Et jää lainaamisesta kiitollisuudenvelkaa, kun veistät abikosta muovit h*lvettiin, puristat vaikka hohtimilla johdon, tinaklöntti maatilakolvilla päälle ja kutistesukasta uus eriste päälle (jos haluat hienon). Eikä tartte mittailla jännitehäviöitä vuoden päästäRattivaihde kirjoitti:tähän tarttee lainata abikopihtejä
900c Combi Coupe MY89
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
epäilen kotelosuoja-aineen toimivuutta ovissa vanhojen ryyteiden päällä. taitaa vaan tehdä kannen vanhan ryyteen päälle ja kosteus entistä huonommin haihtuu.
varsinkaan vahapohjaista kamaa en laittaisi juuri mihinkään mestaan vanhoissa, se kun jysähtää heti/ ei imeydy rakoihin.
öljyä koteloihin ja vaseliinia pensselillä esim vetaritunneleihin on mun luulo vanhoille nykyisin, vaan eipä taida mitään oleellista nekään enää jeesata...
varsinkaan vahapohjaista kamaa en laittaisi juuri mihinkään mestaan vanhoissa, se kun jysähtää heti/ ei imeydy rakoihin.
öljyä koteloihin ja vaseliinia pensselillä esim vetaritunneleihin on mun luulo vanhoille nykyisin, vaan eipä taida mitään oleellista nekään enää jeesata...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Itseasiassa nykytilanne on irralliset katkaistut johdonpäät autossa ja valoissa, aattelin noita abikoita sen takia että olisi taas helppo keväällä irrottaa. Vaikka en kyllä tiedä miten helposti niillä kahta eri johtoa saisikaan liitettyä. Jonkinlainen plug and play solution tuohon olisi kovaa huutoa. Nytkin pitää käytännössä maski irroittaa että saa ne katkaistut johdot käsille puskurin takaa.JP_Vette kirjoitti:Et jää lainaamisesta kiitollisuudenvelkaa, kun veistät abikosta muovit h*lvettiin, puristat vaikka hohtimilla johdon, tinaklöntti maatilakolvilla päälle ja kutistesukasta uus eriste päälle (jos haluat hienon). Eikä tartte mittailla jännitehäviöitä vuoden päästäRattivaihde kirjoitti:tähän tarttee lainata abikopihtejä
Voipi olla ihan totta...rost-offia nyt ainakin voisi tuohon oikean takaoven sisäpuoliseen ruostekohtaan pistää. Öljykäsittelyä koko alustallehan olen harkinnut jo aiemmin...stara kirjoitti:epäilen kotelosuoja-aineen toimivuutta ovissa vanhojen ryyteiden päällä. taitaa vaan tehdä kannen vanhan ryyteen päälle ja kosteus entistä huonommin haihtuu.
varsinkaan vahapohjaista kamaa en laittaisi juuri mihinkään mestaan vanhoissa, se kun jysähtää heti/ ei imeydy rakoihin.
öljyä koteloihin ja vaseliinia pensselillä esim vetaritunneleihin on mun luulo vanhoille nykyisin, vaan eipä taida mitään oleellista nekään enää jeesata...
Tuosta aiemmasta listasta jäi puuttumaan kuskinoven rajoittimen naksahtelu, muistelin nähneeni aiheesta ketjun mallikohtaisessa osiossa mutta omat ja etsin käsitykset oikeista termeistä eivät taas kohdanneet...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
http://www.motonet.fi/fi/tuote/487402/P ... vesitiivis
http://www.motonet.fi/fi/tuote/487401/P ... vesitiivis
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
^Ja siinä on kuvissa sellainen ratkaisu jota mietin illalla justiin ennen nukahtamista. On kyllä hyvä tää foorumi, toimii melkein ajatuksenvoimalla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Iltapäivällä toimettomuuden yllättäessä lähdin irrottelemaan kuskin penkkiä että saisi sen pohjan nostettua takaisin alkuperäiskorkeuteen ja kiinteyteen. Kuinka ollakaan, torxeissa loppui koot pahasti kesken (ei aivan uusi ongelma tämän merkin parissa ), joten muutin suunnitelmaa ja lähdin motonettiin ostamaan sarjan kärkiä (T10-T55) ja noita ylläkuvatun kaltaisia sähköliittimiä mutta kaksinapaisina kun niitä löytyi hyllystä heti yläpuolelta ja maksoivat vain puoli euroa enemmän kappaleelta. Säästöä siis 6€ .
Luonnollisesti pimeys ja sade peittivät koko maan tuon reissun aikana niin että varmaan menee ensi perjantaihin tuo homma, silloin kun allekirjoittaneen nimipäivän kunniaksi saa päivällä korjata autoa töissäolon sijaan.
Luonnollisesti pimeys ja sade peittivät koko maan tuon reissun aikana niin että varmaan menee ensi perjantaihin tuo homma, silloin kun allekirjoittaneen nimipäivän kunniaksi saa päivällä korjata autoa töissäolon sijaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Rost-Off lienee ruosteenirrotusaine, joten sillä on myös syövyttävä vaikutus. Voi olla taikauskoakin, mutta itse en jättäisi sitä ohuille peltipinnoille pitkäksi aikaa.Rattivaihde kirjoitti:Voipi olla ihan totta...rost-offia nyt ainakin voisi tuohon oikean takaoven sisäpuoliseen ruostekohtaan pistää.
Tectyl ML -merkkistä tummahkoa, alkuun juoksevaa tahmaa löytyy myös spray-muodossa. Jos sitä paksua, pikimustaa alustamassaa on johonkin pakko laittaa, kyseisellä aineella kannattaa pohjustaa vaikka pariinkin kertaan. Litran tölkeissä tuokin mökänä on tietty halvempaa kuin spray-muotoisena. Neste-olomuodossa ML:ää voi levittää vaikka (käsin pumpaten paineistettavalla puutarha-) ruiskulla + lisäletkulla, josei suti yllä. Vuoden parin välein kun uusii käsittelyn, niin suht hyvin pysäyttää/hidastaa ruostumista. Moottorinpesuaineella (EI vesipohjainen, vaan liuottimelle haiseva) olen tarvittaessa ohentanut, tai sutinut ko. liuotinta ensin pintaan, jotta on saavutettu riittävä tunkeutuvuus pieniinkin koloihin.
Tähän mennessä (30v. aikana) vastaan tulleille aineille on löytynyt ainakin yksi yhteinen piirre: Irtoava ruoste ja rasva/öljy kannattaa poistaa mahdollisimman hyvin ennen käsittelyä.
terv. jt
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
^Kyllä kyllä, näillä linjoilla on toimittu siitä lähtien kun aloitettiin tuo jo hoidettu ruosteenkorjaushomma. Tuota ML-spraytä taitaa olla aine jota tuossa vieressä hyllyssä on (ei jaksa nousta ).
Taas on käyty tallilla. Ensinnä ajoin sisään vihreän, ja vastoin ostajan käsityksiä (ja omieni mukaisesti) siinä on pohja oikein hyvässä kunnossa. Apukuskin ovi alkaa mätänemään jälleen (oli korjattu, jotenkuten, kun ostin auton), muutoin ei juuri ole mitään huomauttamista. Muutoinkin alustan osat hyvässä kunnossa, moottori kehrää todella mukavasti (kun on tottunut tuon B212i:n diesel-nakutukseen), maalipinta varsin hyvä, penkit ryhdissään ja sitä rataa. Talvirenkaissa on pintaa, nastoja ja ikää, kesärenkaista ensinmainittu alkaa olemaan lopussa, ryyppyvaijeri on laittamatta, lattialle kertyy vettä joko pitkän syysseisomisen aiheuttamasta kondensoitumisesta tai jonkin tiivisteen raosta, pakoputken kumilenksu poikki.
Sitten sininen sisään, vedenpoistoreiät vetarintunneleihin, reilusti spray-suojaa molempiin tunneleihin ja ympärille, ovista tulpat irti ja pitkällä nokalla suojaa sisään, samoin takaluukkuun, konepellin takareunoihin vähän rajumpaa ainetta.
Nyt siis to do -lista näyttää seuraavalta:
- PESU ASAP
- tankinluukun suoristus
- kuskinpenkin pohjan korjaus
- lisävalot pikaliittimineen paikoilleen
(-etulokarin kolhun suoristus, radion kuuluvuus, jne ).
Taas on käyty tallilla. Ensinnä ajoin sisään vihreän, ja vastoin ostajan käsityksiä (ja omieni mukaisesti) siinä on pohja oikein hyvässä kunnossa. Apukuskin ovi alkaa mätänemään jälleen (oli korjattu, jotenkuten, kun ostin auton), muutoin ei juuri ole mitään huomauttamista. Muutoinkin alustan osat hyvässä kunnossa, moottori kehrää todella mukavasti (kun on tottunut tuon B212i:n diesel-nakutukseen), maalipinta varsin hyvä, penkit ryhdissään ja sitä rataa. Talvirenkaissa on pintaa, nastoja ja ikää, kesärenkaista ensinmainittu alkaa olemaan lopussa, ryyppyvaijeri on laittamatta, lattialle kertyy vettä joko pitkän syysseisomisen aiheuttamasta kondensoitumisesta tai jonkin tiivisteen raosta, pakoputken kumilenksu poikki.
