AZP kirjoitti:Joo eli itse moottorissahan ei ole eroa Mitsulaisen tai Garrettilaisen välillä. Eli Mitsun asennussarjalla saa asennettua Mitsun moottoriin, jossa on alun perin ollut Garrett. Ei ole olemassa mitään erikoista "muutossarjaa".
Oma kokemus on tosin siitä, miten asennetaan Mitsu Garretin vanhoilla putkilla, mutta se onkin sitten ihan eri tarina.
Tarkennusta väittämääsi, eli b2x5R koneisissa, eli Mitsulaisissa koneissa on eri pako nokka sekä pakoventtiilit...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tarkennuksena väittämääsi,että on niissä myös eri softa ecussa. Mutta kuten arvata saattaa, sillä tai mainitsemillasi asioilla ei ole tekemistä turbon putkien sopimiseen.
Ei päästetä kerholaisia liian helpolla. Nuo vesiputkien ja tulevan öljyn putken asiat ovat selvät. Kyse on ahtimen öljyn paluuputken stubusta ahtimelta lohkoon. Kohteessa on ollut kahdenlaista pätkää. Sellaista jossa on ollut silikoniletkunpätkä välillä ja sellaista uudempaa jossa on metallinen jousto-osa letkun paikalla. Tuollaisessa -02 185hp Garrett-koneessa ainakin näyttää olevan sellainen.
Mitsun asennussarjassa ei tule kyseistä paluuputkea mukana. Ilmeisesti stubu sopii molempiin ahtimiin? Ainakin Speedpartsin ahtimien asennusosien luettelossa metallijoustolla varustettu stubu olisi kaikkiin 205 ja 235 koneisiin.
Lisäksi EPC:n mukaan metalliklemmari cobran ja ahtimen ilmanoton saumaan muuttuu juuri tuohon uudempaan vm. -06---> tarjousahtimeen.
Ja sitten vielä kun vanhassa vakio-Cobrassa huohotusilma liitetään cobraan banjopultin kautta ja uudessa King-Cobrassa (siis tässä kampanja-cobrassa) näyttäisi olevan samanlainen liitos kuin alipainepumpulla. Miten Olette muutoksen ratkaisseet vai onkohan uudessa King-Cobrassa kuitenkin se uudenmallinen liitin kierteellä? Ihan kuin siellä olisi joku messinkihela jossa liitin on kiinni?
Haku-toiminnolla on toki löytynyt näistäkin asiaa vaan näihin en löytänyt ainakaan sellaista varmaa vastausta.
Omaan 99 femmaan laitoin mitsunahtimen vanhoilla kilkkeillä garretin tilalle. Kaikki oheis letkut, putket ja pannat kävivät vanhakseltaan. Hyvin on toiminu ja stressi testiä tehty
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Tarjous mitsua on kahta tyyppiä, eli vanhalla imuliitoksella sekä 06 aeron lyhyemmällä, joka vaatii kingkobran.
Kaikki imuputket on 04 ja uudemmissa pikalitoksella ml. Kingcobra.
Jos 03 ja vanhempi kone, niin joutuu tekemään modauksen metalliputkelta (esim katkaisemalla) ja laittamalla letkua pätkä ennen pikaliitokseen menevää muoviputkea.
Öljyn paluuta on kahta eri materiaalia (rosterihaitari tai silikoniletku versio) ja kahta eri muotoilua, eli mitsulle tai garretille, kun keskikohta hieman eri kohdassa ahtimissa.
On mhdollista laittaa nuo ristiin, jos sietää rumsti taittuvan letkun tai putken...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mulle tuli -06 malliin lyhkäsempi malli, eikä käyny ko ranettamalla. Eli hukkiskellon pultin kannasta vähän pois ja copran yläpään kiinnityshahloa levittämällä.
Ja potilas oli 2.3 T jossa alunperinkin mitsu. Eli okkismitsu oli pitemmällä "nenällä"
[quote=maptunilta löytyy sovite tuohon imucobran pikaliittimeen itse tilasin sieltä ja maksoin noi 30 ekee rahteineen ja numero maptunin hakuun on 5682 !"matula"]Ei päästetä kerholaisia liian helpolla. Nuo vesiputkien ja tulevan öljyn putken asiat ovat selvät. Kyse on ahtimen öljyn paluuputken stubusta ahtimelta lohkoon. Kohteessa on ollut kahdenlaista pätkää. Sellaista jossa on ollut silikoniletkunpätkä välillä ja sellaista uudempaa jossa on metallinen jousto-osa letkun paikalla. Tuollaisessa -02 185hp Garrett-koneessa ainakin näyttää olevan sellainen.
