vikakoodit p0340 ja p1107

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Morjens

Saba alkoi temppuilemaan ja sytyttelemään vikavaloa. Auto nyki ja pätki niin ettei sillä meinannut kotiin päästä, tulppien vaihdon jälkeen korjaantui nykiminen ja koodi p0340 poistui, toki pientä pätkimistä on edelleen havaittavissa. Tällä hetkellä sidiin tulee knk1 ja knk2 melkein satoja jos polkaisee hieman ja pbef on kokoajan 1004-1008 (mitä tuon anturin nyt pitäis näyttääkkään?) Eli joudunko suosiolla ostamaan uuden sytkäkasetin sekä vaihtamaan tuon oikuttelevan anturin?

Niin ja jäähdytinnestettä häviää jonnekkin, 300-400km jälkeen joutuu lisäämään. vuotoja en ole konehuoneen puolella huomannut ja koneremonttikin on tehty noin 10tkm sitten. Pakokaasut ei haise nesteelle.

Niin ja joskus starttailee kolmella.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Noniin laitoin irtonaisen liittimen pbef anturiin kiinni niin loppui vikavalon loimottaminen... Mutta onko normaalia että nakuja tulee 1 ja 2 sylinterille muutamalla polkaisulla noin 70 ja 20? Vai voisko huonohko sytkäkasetti tehdä näin?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Makwe kirjoitti:Noniin laitoin irtonaisen liittimen pbef anturiin kiinni niin loppui vikavalon loimottaminen... Mutta onko normaalia että nakuja tulee 1 ja 2 sylinterille muutamalla polkaisulla noin 70 ja 20? Vai voisko huonohko sytkäkasetti tehdä näin?
ja tosiaan etanolilla ajelen..
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Laita mulle vaikka YV:tä, jos haluat että kokeillaan toista kasettia.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

tänään tutkiskelin sidin arvoja niin amul tuli startatessa 776. Pitäiskö tuon muuttua ajon aikana? Nyt tuo oli kokoajan samassa arvossa, aikaisemmin on minusta näyttäny tasan 0. Entäs lambda, missä arvoissa sen pitäisi pyöriä kun kylmänä oli -1200-0 välillä ja sit ku lämpes alko meneen plussallekki eli pyöri siinä -1000 ja +1000 välillä. Eli tuota bensapumppua mietiskelin ois se väsyny. Kun edelleen starttaa kolmella ja nykii kaasulla.

Tuossa on muuten kuvat tulpista, 2kpl oli selvästi karstaisempaa kuin muut. Osaako joku asiantuntija sanoa liittyykö tuo tuohon jäähytinnesteen katoamiseen?
http://aijaa.com/ndTeGY
http://aijaa.com/HWar1e
http://aijaa.com/q8rZIQ
http://aijaa.com/8OvTUB
http://aijaa.com/WQwAl7
http://aijaa.com/FnRcjD
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Näyttäis siltä että sylinteri 1 suutin vuotaa eli tämä on varmaan syynä huonoon käynnistyvyyteen ja isoihin nakuihin kyseisellä sylinterillä, myös 2 sylinteriin on rekisteröitynyt nakuja jonninverran eli oiskohan tukossa tai jotain. Oiskohan tuossa ollu etanoli syypää? Sitäpä ei tiedä mutta ens viikolla ainakin menee huoltoon noiden suuttimien osalta. 1 sylinteri on noin 100km ajon aikana saanu 233 nakua ja 2 sylinteri 33, muut on ihan viattomia.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kuinka pitkään olet ajanut pelkästään E85:lla ? Olethan lukenut tarinat suuttimien tukkeutumisesta ? Bensalla ajo toisinaan pitää ruutat puhtaina, tosin itse en ko. metodia harrasta.
Mitkä noista kuvista esittää tulppia jotka on nakuvaroituksia keräävistä pytyistä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

kuvat on tosiaan aika kehnoja, mutta tulpista oli 2kpl oli valkoisen kertymän saaneita ja juurikin 1&2 sylintereistä. Ite olen ajanu noin 5tkm etanolilla joista noin 500km bensalla, eikä sekään ollut ihan tyhjään tankkiin tankattu. Etanolia tuohon on syötetty jo edellisen omistajan toimesta, eli bensalla ajo on ollut vähäistä.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Valkoinen kertymä viittaa mm. rasvanpolttoon, mutta josko vaikka edullisena kokeiluna ajaisit edes puoli tankkia lähes puhdasta bensaa systeemistä läpi vaikka litrahinta kuinka kirpaisee.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Pitänee alkaa ajamaa silloin tällöin tankillinen bensallakin, jos tämä estäis tälläiset suuttimien tukkeutumiset. Tosiaan tuon 1 sylinterin suutin on ihan märkä ulospäin joten tämä pitänee käydä pr-dieselissä huollattamassa / vaihtamassa uuteen. Autoa saa tosiaan sahata käyntiin monta kertaa kylmästartissa ja senkin jälkeen käy hetken kolmella.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kuulostaa erittäin paljon tervaantuneelta suuttimelta. Riittää kun pyyhit bensalla suuttimen nokan puhtaaksi siitä mömmöstä.
Ei ole tähän mennessä tullut vastaan yhtään oikeasti toimimatonta ruskeaa EV6 suutinta mikä tuossa konemallissa kuuluu olla. Likaisia ja tervaisia ne voivat olla mutta putsaamalla käyttökelpoisia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

vesa67 kirjoitti:Valkoinen kertymä viittaa mm. rasvanpolttoon, mutta josko vaikka edullisena kokeiluna ajaisit edes puoli tankkia lähes puhdasta bensaa systeemistä läpi vaikka litrahinta kuinka kirpaisee.
Tosiaan tuota jäähdytinnestettä katoaa noin 0.5L/500km.... Oisko tuossa syy noihin valkoisiin jäämiin 1&2 sylinereiden tulpissa. Koneremontti on tehty noin 10tkm sitten foorumilaisen toimesta ja tais olla t-5 kansi jne, mutta kai siinäkin jokin voi mennä vikaan?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Makwe kirjoitti: tais olla t-5 kansi jne,
Millainen imusarja siinä on ja mistä osista koottu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

http://aijaa.com/BnkuQl
http://aijaa.com/GiOZML

eikös tuo ole t-7 imusarja? Muut osat pitäis olla t-5 männät ja t-5 kansi.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Jos jäähdytinnestettä palaa sylinterissä niin voiko sekin tehdä tulppiin tollaset valkoiset kertymät? Jakyllä tuo tänään aamusella startatessa pienet sinertävät sauhut heitti....

Onko noitten suuttimien putsaus helppo tehdä itse, ei ole tuo kerrostalon pihamaa mikään herkullisin remonttipaikka.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Vastaa Viestiin