Tervehdys kaikille saabin omistajille

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

jariha kirjoitti:
lucaf kirjoitti:100 heppaa noissa kaikissa 1 kaasarisissa ysiyseissä on, vaan miten mahtoi petrosaabien kanssa olla?
Mietinkin, kuka puuttuu ekana tähän poikkeukseen. Petroista löytyy 85 heppaa. Miten nämä jälkeenpäin bensavehkeiksi muutetut muuten, onko nekin 85 heppaisia? Onko se tehoero männistä, polttoaineesta vai mistä kiinni?

Eiköhän ne ole sitä edelleenkin.

Tehoero taitaa olla kiinni juuri Petrossa käytetyistä turbon männistä.
Niillä puristussuhde saatiin laskettua petrolille sopivaan arvoon 7,2:1
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

alustar kirjoitti:Paljoonko olette säätänee co-arvon?. Itellä se on about 2.5 pintaan, jos kiikuttas alle kahen niin mitenhän käy vedolle :? .
Tuo on ihan hyvä. Itellä on nyt aika tasan 3 ja sytytysennakko on 17eykk ja alavääntö on aika hyvin kohillaan. 19eykk sytytysennakolla co-arvo tippuu noin 2:een, mutta silloin alaväännön kustannuksella saadaan kiihtyvyyttä enemmän. Näin on omassa.

Talven ajattelin ajaa 17eykk ja kevään korvalla (teiden sulatessa) vaihtaa 19eykk, sillä omani vetää luonnottoman paljon sutia korkeammalla sytytysennakolla. Toisaalta, vois kyllä vaihtaa vaikka heti :twisted:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin