9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Itse vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen uusiin nykimis ongelmien takia. Vika kyllä korjaantui n. 1800km ajaksi ja palasi taas.. Ihan niinkuin vika olisi tulpissa, nykiminen on sellaista vähän kuin auto sakkaisi.. Nykimistä tapahtuu bensalla että viinalla.. Ja kierros alue on 2800-3200..
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
seve: voitko koittaa ja säätää tulppien kärkivälin arvoon 0.9? Tämä vain kokeeksi, että onko vaikutusta toimintaan. Voi olla että peittää alkuperäisen syyn tai sitten ei auta ollenkaan. Mulla tosiaan hävis tuo nykiminen vähän mystisesti eikä varmaa tietoa ole mikä mahdollisesti korjasi vian.
Räpelletty mobiilisti...
Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Voishan sitä koittaa säätää.. Tänään kun ajelin niin auto kiihdytyksessä rupesi taas tekemään samaa, mutta sen jälkeen auto kävi kolmella ja samaan aikaan moottorin vikavalo syttyi ja välkkyi. Auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin, toimi taas moitteetta tosin nykimis ongelma säilyi. Täytyy varmaan koittaa saada luettua jossain pajalla vikakoodit..
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Vikavalon välkkyminen tarkoittaa aina useita virhesytytyksiä niin että on vaara katalysaattorin sulamisesta -> kaasun hölläys jos vilkkuu. Eli viittaisi tosiaan esim. puolavikaan, mutta voi toki olla myös vaikkapa bensapumppu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Joo, puolavialta kuulostaisi. Mutta TECH tämänkin osaisi kertoa..
Mitä taas tulee kärkiväliin, niin biopower tulpassa se on 1,1.. Ja toimii täysin hyvin kun kaikki on kunnossa. Joten en usko kärkivälin säädöllä 0,9 ja 1,1 välillä olevan mitään merkitystä, ainakaan tämän vian kannalta. Mistä tuo 0,9 on peräisin? Koska OEM platinatulpassa arvo on 1,0 ..? Ja tosiaan OEM biopower tulpassa se on 1,1...
Mitä taas tulee kärkiväliin, niin biopower tulpassa se on 1,1.. Ja toimii täysin hyvin kun kaikki on kunnossa. Joten en usko kärkivälin säädöllä 0,9 ja 1,1 välillä olevan mitään merkitystä, ainakaan tämän vian kannalta. Mistä tuo 0,9 on peräisin? Koska OEM platinatulpassa arvo on 1,0 ..? Ja tosiaan OEM biopower tulpassa se on 1,1...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Tuota kärkiväliä on Napen kanssa keskusteltu ja siksi olen kokeillut. Ja tosiaan ei tuo kärkivälin muutos vikaa poista, koska pitää toimia 1.1mm välillä. Näkeekös techillä 2003 biopoweroidusta mikä puola on rikki jos ei sytytä vikavaloa? Nyt joutunut arpomaan sen oikean kun ei vika aina tule ahdoilla esillä. Nyt ei ole tullut kertaakaan ja varmaan se yhden puolan vaihto osui sitten oikeaan. Entä mitä haittaa tuosta kärkivälin pienentämisestä voi tulla? Sen tiedän, että saabit on tosi tarkkoja noista tulpista että ovat ngk:n.
Räpelletty mobiilisti...
Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
En nyt muista, että oliko olemassa joku ongelma Techin kanssa, jos esim. -03 on biopoweroitu eli ecu jouduttu vaihtamaan -07 tai uudempaan.
Ei ole omassa (-03 biopower) Techiä kokeiltu, mutta ainakin mun omat (Launch-testeri ja Op-Com) toimivat niin kuin pitääkin.
Sitten tuohon mahdolliseen puolavikaan.
Testerillä näkee ecusta misfire laskurin arvot eri sylintereille. Oletettavasti viallisella puolalla ko. sylinterin laskurin arvo on huomattavasti korkeampi kuin muissa. Jos asian haluaa varmistaa, niin sitten kannattaa vaihtaa puolia keskenään, niin misfire laskurin nousu pitäisi siirtyä toiseen sylinteriin.
Ei ole omassa (-03 biopower) Techiä kokeiltu, mutta ainakin mun omat (Launch-testeri ja Op-Com) toimivat niin kuin pitääkin.
