vm89. 2.0t 8v piristäminen
vm89. 2.0t 8v piristäminen
Eli olisi tarkoitus piristää autoa fiksusti, mitä olisi mahdollista
Tehdä?? Autos ilmeisesti joku k-jetin ruisku. Ahtoja saan kyllä nostettua
ruuvaamalla apc boxia (mustaa) mutta kaipaan muita viritys neuvoja
ja mitä osia kannattaa käyttää/laittaa. Jos jollain myynnissä käypiä osia ni
voi tarjota laittamalla yksityis viestejä.
Tehdä?? Autos ilmeisesti joku k-jetin ruisku. Ahtoja saan kyllä nostettua
ruuvaamalla apc boxia (mustaa) mutta kaipaan muita viritys neuvoja
ja mitä osia kannattaa käyttää/laittaa. Jos jollain myynnissä käypiä osia ni
voi tarjota laittamalla yksityis viestejä.
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Hommaat siäjettävän bensapaineensäätimen ja nostat paineita, sitte ahtoja lisää turboruuvilla joka tulee hukkaportin letkun väliin nii tulee vetoja. Seossuhdemittarikaan ei olis pahitteeks.
Kohtuus tässäki. Jos paljon ajettu yksilö ja turbon kunnosta ei tietoo niin ei toinna liikoo repiä.
Kohtuus tässäki. Jos paljon ajettu yksilö ja turbon kunnosta ei tietoo niin ei toinna liikoo repiä.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Oman og 900:sen viritykset: ahtoja nostettu 0.8 asti. Iso välijäähdytin keulalla,putkisto 2.5 tuumaa simons katilta taaksepäin(katti poistettu).bensalastu tulossa.vakiotehot 145hp/200nm. Nyt arviolta 180-190hp/+-300nm.käyttö autoksi aivan riittävä ja ero vakioon huomattava.isoja coolereita löytyy forumilta ihan valmiita settejä putkineen(itse maksoin 90e).isompaa putkistoo saa viriliikkeistä ja forumiltakin voi napata jopa 3" tuuman putki alusta loppuun(itselle maksoi 2.5" simons puolisetti 200e alessa).ahtoja jos nostat myös bensalastu suositeltava ettei mene liian laihalle kone ja ala nakuttamaan.jcarlson nimimerkki tekee lastuja eikä hinta ole paha.kaksinumeroinen. Siinä joitain kevyitä virityksiä joilla ei hajoo auto.Toki SAAB kestää huomattavasti isommatkin tehot mutta fiksuja kysyit.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
K-Jetin kanssa voi lastut unohtaa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Kiitti Marvi korjauksesta lastun suhteen....
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
K-jetin kanssa viritys on sellaista toisenlaista touhua. Järjestelmäpainetta voi nostaa ja sitten ohjauspainetta pienemmälle. Porataan ohjauspainesäätimen takana olevaan messinkitulppaan reikä ja sen takaa kuusiokoloruuvista säädetään ohjauspainetta. Määräjakajan ja ohjauspainesäätimen väliseen putkeen laitetaan painemittari ja hana. Hana suljettuna mitataan järjestelmäpaine ja hana auki normaali käyttö + ohjauspaineen mittaus. Määräjakajan kartion teippauksella saadaan läppää nousemaan ylemmäs -> enemmän bensaa koneeseen. Sit jos ei soppa riitä, niin on esim. Mesuissa isompia määräjakajia. Perusseos rikkaalle, häkä about 4-5% ja katsastukseen sit pitää laihentaa. Tahtoo kylmänä hukkua bensaan kun säädöt hakee max. tehoja ajatellen. Sähköruisku olisi kyllä kätevämpi virittää...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Järjestelmäpaine nousee kuulemma sopivasti, kun laittaa millin laatan sinne paineensäätöventtiilin jousen alle.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
tuo on juu hyväksi todettu kikka.rr kirjoitti:Järjestelmäpaine nousee kuulemma sopivasti, kun laittaa millin laatan sinne paineensäätöventtiilin jousen alle.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Tietämätön melkein kun olen niin missä sijaitsee paineensäätö venttiili???
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Suosittelen k-jetin toimintaperiaatteen opiskelua. Googlea vaan kehiin. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1115
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Se on siinä jakopöydässä, mistä lähtee suuttimille ne muoviputket, en äkkiseltää löytänyt kuvaa, mutta jollain voi olla jo linkki valmiina.aaronpaa kirjoitti:Tietämätön melkein kun olen niin missä sijaitsee paineensäätö venttiili???
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
kun nyt en yhtäkkiä kuvaa löytänyt niin yritän kuvailla.
se on ruuvi joka on vaakatasossa määräjakajassa noin 19mm kannalla lukitusmutteri ja itse pultissa on noin 5mm kuusiokolo reikä. sen alta paljastuu neula ja jousi ja siinä on jo valmiina jonkun moinen prikka muistaakseni 4mm reijällä, laitat siihen lisäksi samaan kohtaan noin millin paksuisen prikan.
se on ruuvi joka on vaakatasossa määräjakajassa noin 19mm kannalla lukitusmutteri ja itse pultissa on noin 5mm kuusiokolo reikä. sen alta paljastuu neula ja jousi ja siinä on jo valmiina jonkun moinen prikka muistaakseni 4mm reijällä, laitat siihen lisäksi samaan kohtaan noin millin paksuisen prikan.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Kiitos kaikille neuvoista/kuvista! Onko muuta tehtävissä kuin ohjaus-
paineen säätöä?
paineen säätöä?
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Ahtoja lisää, keula ic, isompi ahdin, isompi down pipe. Samoilla konsteilla ilmaa lisää koneeseen, niinkuin muissakin turboautoissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01