Taas nousi bemaristien pisteet
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Eli ymmärsinkö oikein, et vilkku unohtui Bemun kuskilta?
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Oli vilkku päällä. Onko sillä jotain merkitystä ? Risteyksessä oikealle kääntyessä pitää ryhmittyä oikealle. Se joka yrittää kääntyä jostain muualta menköön sitten oikein ryhmittyneen jälkeen.P.Y-J. Kannisto kirjoitti:Eli ymmärsinkö oikein, et vilkku unohtui Bemun kuskilta?
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Eli toisen virheellinen ryhmittyminen antaa oikeuden ohittaa A) oikealta ja B) risteysalueella. Pitääkin pitää mielessä.
Edit: typo korjattu (oikeuden, ei oikein)
Edit: typo korjattu (oikeuden, ei oikein)
Viimeksi muokannut aero, To Joulu 05, 2013 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Ei kyllä tulisi mieleenkään tunkea oman auton keulaa tuohon väliin kun toinen auto selkeästi
osoittaa että on kääntymässä oikealle, kuitenkin vain yksi ajokaista kyseessä, eikö?
Jossain muussa maassa tuollainen lienee normi mutta ei täällä, noin yleensä.
osoittaa että on kääntymässä oikealle, kuitenkin vain yksi ajokaista kyseessä, eikö?
Jossain muussa maassa tuollainen lienee normi mutta ei täällä, noin yleensä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Miten pitää toimia tilanteessa jossa toinen toimii selkeästi virheellisesti, siinäpä kysymys johon ei ole kovin helppo vastata. Itse ajan tällaisessa tilanteessa sääntöjen mukaan niin kauan kuin ei ole selvää riskiä pahemman onnettomuuden suhteen. Pysähtyneen auton viereen ajamisesta tuskin voi peltivaurioita pahempia seurauksia olla.
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Toivottavasti ensi kerralla wesku tunkee sinne väliin kuorma-auton tai linja-auton kääntyessä virheellisesti ryhmittyen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Tuo pemaristikin voi nyt olla oppinut sen verran, että seuraavassa risteyksessä oikealle kääntyessään ei jätä auton mentävää aukkoa oikealle puolelleen
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Harvemmin niitä näkee niin vasemmalla että autolla mahtuisi väliin. Miksi toivoisit ? Eiköhän tuolla kuljetusammattilaisten vauhtiketjussa ole ihan riittävästi asiaa muutenkin?jcarlson kirjoitti:Toivottavasti ensi kerralla wesku tunkee sinne väliin kuorma-auton tai linja-auton kääntyessä virheellisesti ryhmittyen.
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Ei tainnut mennä ihan sääntöjen mukaan sinunkaan liikkeesi jos ajoneuvo oli selkeästi ilmaissut kääntymisaikeensa suuntamerkillä, oli sitten kaistallaan oikein ryhmittynyt tai ei.wesku kirjoitti:Itse ajan tällaisessa tilanteessa sääntöjen mukaan niin kauan kuin ei ole selvää riskiä pahemman onnettomuuden suhteen.
Sääntöjen mukaan kun ajelet, niin varmaan kierrät aina yksikaistaisen kiertoliittymänkin ulkokurvia nuollen, etkä suinkaan keskellä ajokaistaa niin kuin väärin ajavat. Ethän vaan sijoita ajoneuvoasti kaistan keskelle muutenkaan, vaan aina oikeaan reunaan niin kuin laissa sanotaan.
Sanot ettei siinä peltivaurioita suurempaa ole odotettavissa, mutta kannattaako niitä oikein kalastella kohdalle? Hatuttaa se peltivauriokin, varsinkin kun saatat joutua syylliseksi, tai jakamaan syyllisyyden? Liikenteessä pitää välillä joustaa ja ymmärtää niitäkin joilla ei kaikki mene kuin strömsössä. Ja jättää se liikennesääntöjen opettaminen muille autoilijoille vähemmälle. Ei tulisi mieleenkään tunkea väärin ajavan eteen. Ties mikä hörhö, juoppo tai laitostapaus siellä on ratissa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Missä risteyksessä tämä tapahtui? Oliko bemari kuitenkin oikeanpuolimmaisimmalla kaistalla?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Onko kaistoilla jotain merkitystä ? Oikealle käänntyessä ryhmitytään oikeaan reunaan joka tapauksessa. Kannattaa ottaa moottoripyörätkin huomioon.