Sitten tuohon mahdolliseen puolavikaan.
Testerillä näkee ecusta misfire laskurin arvot eri sylintereille. Oletettavasti viallisella puolalla ko. sylinterin laskurin arvo on huomattavasti korkeampi kuin muissa. Jos asian haluaa varmistaa, niin sitten kannattaa vaihtaa puolia keskenään, niin misfire laskurin nousu pitäisi siirtyä toiseen sylinteriin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Olen ymmärtänyt, että juurikin livedatan luku ei onnistu techillä jos on vaihdettu esim. -07 ecu vanhempaan, itellä -03een. Op-comilla onnistuu kyllä livedatan luku, sekä android luurilla torque-ohjelmalla. Torquella saanu luettua noi misfire lukemat pitkältä aikaväliltä sekä viimeiseltä ajokerralta. Poikkeamaa oli muutaman misfiren verran pariin muuhun sylinteriin verrattuna 1 ja 4 sylinterissä. Ei mitään suuria määriä.
Räpelletty mobiilisti...
Räpelletty mobiilisti...
Viimeksi muokannut SA9000AB, Ti Elo 13, 2013 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Toivotaan että vika on puolanjohdossa.. Voisi päästä halvalla. Jos huomenna vaikka pajalla olisi aikaa vikakoodit lukea, niin olis tietoo enemmin.
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Minkälaista nypytystä sulla oli tuo, eli oliko se isoilla vai pienillä ahdoilla? Itsellä nypytellyt 1000-2000 rpm välillä nyt (tasakaasu ja kiihdytys) enkä ole vielä vikaa keksinyt, tuo alipaineletku toki vielä tarkistamatta.Juuso-x kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=136622
Oletko tarkistanut tämän alipaineletkun, minulla tuo vika aiheutti ainakin lämpimänä terävää nypytystä joka korjantui kun tulppasin letkun.
9³ SC 1.8t
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Alavääntö tuntui ohuelta, reilummin kiihdytettäessä ja ahtojen noustessa lähelle maksimia alkoi terävä nypytys. Varsinkin pienemmillä ja keskialueen kierroksilla tämä tuntui selvästi. Tulpista ja puolista ei löytynyt vikaa, tulppauksen jälkeen toimii taas kuinglyzer kirjoitti:Minkälaista nypytystä sulla oli tuo, eli oliko se isoilla vai pienillä ahdoilla? Itsellä nypytellyt 1000-2000 rpm välillä nyt (tasakaasu ja kiihdytys) enkä ole vielä vikaa keksinyt, tuo alipaineletku toki vielä tarkistamatta.Juuso-x kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=136622
Oletko tarkistanut tämän alipaineletkun, minulla tuo vika aiheutti ainakin lämpimänä terävää nypytystä joka korjantui kun tulppasin letkun.
Ja jarrutkin toimii paremmin kun ei alipaineet karkaa tehostimelta
9-3X SC XWD 2.0T Biopower my2010
9-3 SS 2.0T Aero my2005 Maptun stage3 Biopower
9-3 SS 2.0T Aero my2005 Maptun stage3 Biopower
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Minulla taas vika oli puolanjohdossa. Maksaa kuulemma 218€ alkuperäisosana. Eikä tarvikkeena ole saatavana.
#6086
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Citroén C5 HDi sedan Aut. -10
Citroën 2cv Dyane "Rumilus"
Ex. Saab 9-3ss 1.8t -04
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Miten oppivainen T8 on? Olen ajanut nyt 4 vuotta pelkillä platinoilla. Olen pitänyt näilläkin vaihtovälin 10tkm. Huomaako järjestelmä, jos vaihdan noihin halvempiin BKR7ESC-11:siin?
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Ei ole merkitystä tuolla materiaalilla.
Tärkeintä on tulpan kärkivälillä sekä tulpan resistiivisellä osalla. Ne pitää olla juuri oikeita, jotta mittaus virtapiirin sähköiset ominaisuudet eivät muutu. Jonkun verran vaikuttaa myös tulpan hajakapasitanssi eristeen ja kierreosan välillä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9.3SS A Aero Nykimistä isommilla ahdoilla
Eli tärkein vaihtaa oikeat tulpat riittävän usein.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04