Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Omaan 9-3 on vaihdettu jakopään koko setti kaksi vuotta sitten. Onko siinä työssä ollut tarvetta irroittaa noita torxeja? Kyseinen paikka oli Vähämaan auto Hyvinkäällä eli Saab-tuntemus kohdillaan, väitetään.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
^Ei tarvi torxeja irrotella tuossa hommassa ja ennen tämän ketjun perustamista ei ole varmaankaan monella ollut tietoa tästä tyyppiviasta joten todennäköisesti torxeihin ei ole koskettu.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
No yksi homma sitten lisää päättymättömään listaan...
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tuossa muutama viikko sitten tarkistettu samalla kun vaihdettiin kampiakselin tiiviste ja öljypumpun o-rengas.
Suht tiukassa kaikki. Viirulla ajettu 180tkm.
Suht tiukassa kaikki. Viirulla ajettu 180tkm.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Eikös tää topicci olisi syytä liimata tonne yläriville, tänne yleisiin,
tai OG 9-5 ja OG 9-3 osioihin...
Nottei pääse unehtumaan uudemmilta saabisteilta...
tai OG 9-5 ja OG 9-3 osioihin...
Nottei pääse unehtumaan uudemmilta saabisteilta...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Olen edelleen sitä mieltä, että siellä mallikohtaisissa osioissa pitäisi olla liimattuna FAQ/UKK, jossa olisi lyhyt tiivistelmä ongelmasta ja viittaus tähän ketjuun. Ja samalla tavalla tietty kaikki muut tärkeät jutut.
Mutkun kukaan ei halua sellaisia tehdä ja ylläpitää. Mulla olisi OG9-5 UKK:n valmis runkokin, jolla pääsisi hyvin alkuun.
Mutkun kukaan ei halua sellaisia tehdä ja ylläpitää. Mulla olisi OG9-5 UKK:n valmis runkokin, jolla pääsisi hyvin alkuun.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ja varsinkin kun tämä homma ei vaadi paljoa enempää asennustaitoa kuin renkaiden vaihto.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Jakopääremppaa tehdessä tuli tarkistettua. Olihan siellä pari jo sormin avattavissa.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
2006 rek. viiru, 127tkm ajettu. en meinannut saada torxeja edes auki. No, nyt on avattu ja vedetty lukitteella kiinni.
/b
/b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Pistin tämän aiheen kiinteäksi tiedotteeksi kun näitä löytyy vähän väliä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Käytin tänään auton etuiskarien vaihdossa ja sanoin että kirsitäkää hihnapyörän ruuvit samalla. asentaja sanoi että ok siinähän ne samalla näkee, mutta kun kävin hakemas auton niin asentaja tokasi heti, että "ei siellä mitään torxeja ollu!" Oli 41mm mutteri...
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Nyt ei oo kyllä tajuttu yhtään että mistä on kyse.. Ne torxit on hihnapyörän taustapuolella ja pitää itse hihnapyörää kasassa. Hihnapyörä on kampiakselissa kiinni 32mm pultilla, pitää irrottaa että näkee torxien kireyden.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
^ juuri näin. En sit jääny enempää kyselemään, katoin parhaaksi että pitää viedä jolleki joka oikeesti tietää näistä jotakin.. Erehdyin vaan luulemaan että just tämä asentaja olis tienny asian kun omistaa itekkin -01 9-5:sen..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Suosittelitko optikolla käyntiä asentajalle?Himo_kaappoo kirjoitti: Oli 41mm mutteri...
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Käytin Oulun Aineella vaihdattamassa pitkän hihnan yms, niin samalla kysyin että kiinnittäisivät nuo torxit ruuvilukitteella. Olin jo valmistautunut kertomaan hyvin yksityiskohtaisesti mitä pitää kiristää, ettei ne vaikka ruuvilukitteella vedä sitä hihnapyörää kiinni, mutta ilmeisesti homma oli tuttu, eli en ollut ainoa joka sitä on kysynyt. Työlle oli myös yksikköhinta, eli ei mennyt tuntityönä, joka sekin viittaa siihen että niitä on kiristelty muiltakin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.