Sitten sininen sisään, vedenpoistoreiät vetarintunneleihin, reilusti spray-suojaa molempiin tunneleihin ja ympärille, ovista tulpat irti ja pitkällä nokalla suojaa sisään, samoin takaluukkuun, konepellin takareunoihin vähän rajumpaa ainetta.
Nyt siis to do -lista näyttää seuraavalta:
- PESU ASAP
- tankinluukun suoristus
- kuskinpenkin pohjan korjaus
- lisävalot pikaliittimineen paikoilleen
(-etulokarin kolhun suoristus, radion kuuluvuus, jne ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Eihän auto olisi projektiosiossa, ellei se to-do -lista olisi jokaisessa päivityksessä sama Et ole ainut, kröhöm Akuutit ensin, to-do sitten
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Nimenomaan, jos näiden käyttöautojen kanssa pitäisi samanlaista tahtia kuin nuo turbottajat ja entisöijät, joutuisi koko ketjun pian lopettamaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Tuli taas pidettyä allekirjoittaneelle tyypillinen autonlaittoiltapäivä ennen iltavuoroa. Kaksi tuntia harrastelua ja tulokset:
-sisätilojen imurointi takakontti mukaanluettuna
-pissapojan säiliön täyttö
-jäähdytysnesteen lisäys (oli vähän minimin alla)
-yritys vaihtaa taustapeilin valon polttimo, vanha polttimo alkoi pienellä heiluttelulla (ei meinannut siis irrota) palaa kirkkaasti ja tasaisesti
-yritys vaihtaa toiseen kilvenvaloon polttimo, molemmat paloivat joten en alkanut arpomaan kumpi on huono
-yritys saada valoa ajovalokatkaisijaan, useiden purku- ja kokoamiskertojen jälkeen ei edelleenkään pala, katkaisijan heikko kunto lienee syynä
-yritys saada valoa penkinlämmittimensäätimeen, ei suostunut aukeamaan/irtoamaan
-yritys saada mm. tuhkakuppia valaiseva polttimo vaihdettua, ei suostunut poistumaan poterostaan, ylemmät kojelaudan polttimot sen sijaan pimenivät vaikken edes niitä irroitellut?!?! EDIT: sulakkeet ja johdot tarkistin ja olivat kunnossa, mittariston ja radion valaistus pelaa oikein...
Tässä vaiheessa piti aloittaa työt ja kaikki muu mukaanlukien pesu jäi tekemättä. Ny on taas sellanen fiilis että jos kaupasta saisi uusia satkuja lähtisin maanantaina hakemaan lainaa pankista...
-sisätilojen imurointi takakontti mukaanluettuna
-pissapojan säiliön täyttö
-jäähdytysnesteen lisäys (oli vähän minimin alla)
-yritys vaihtaa taustapeilin valon polttimo, vanha polttimo alkoi pienellä heiluttelulla (ei meinannut siis irrota) palaa kirkkaasti ja tasaisesti
-yritys vaihtaa toiseen kilvenvaloon polttimo, molemmat paloivat joten en alkanut arpomaan kumpi on huono
-yritys saada valoa ajovalokatkaisijaan, useiden purku- ja kokoamiskertojen jälkeen ei edelleenkään pala, katkaisijan heikko kunto lienee syynä
-yritys saada valoa penkinlämmittimensäätimeen, ei suostunut aukeamaan/irtoamaan
-yritys saada mm. tuhkakuppia valaiseva polttimo vaihdettua, ei suostunut poistumaan poterostaan, ylemmät kojelaudan polttimot sen sijaan pimenivät vaikken edes niitä irroitellut?!?! EDIT: sulakkeet ja johdot tarkistin ja olivat kunnossa, mittariston ja radion valaistus pelaa oikein...
Tässä vaiheessa piti aloittaa työt ja kaikki muu mukaanlukien pesu jäi tekemättä. Ny on taas sellanen fiilis että jos kaupasta saisi uusia satkuja lähtisin maanantaina hakemaan lainaa pankista...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Selitys polttimomysteerille selvisi kahvitunnilla: toisin kuin luulin lämmityslaitteen takana oli toiminnassa vain yksi polttimo, se ylin, joka sitten sattui palamaan juuri muiden polttimoiden kans ropatessa.
Sain korvattua paitsi sen, myös helvetin hankalasti sijoitetun alemman radioaukon kautta, ja nyt voin todeta että ko. valo ei ole tainnut ikinä toimia kummassakaan satkussa. Nyt on hieno kirkas sininen kärki lämmönsäätöasteikolla, savukiehkura ja sisävalaistus sytyttimellä ja selkeä näkyvyys kaikilla suuntausvaihtoehdoilla. Tuhkakuppivaloa en tietenkään edes tarvitse joten jäi vaihtamatta. Uudella valokatkaisijalla saanen valaistuksen myös sille, ja penkinlämmitintä pitää muutenkin tutkia...
