NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Onneks ei ole farkun tarvetta, on niin ruma peli.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Toivo.kesseli
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 22:28

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja Toivo.kesseli »

Kauneus on katsojan silmässä eikä makuasioista kannata kiistellä.

Ihan tyylikäs peli, mutta huomiona perästä paljon samaa näköä, kuin Lexus IS 2006 asti.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ensimmäinen farkku Ruotsin rekisteriin

http://www.bilsport.se/artikel/sveriges ... -pa-gatan/

Kaveri teki suuren työn saadakseen auton rekisteriin ja onnistui lopulta kun ensiksi sai auton Saksan kilpiin ja sitten pitkän väännön jälkeen Ruotsin kilpiin.

Jutussa on mielenkiintoinen asia joka koskee myös Suomea; EU-sääntöjen mukaan yksittäisen EU-valtion viranomaisten on PAKKO hyväksyä toisessa EU-maassa hyväksytty auto liikennekäyttöön myös toisessa EU-maassa.
Tästä on jutun mukaan oikeuden ennakkopäätös Belgiasta.

Eli jos ostat auton joka on EU-maassa hyväksytty liikennekäyttöön jossain EU-maassa on trafin myös pakko hyväksyä se Suomessa.
Lainaus jutusta
- Jag gick noga igenom regelverken som finns, och det är ett faktum att man som EU-land inte får underkänna ett annat EU-lands registreringspapper. Det är ju hela principen bakom unionen! Jag har haft kontakt med EU-parlamentet och fått formellt bekräftat att Sverige gjorde fel, och det har jag skrivit in i min överklagan. Det finns till och med en rättspraxis från Belgien där man förlorat ett liknande fall. Jag var beredd att gå till EU-domstolen, men så ändrade sig Transportstyrelsen helt plötsligt och erkände att de gjort fel, berättar han.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ajatella millainen päänseinäänlyömisen suomenmestaruuskilpailu siitä viranomaisille syntyisi kun joku toisi tuollaisen Suomeen ja käyttäisi samaa perustetta rekisteröinnissä. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Tänään oli Ruotsissa saatu ensimmäinen virallisesti rekisteriin.

http://www.bilsport.se/artikel/sveriges ... -pa-gatan/
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja Risto »

eklunto1 kirjoitti:Tänään oli Ruotsissa saatu ensimmäinen virallisesti rekisteriin.

http://www.bilsport.se/artikel/sveriges ... -pa-gatan/
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 50#p979150
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

:saab:
Viimeksi muokannut Johtaja_Turhapuro, To Kesä 03, 2021 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja vmt »

Rattivaihde kirjoitti:Ajatella millainen päänseinäänlyömisen suomenmestaruuskilpailu siitä viranomaisille syntyisi kun joku toisi tuollaisen Suomeen ja käyttäisi samaa perustetta rekisteröinnissä. :mrgreen:
Jos tänään osuu viikinki kohdilleen niin lähen kyllä ihan v*****illakseni kokeilemaan. :lol:
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
pöppö
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 21:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja pöppö »

Michel teki nähdäkseni hyvät kaupat,hienoa ajella uniikilla 1,6:lla (kateellisen suusta)
Saab 96 V4 MY 74 MR
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Hienoin varkku mitä on tehty.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Nääh. Kyllä 9-3 Facelift on hienompi. Siis mun silmään. NG 9-5 sisältää pari karkeaa kompromissia ja ne pistää silmään. Äärimmäsen komea silti! Sedan tälläkertaa tyylikkäämpi meikäläisen makuun.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Sedan on turhan massiivinen omaan makuun mutta farmarikori saa kokonaisuuden näyttämään pitkällä marginaalilla parhaalta nykyautolta omaan silmään. Tähän tosin vaaditaan jokin muu värisävy kuin se iänikuinen metallinharmaanhopea.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja mikan »

Vanha juttu, mutta hintapyyntö pisti silmään: https://9-5sc2012.com/for-sale-saab-9-5 ... urbo6-xwd/

Hinnat uutena briteissä: https://9-5sc2012.com/wp-content/upload ... eGuide.pdf
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^Markkinat määrittää hinnan autolle, jota ei koskaan virallisesti myyty.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG9-5 Farkkuja liikenteessä?!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

valtteri kirjoitti:
Ti Marras 05, 2013 16:22
Ensimmäinen farkku Ruotsin rekisteriin

http://www.bilsport.se/artikel/sveriges ... -pa-gatan/

Kaveri teki suuren työn saadakseen auton rekisteriin ja onnistui lopulta kun ensiksi sai auton Saksan kilpiin ja sitten pitkän väännön jälkeen Ruotsin kilpiin.

Jutussa on mielenkiintoinen asia joka koskee myös Suomea; EU-sääntöjen mukaan yksittäisen EU-valtion viranomaisten on PAKKO hyväksyä toisessa EU-maassa hyväksytty auto liikennekäyttöön myös toisessa EU-maassa.
Tästä on jutun mukaan oikeuden ennakkopäätös Belgiasta.

Eli jos ostat auton joka on EU-maassa hyväksytty liikennekäyttöön jossain EU-maassa on trafin myös pakko hyväksyä se Suomessa.
Lainaus jutusta
- Jag gick noga igenom regelverken som finns, och det är ett faktum att man som EU-land inte får underkänna ett annat EU-lands registreringspapper. Det är ju hela principen bakom unionen! Jag har haft kontakt med EU-parlamentet och fått formellt bekräftat att Sverige gjorde fel, och det har jag skrivit in i min överklagan. Det finns till och med en rättspraxis från Belgien där man förlorat ett liknande fall. Jag var beredd att gå till EU-domstolen, men så ändrade sig Transportstyrelsen helt plötsligt och erkände att de gjort fel, berättar han.
Jatketaan vanhaa juttua.

Serkkutytön mies on katsastusinssinä.
Muistaakseni 2013 ei Suomessa tarvinnut vielä hyväksyä kilpiin autoa, vaikka se olisi hyväksytty kilpiin muualla EU-alueella.

Tämä muuttui parisen vuotta sitten. Nyt voisi esimerkiksi tuoda Suomeen 9-2x (jota aikanaan kuolasin) ja saada sen kilpiin. Nykyisellä polttoaineen hinnoilla ei tosin viitsi enää ajaa kuin diesel-Saabilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin