mikä vinkuu konehuoneessa ja pa.pumppu
mikä vinkuu konehuoneessa ja pa.pumppu
terppa kaikille!
meille tuli tonnari kesän alussa ja tyytyväisiä on oltu pieniä puutteita lukuun ottamatta..
1. mikä ihme alkaa konehuoneessa vinkumaan heti kun virrat kääntää päälle? en ole asiaa tarkemmin tutkinut, mutta tuntuis tulevan kuskin edestä konehuoneesta. siis luulen että kyseessä on jokin sähkölaite, mutta onko tämä vaarallista, ääni on nimittäin kova.
2. löytyyköhän polttoainepumpun vaihto-ohjeita? en löytänyt äsken haulla.. auto on turbo 2.0 ja automaatti, mutta tehot on aivan hukassa kun kone hyytyilee ja ei selvästikään saa tarpeeksi bensaa. mulle voi myös tarjota yv.llä hyvää bensapumppua autoni vm.-87) ja kuskin etulokasuojaa, värikoodi on 204B. myös saman värikoodin mukaiset, hyvät ovet kiinnostavat.
meille tuli tonnari kesän alussa ja tyytyväisiä on oltu pieniä puutteita lukuun ottamatta..
1. mikä ihme alkaa konehuoneessa vinkumaan heti kun virrat kääntää päälle? en ole asiaa tarkemmin tutkinut, mutta tuntuis tulevan kuskin edestä konehuoneesta. siis luulen että kyseessä on jokin sähkölaite, mutta onko tämä vaarallista, ääni on nimittäin kova.
2. löytyyköhän polttoainepumpun vaihto-ohjeita? en löytänyt äsken haulla.. auto on turbo 2.0 ja automaatti, mutta tehot on aivan hukassa kun kone hyytyilee ja ei selvästikään saa tarpeeksi bensaa. mulle voi myös tarjota yv.llä hyvää bensapumppua autoni vm.-87) ja kuskin etulokasuojaa, värikoodi on 204B. myös saman värikoodin mukaiset, hyvät ovet kiinnostavat.
Re: mikä vinkuu konehuoneessa ja pa.pumppu
1. Ota vaikka videopätkä ja laita juutuubiin niin arvon raati voi kuunnella.katteli kirjoitti:terppa kaikille!
2. http://www.twinsaabs.com/9000/fuelpump/ ... p?nsteps=3 Klikkaa alareunasta vaihtaaksesi "steppejä". Motonetin pumppu on muuten ihan päteväksi todettu, ota vaan ensin esiin vanha malliksi. Ja varovasti niiden liittimien kanssa, hajoo käsiin!
e: tuolta vielä vinkkejä sunmuuta tuohon liitin-ongelmaan..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=42905
Viimeksi muokannut jyrmy, Ke Heinä 28, 2010 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
Ääni saatta johtua ABS - järjestelmästä tai ohjaustehostimesta. Paha sanoo näin näkemättä / kuulematta .
Jarrunesteet eilen vaihtaneena, annan ääneni "jarrupumpulle". Tuntui pyörivän aina kun takajarruista päästin nestettä. Meteli ei tosin ollut hirvittävä.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
87-auton pumppuasetelma on aika erilainen kuin uudemmissa: http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uudet/bensapumppu/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Itse en ainakaan tuota motonetin siirtopumppua voi suositella. Joutuu veistelemään ja soveltamaan että sopii paikalle.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
-
- "Hölösuu"
1.Olisikohan magneettiventtiili joka ääntäis kun laitetaan virrat päälle.katteli kirjoitti:terppa kaikille!
2. Oletko jo vaihtanut PA-suodattimen?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
mulla se sähkömotin ääni tulee nimenomaan abs järjestelmästä.ei mitään vikaa siis. ääni on kyllä helvetin ärsyttävä....
kerran jo pääsin eroon saabista ja taas mulla on sellanen....
-
- "Viggen"
Mikäs ihme meikäläisen aerossa vinkuu..? Pysähdyksissä huomaa, että auton ulkopuolella kuuluu vinkuminen kuskin puolen takapyörän paikkeilta. Ensin ajattelin, että päässä se vaan vinkuu, mutta vaimo huomasi oma-aloitteisesti saman äänen ja sijainnin. Voiko ABS:n anturi tai bensapumppu vinkua?
Vinkuna tosiaan kuulostaa sähkölaitteen vinkumiselta, eli sellainen korkea varmaankin hieman yli 2000hz.
Vinkuna tosiaan kuulostaa sähkölaitteen vinkumiselta, eli sellainen korkea varmaankin hieman yli 2000hz.
ABS-anturi ei pidä ääntä, mutta bensapumpun ääneksi voisi sopia. Paikkakin sopii. Voit koittaa kuunnella myös takakontin puolelta, pumppu sijaitsee tavaratilan vasemmasta etunurkasta hieman auton keskilinjaan päin.
Irrottamalla takakontin pohjavanerin löytyy metallinen kansi, jonka alla pumppu.
Bensan joukkoon voi koittaa pari kertaa vuodessa laittaa pari desiä kaksitahtiöljyä. Pumppu saa hiukan voitelua. Ehkä.
Irrottamalla takakontin pohjavanerin löytyy metallinen kansi, jonka alla pumppu.
Bensan joukkoon voi koittaa pari kertaa vuodessa laittaa pari desiä kaksitahtiöljyä. Pumppu saa hiukan voitelua. Ehkä.

9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Viggen"
Täytyypä kuunnella kontin puolelta. Kiitos vinkistä!
Vähän turha sitä ääntelevää bensapumppua on yrittää poppakonstein elvyttää. Ei johdu kuitenkaan pumpun voitelun puutteesta ne viat, vaan hiilet siellä loppuu.
Ad-Varaosasta saa n. 70€urolla aidon Walbron, jonka vaihtaa orggispumpun tilalle kohtuu helposti, takakontissa sijaitsevan luukun kautta.
Ad-Varaosasta saa n. 70€urolla aidon Walbron, jonka vaihtaa orggispumpun tilalle kohtuu helposti, takakontissa sijaitsevan luukun kautta.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
-
- "Viggen"
Taas vinkuu..
Tällä kertaa vaikuttaisi, että bensapainensäädin vinkuisi. Todella voimakas vinkuminen nimenomaan tyhjäkäynnillä, mutta ei sen yläpuolella. Ei kai suutin tuolla tavalla voi vinkua..?
Ei sillä, että huolettaisi. Kiinnostaa vaan hieman.

Ei sillä, että huolettaisi. Kiinnostaa vaan hieman.
Öljypohjan imusihti tukossa? 

lol... jarru pumppu
kas kun ei käsijarru hemmo. random ajatusta.... jos ei tuon tarkempaa oo nii kannataisko viä sinne paikalliseen arvauskeskukseen?
V-M

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135