Ei tule Saabin tehtaalta noita osia..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Bensapumpun ämpärin letkunpidin / bensapumppu
No kun kaikissa videoissa/kuvissa tollainen oli paikallaan. No näköjään se toimii ilmankin. Sain tänään vaihdettua pumpun anttipa:n tykönä. Antti tekasi hetkessä työkalun, sillä panta aukesi. Ilman työkalua saa varmaan auki, mutta on todella kyllä tiukassa.
No nyt bilteman pumppu siellä tosiaan pumppaa. Pumppu ei inise kuin vanha originaali. Perstuntumasta jos puhutaan, niin alaväännöt kiihdytyksessä parani.
Ja nyt vähän reklamaatiota Motonetin suuntaan. 13€ maksava letkun päällä oli viilto, noin 10cm. Aivan kuin olisi joku jollain mattoveitsellä varovasti sen viiltänyt. Sitä ei nähnyt ennen kuin asensimme pumpun paikalleen.
Luultavasti moponetin kesäpojat pätkivät 30cm letkunpätkät ja onnistuivat raapia ne johonkin terävään. Mahtavaa.
Kun tuon huomasin klo. oli 13:45, ja klo. 14 menee paikallinen varaosaliike kiinni. Onneksi antilla moottoripyörä pihassa.. Kovalla kyydillä kauppaan toivoen että sieltä saisi jotain letkua tilalle. Aluksi myyjä heitti ettei sellaista letkua saa heiltä, ja sitten sattumoisin löytää samanlaisen Gates letkun, 70cm pätkän. Huh että helpotti... Ei muutako takas, ja vehkeet paikoilleen.
Toivottavasti tuo bilteman peli kestää sen 100tkm, niin olen tyytyväinen.
Saa nähdä.
P.S.
Pumppu sopii paikalleen kuin originaali.
P.P.S.
En menisi silikonilla voitelemaan ne taittokohdat siitä pumpun päältä. Wurth HHS 2000 on täydellinen mömmö sinne. Pehmeän liukas, ei vahingoita o-renkaita, ja se kyllä tunkeutuva. Suosittelen. Laitoin tosin sitä päivä ennen irroitusta. Mutta irroittaminen oli kyllä piece of cake.
No nyt bilteman pumppu siellä tosiaan pumppaa. Pumppu ei inise kuin vanha originaali. Perstuntumasta jos puhutaan, niin alaväännöt kiihdytyksessä parani.
Ja nyt vähän reklamaatiota Motonetin suuntaan. 13€ maksava letkun päällä oli viilto, noin 10cm. Aivan kuin olisi joku jollain mattoveitsellä varovasti sen viiltänyt. Sitä ei nähnyt ennen kuin asensimme pumpun paikalleen.
Luultavasti moponetin kesäpojat pätkivät 30cm letkunpätkät ja onnistuivat raapia ne johonkin terävään. Mahtavaa.
Kun tuon huomasin klo. oli 13:45, ja klo. 14 menee paikallinen varaosaliike kiinni. Onneksi antilla moottoripyörä pihassa.. Kovalla kyydillä kauppaan toivoen että sieltä saisi jotain letkua tilalle. Aluksi myyjä heitti ettei sellaista letkua saa heiltä, ja sitten sattumoisin löytää samanlaisen Gates letkun, 70cm pätkän. Huh että helpotti... Ei muutako takas, ja vehkeet paikoilleen.
Toivottavasti tuo bilteman peli kestää sen 100tkm, niin olen tyytyväinen.
P.S.
Pumppu sopii paikalleen kuin originaali.
P.P.S.
En menisi silikonilla voitelemaan ne taittokohdat siitä pumpun päältä. Wurth HHS 2000 on täydellinen mömmö sinne. Pehmeän liukas, ei vahingoita o-renkaita, ja se kyllä tunkeutuva. Suosittelen. Laitoin tosin sitä päivä ennen irroitusta. Mutta irroittaminen oli kyllä piece of cake.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866