softa meni sisään , kuulemma väärät tulpat autossa... Loppukuusta käyn testauttaa , mut samalla kannalla oltiin , et joku puola ei tykkää ahdoista.. 1/2 välis pedaalia alkaa nypytys sitä ennen ei oo mitää ongelmaa... Kytkin toimii hyvin.SA9000AB kirjoitti:Laitettiinko pelkkä softa sisään vai menikö pellin alle uusi ecu, suuttimet, idm, suuttimien johtosarja? Jos tuli niin Re85, jos ei niin bensalla menee. Kuulostaa kyllä tuo ongelma puolavialta, koska tulpat on vaihdettu? Ja 1.8t re85 mitattu 385Nm, piikki 397ssä jonka syytä vähän selvitellään
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Mulla kesti puola pari päivää ohjelmoinnin jälkeen, sen jälkeen alkoi nykiä kun ahdot tulee peliin. Uudella puolalla ongelmat korjaantui, neobrothersilta jotain 80e pintaan.Baabel kirjoitti:veikkaan et kytkin luistaa? sanokaapa te oma mielipiteenne.. Kävin virityttämässä auton ja kaikki toim testiajossa ja päivä sen jälkeen , hyvin. nyt kakkosella kiihdyttäessä alkaa nykimään , ihanku kytkin ei saisi , kiinni mutta kierrokset eivät souda vaa liikkuu normaalisti.
nykiminen tuntuu ihanku ottas kii ei ota kii ottaa kii ei ota kii.
ps: vanhal softalla 175hv/265nm
nyt jotain 360nm , joten lähel alkaa olee kytkimen luistaminen , kuitenki vanhalla ajettu 215tkm.
Mut sanokaa te mielipiteenne asiasta
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Juu puolaa noi epäili kans. meen loppukuusta hämeenlinnaan luetuttaa techin. Sitä ennen laitan uudet mankkuvenat ja tulpat.lentäväsaabisti kirjoitti:Mulla kesti puola pari päivää ohjelmoinnin jälkeen, sen jälkeen alkoi nykiä kun ahdot tulee peliin. Uudella puolalla ongelmat korjaantui, neobrothersilta jotain 80e pintaan.Baabel kirjoitti:veikkaan et kytkin luistaa? sanokaapa te oma mielipiteenne.. Kävin virityttämässä auton ja kaikki toim testiajossa ja päivä sen jälkeen , hyvin. nyt kakkosella kiihdyttäessä alkaa nykimään , ihanku kytkin ei saisi , kiinni mutta kierrokset eivät souda vaa liikkuu normaalisti.
nykiminen tuntuu ihanku ottas kii ei ota kii ottaa kii ei ota kii.
ps: vanhal softalla 175hv/265nm
nyt jotain 360nm , joten lähel alkaa olee kytkimen luistaminen , kuitenki vanhalla ajettu 215tkm.
Mut sanokaa te mielipiteenne asiasta
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Nyt teki perjantaina ihan tasaisella kiihdytyksellä
80->100 sellaisen muljahduksen, ei tärinää, ei pätkimistä jota tuli kesäkuumalla (puolavika?) vaan yksi muljahdus heti kiihdytyksen alussa. Onko tämä nyt se kaksoismassan pohjaamisesta johtuva takaisinisku? Yleensä ilmestynyt vain kovassa kiihdytyksessä.
Misfiret ollu nyt lähes 0 kaikissa pytyissä, 1 kappaletta silloin tällöin 4. ja 1. sylinterissä. Neloseen vaihdettu uusi puola.
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
80->100 sellaisen muljahduksen, ei tärinää, ei pätkimistä jota tuli kesäkuumalla (puolavika?) vaan yksi muljahdus heti kiihdytyksen alussa. Onko tämä nyt se kaksoismassan pohjaamisesta johtuva takaisinisku? Yleensä ilmestynyt vain kovassa kiihdytyksessä.