Risteys oli Turussa,
Talvitieltä Turun suuntaan kääntyessä.
Risteys oli Turussa,
Talvitieltä Turun suuntaan kääntyessä.
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Ei, kaistoilla ei todellakaan ole liikenteessä mitään merkitystä. Uteliaisuuttani halusin tarkennusta tilanteeseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Hyvä Wesku! Kyllä näitä idiootteja, jotka ovat korttinsa muropaketista nostaneet saakin vähän kouluttaa. Mitään käsitystä sujuvasta liikenteestä kun ei tunnu olevan ja ollaan niin saatanan itsekkäitä ettei muita oteta huomiioon. Tai sitten vain ovat tyhmiä. Saattoihan toi olla toki ihan peruspersereikäkin ,joka ei vain opi aujoneuvonsa mittoja ja siksi oli "ryhmittynyt" miten sattuu. ps sieltä mennään mistä mahtuu
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Tuo kannattaa huomioida mitä wesku sanoi moottoripyöristä. Itsehän olen meinannut teilata kakspäällä ajaneet mopopojat, kun käännyin oikealle parkkiruutuun. Pojat suhauttivat (jopa vähän parkkirudun puolelta) ohi sellaista neljääkymppiä oikealta puskuria viistäen. Tämän jälkeen olen pitänyt huolen, ettei oikealta pysty ohittamaan. Ihan oman oikeusturvan kannalta.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Taas nousi bemaristien pisteet
Tieliikennelain mukaan ajokaistalla tarkoitetaan tiemerkinnöin osoitettua tai muuta autolle riittävän leveää ajoradan pituussuuntaista osaa ja pyöräkaistaa (Finlex TLL 2§). Kaksi kaistaa siis muodostuu heti kun on riittävästi tilaa. Jostain kumman syystä tapana näyttää olevan ajella yleensä keskiviivan vieressä ja risteyksissä siitä tavasta tulee ongelmia.aero kirjoitti:Ei, kaistoilla ei todellakaan ole liikenteessä mitään merkitystä. Uteliaisuuttani halusin tarkennusta tilanteeseen.
Tuossa kyseisessä paikassa ei ole ajokaistoja erotettu maalaamalla mutta tilaa on kahdelle autolle rinnakkain tilanteessa jossa ollaan pysähdyksissä, lähdetään liikkeelle ja ajetaan hitaasti.
Kuva paikasta http://goo.gl/maps/Rqp41 ja kuvassa näyttääkin olevan sopivasti auto oikeassa reunassa. Ajan tuosta useita kertoja päivittäin. Monilla on tapana kääntyä oikealle aivan missä kohdassa sattuu. Moottoripyörällä mahtuu oikealta jonon ohi lähes joka kerta. Autollakin näitä tilanteita joissa mahtuu oikealle kääntyvän viereen on vähintään kerran viikossa. Ehkä kerran kuukaudessa saa autollakin ohittaa pitemmän jonon hännän jossa oikealle jonottavat ovat oikoneet mutkassa keskiviivan vierestä. Eilisestä tuli mainittua koska aiemmin en ole huomannut vastaavia mielenosoituksia vaan keskiviivan tuntumasta oikealle kääntymistä yrittäneet ovat varmaan huomanneet virheensä ja ehkä korjaavat ajotapaansa sensijaan että alkaisivat protestoida oikein ajavalle. Vilkkaamman liikenteen aikaan oikealle kääntyvät joutuvat odottamaan jalankulkijoita ja ovat tukkimassa suoraan menevien ja vasemmalle kääntyvien reittiä jos eivät ole reunassa niinkuin pitäisi.