Mitsun asennussarjassa ei tule kyseistä paluuputkea mukana. Ilmeisesti stubu sopii molempiin ahtimiin? Ainakin Speedpartsin ahtimien asennusosien luettelossa metallijoustolla varustettu stubu olisi kaikkiin 205 ja 235 koneisiin.
Lisäksi EPC:n mukaan metalliklemmari cobran ja ahtimen ilmanoton saumaan muuttuu juuri tuohon uudempaan vm. -06---> tarjousahtimeen.
Ja sitten vielä kun vanhassa vakio-Cobrassa huohotusilma liitetään cobraan banjopultin kautta ja uudessa King-Cobrassa (siis tässä kampanja-cobrassa) näyttäisi olevan samanlainen liitos kuin alipainepumpulla. Miten Olette muutoksen ratkaisseet vai onkohan uudessa King-Cobrassa kuitenkin se uudenmallinen liitin kierteellä? Ihan kuin siellä olisi joku messinkihela jossa liitin on kiinni?
Haku-toiminnolla on toki löytynyt näistäkin asiaa vaan näihin en löytänyt ainakaan sellaista varmaa vastausta.[/quote]
Rymysin auton alla vkl.na ja mitä näinkään.... Öljyhelmi uuden mitsun ja imucobran kiinnityspannassa.... Ei pitäis minun mielestä olla, vai kuinka ? Pyyhkäisin öljytipan pois ja nyt seurannassa. Onhan tuolla tosiaan jo n. 800 km ajettu...
Itselläni on ollut ongelmia öljyn tuloputken banjon löystymisen kanssa. Öljyä on joka paikassa ja vika on vaikea paikallistaa koska pultti on hankalassa paikassa. Vuoto ei siis välttämättä ole vaikeasti korjattava kunhan syyn ensin löytää.
Eli voiko joku laittaa yksinkertaisesti mitä mun pitää ostaa kun turbo oksensi ja uus aeron ahdin houkuttais. Auto on 9-5 2.0t vm 2002 facelift. Ja vielä mitkä suuttimet pitäis laittaa? kiitti
Jos Garrett paikalla ollut, niin pitkäkaulainen Mitsubishi TD04 ProCarServiceltä (Riku). Hän neuvoo hyvän paketin sähköpostitse. Käytännössä tarvitset 3 putkea (2 vesiputkea, 1 öljyputki), prikkoja, mahdollisesti uusia banjoja (2.5€ kpl PCS:llä), asennussarjan.
Muistaakseni rapia 850€ koko paketti.. En viitsi kaivaa hintoja..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Mielestäni Garretin tilalle kuuluu lyhytkaulainen Mitsu ja King Cobra
Edeltävässä viestissä mainittujen lisäksi huohotusletkuun täytyy keksiä jokin ratkaisu.
No jos hakee noin 260hv. tai yli, niin king cobrasta ehkä jotain hyötyä. Toisaalta joutuu vaihtamaan ilmasuodatinkotelon ilmanottoputken aero malliseen.
Toisaalta montakos prosenttia garretin kobra rajoittaa tehoja? 0.001%? Kuitenkaan se ei riko mitään, koska kait toimiva MAF sen hoksaa, mitä ilmaa on otettu sisälle.
Luulis garretin kobran riittävän hyvin 230hv. asti? Onko mielipiteitä/kokemusta jollain?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Niitä "Garrettin kobria" on kahta laatua, 98-99 2,3t ja 98-00 2,0t on todella kuristavalla imuputkella jota en Mitsun kanssa käyttäisi, ainakaan jos jotain tehoiloa aikoo saada Garrettiin nähden. Se välikoko joka on kaikissa muissa on (eli sama kuin 2000-2005 Aero), on kyllä riittävä useimpiin tarkoituksiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kyllä se on aina enmmän rasitetta moottorille ja turbolle, kun imupuolikin ahdistaa. T7 pyrkii saamaan haluamansa ilmamäärän ilmamassamittarista läpi. Tämä tapahtuu turbon kierroslukua kasvattamalla (useimmiten ahdotkin nousee samalla..), eli ohjaamalla enemmän pakokaasuja turbiinin läpi hukkaportin sijaan. Tämä taas nostaa pakopaineita ja pakolämpöjä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.