Misfiret ollu nyt lähes 0 kaikissa pytyissä, 1 kappaletta silloin tällöin 4. ja 1. sylinterissä. Neloseen vaihdettu uusi puola.
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
On noissa aika uskomattoman heikko kytkin !! 135tkm ajettu ja nyt alkoi luistamaan.. kesän alussa laitettu softa ja laittamispäivänä luisti pari kertaa mutta sen jälkeen on toiminut hyvin, eiliseen asti. (Vaikuttaiskiko kylmä??tuskin) Nyt kun 80 vauhdista nelosella kiihdyttää alkaa rundimittari menemään oma polkujaan.
Ei taida näissä olla kurkistus reikää josta levyn/asetelman näkee?
Mistä mä nyt tiedän kuuluuko tohon kaksoismassa pyörä vai normi ?
Ja mikä levy KESTÄÄ noinkin hurjat (~200hv) tehot?
Sopiiko 9-5 levy?
Ei taida näissä olla kurkistus reikää josta levyn/asetelman näkee?
Mistä mä nyt tiedän kuuluuko tohon kaksoismassa pyörä vai normi ?
Ja mikä levy KESTÄÄ noinkin hurjat (~200hv) tehot?
Sopiiko 9-5 levy?
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
-------->>>>>>PA3 kirjoitti:On noissa aika uskomattoman heikko kytkin !! 135tkm ajettu ja nyt alkoi luistamaan.. kesän alussa laitettu softa ja laittamispäivänä luisti pari kertaa mutta sen jälkeen on toiminut hyvin, eiliseen asti. (Vaikuttaiskiko kylmä??tuskin) Nyt kun 80 vauhdista nelosella kiihdyttää alkaa rundimittari menemään oma polkujaan.
Ei taida näissä olla kurkistus reikää josta levyn/asetelman näkee?
Mistä mä nyt tiedän kuuluuko tohon kaksoismassa pyörä vai normi ?
Ja mikä levy KESTÄÄ noinkin hurjat (~200hv) tehot?
Sopiiko 9-5 levy?
JCarlsonia siteeraten tuolta parin sivun takaa tästä topicista.9-5 Aeron vakiokytkin todettu sopivan hienosti 5-vaihteiseen 9-3SS/SC. Asennusta varten tarvitsee vain 6/8mm holkit. Ehdottomasti parempi ratkaisu kuin 9-3SS Aeron vakiokytkin, ja selvästi halvempi kuin SRE kytkin. Kestää n. 500Nm, halpa ja hyvä saatavuus, kevyt ja helppo käyttää.
6-vaihteiseen ehkä paras ratkaisu sitten se 2.8V6 mallin vakiokytkin.
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Lähinnä noita varaosanumeroita jos jostakin saisi ettei ihan hakuammunnaksi mene varaosatiskillä.. luin kyllä koko viestiketjun läpi ja näin tuon että 9-5 levy käy mutta löysin esim. Kahan sivuilta neljä eri mallista levypakettia 9-3:een
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-saa ... 90rg1vuds7PA3 kirjoitti:Lähinnä noita varaosanumeroita jos jostakin saisi ettei ihan hakuammunnaksi mene varaosatiskillä.. luin kyllä koko viestiketjun läpi ja näin tuon että 9-5 levy käy mutta löysin esim. Kahan sivuilta neljä eri mallista levypakettia 9-3:een
Tuossa esim. kytkin jos sulla on 6-vaihteinen.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Kiitos linkistä. Viisi vaihteinen mulla on ja eiköhän tuolta se 9-5 levykin löydy.. jos joku on laittanut jo omaansa niin voisiko vinkata minkä? Ei viitsi turhaan maksaa..
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
PA3:n autossa (sigun perusteella) on 5-vaihteinbpen laatikko kiinteällä vauhtipyörällä, jolloin käypäinen, ei "9-3-spesifinen", kytkinsarja voisi olla 9-5 Aeron vastaava, esim. http://www.neobrothers.co.uk/clutch-gen ... 90rg1vuds7.
Kuten aiemmin mainittu, ei ko. sarja ole asennuksen osalta ihan 100% bolt-on, kun 9-5:n vauhtipyörässä olevat paineasetelman kohdistustapit ovat halkaisijaltaan 8mm ja 9-3:ssa vastaavasti 6mm. Ongelman voi ratkaista esim. jo aiemmin mainituilla asennusholkeilla (ei kaupallisesti saatavilla).
Tiedossa ei ole, onko Suomessa ko. kombosta vielä asennus- tai käyttökokemusta, mutta Ruotsin foorumilla on luettavissa asian tiimoilta lisäinfoa: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 4&t=323603
Kuten aiemmin mainittu, ei ko. sarja ole asennuksen osalta ihan 100% bolt-on, kun 9-5:n vauhtipyörässä olevat paineasetelman kohdistustapit ovat halkaisijaltaan 8mm ja 9-3:ssa vastaavasti 6mm. Ongelman voi ratkaista esim. jo aiemmin mainituilla asennusholkeilla (ei kaupallisesti saatavilla).
Tiedossa ei ole, onko Suomessa ko. kombosta vielä asennus- tai käyttökokemusta, mutta Ruotsin foorumilla on luettavissa asian tiimoilta lisäinfoa: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 4&t=323603
Saabiton Saabisti
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
9-5 Aeron kytkin on asennettu ja kokeiltu myös Suomessa, ei ongelmia. Ei sinne kannata 5-vaihteisessa muuta harkita enää, ellei SRE yli 500Nm väännöille. 9-3SS aeron (2.0T) orkkiskytkin on heikko sekin, sitä ei kannata laittaa, 6-vaihteiseen 2.8V6t kytkin on hyvä. 9-5 Aeroon on vain yksi orkkiskytkin olemassa joten ei pitäisi olla haastavaa saada oikea ostettua.
Asetelman voima käytännössä ratkaisee pidon joten koko paketti vaihtoon, ei vain levy.
Asetelman voima käytännössä ratkaisee pidon joten koko paketti vaihtoon, ei vain levy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Täytyy etsiä siis tuo 9-5aeron kytkin.
Onko tuo ihan normaalia luistamista kun kierrokset seilaa 500rpm edestakaisin väännätettäessä konetta ? Normaalistihan kierrokset vaan nousee ja vauhti ei kasva.. Eikä konehuoneesa edes haise palaneelle ?
Onko tuo ihan normaalia luistamista kun kierrokset seilaa 500rpm edestakaisin väännätettäessä konetta ? Normaalistihan kierrokset vaan nousee ja vauhti ei kasva.. Eikä konehuoneesa edes haise palaneelle ?
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Mitä tarkoittaa heikko? Onko jotain numeroita liittyen tuohon aeron kytkimeen, ss aeron siis - väännön kestoa lähinnä ajatellen. Oon ajanu reippaat 20tkm noilla ss-aeron osilla ja 2-massaVP:n kanssa.jcarlson kirjoitti: 9-3SS aeron (2.0T) orkkiskytkin on heikko sekin, sitä ei kannata laittaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
n. 400Nm lukemilla on saatu 2.0T Aeron 5-vaihteinen kytkin (uusi) luistelemaan, ei se paljoa enempää ainakaan kestä.
Väännöstä luistaessa helposti käy niin että kierrokset nousee ja ahdot tippuu jolloin vääntö laskee ja luisto loppuu, jolloin kiekat tipahtaa alemmas ja ahdot pääsee nousemaan jne.
Väännöstä luistaessa helposti käy niin että kierrokset nousee ja ahdot tippuu jolloin vääntö laskee ja luisto loppuu, jolloin kiekat tipahtaa alemmas ja ahdot pääsee nousemaan jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle
Täytyypä pysytellä tuon vääntö lukeman alapuolella sitten jos pientä jatkojalostusta auton kanssa on tarve tehdä vielä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89