Jatkuu ensi viikolla, tai syön hattuni (muttei todellakaan puhelimella kirjoittaen kuten ny...)
Sain korvattua paitsi sen, myös helvetin hankalasti sijoitetun alemman radioaukon kautta, ja nyt voin todeta että ko. valo ei ole tainnut ikinä toimia kummassakaan satkussa. Nyt on hieno kirkas sininen kärki lämmönsäätöasteikolla, savukiehkura ja sisävalaistus sytyttimellä ja selkeä näkyvyys kaikilla suuntausvaihtoehdoilla. Tuhkakuppivaloa en tietenkään edes tarvitse joten jäi vaihtamatta. Uudella valokatkaisijalla saanen valaistuksen myös sille, ja penkinlämmitintä pitää muutenkin tutkia...
Jatkuu ensi viikolla, tai syön hattuni (muttei todellakaan puhelimella kirjoittaen kuten ny...)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
^heh heh, onneksi ei ole hattua tullut pidettyä vuosiin...
Tänään sisuuntumisen/toimettomuuden seurauksena tuli korjattua tuo penkinpohja. Seuraa kuvia:
Irrotus, etureunan (torx 50!) ruuvit melko ahtaassa välissä mutta suht iisiä. Sähköliitin sen sijaan oli vähän juntturassa. Mielenkiintoisena huomiona fasten belts ei reagoinut kuin matkustajan penkin painamiseen vaikka kuskin puoli sähköpistokkeineen kaikkineen oli irti... Eikös valon pitäisi oletuksena palaa ja sammua saatuaan signaalin turvavyönlukolta, vai päinvastoin? Ei sillä että ajaisin vyöttä, mutta tulee vain mieleen onko tuolla jotain tekemistä penkinlämmittimen toimimattomuuden kanssa...
Imuroin maton operaation jälkeen.
Tältä näytti alusta kaikessa komeudessaan. Säkkikangas reunoilta riepaleina, rautalangat sekaisin ja yhden jousenkin kiinnittymispiste toiselta reunalta irronnut rungosta. Pitäisikö noista keskelle tulleista symmetris-geometrisista rei'istä päätellä että penkinlämmitin on sanonut sopimuksen irti, vai mitä kummaa siinä on tapahtunut?
Irronnut kiinnitys lähempää.
Mikäköhän ihme tämä on? Oli/on teipattuna osittain umpeen. Taustalla näkyy work in progress.
Korjaustoimenpiteet: irronneen jousen koukutus kiinnityspisteen taustareiästä runkoon ja nippusiteiden avustuksella rautalankaverkkoon, rautalankojen uudelleenjärjestely tasaisille väleille ja käsillä olleista materiaaleista (= katkennut kuormaliina) useampi kierros säkkikankaan tehtävää hoitamaan päätyrautojen välille jousien yläpuolelta pujotettuna.
Takaisin autossa, alta pilkottaa vielä kuormaliinaa joiden päät sidoin ja nidoin vasta täällä töissä.
Onhan muuten tukevan ja tasaisen tuntuinen. Peileistäkään ei meinannut nähdä mitään kun nousi istuma-asento penkki ala-asennossa niin paljon ylemmäs, nyt tuntuu paljon enemmän sellaiselta valtaistuimelta kuin kaasarissakin.
Tänään sisuuntumisen/toimettomuuden seurauksena tuli korjattua tuo penkinpohja. Seuraa kuvia:
Irrotus, etureunan (torx 50!) ruuvit melko ahtaassa välissä mutta suht iisiä. Sähköliitin sen sijaan oli vähän juntturassa. Mielenkiintoisena huomiona fasten belts ei reagoinut kuin matkustajan penkin painamiseen vaikka kuskin puoli sähköpistokkeineen kaikkineen oli irti... Eikös valon pitäisi oletuksena palaa ja sammua saatuaan signaalin turvavyönlukolta, vai päinvastoin? Ei sillä että ajaisin vyöttä, mutta tulee vain mieleen onko tuolla jotain tekemistä penkinlämmittimen toimimattomuuden kanssa...
Imuroin maton operaation jälkeen.
Tältä näytti alusta kaikessa komeudessaan. Säkkikangas reunoilta riepaleina, rautalangat sekaisin ja yhden jousenkin kiinnittymispiste toiselta reunalta irronnut rungosta. Pitäisikö noista keskelle tulleista symmetris-geometrisista rei'istä päätellä että penkinlämmitin on sanonut sopimuksen irti, vai mitä kummaa siinä on tapahtunut?
Irronnut kiinnitys lähempää.
Mikäköhän ihme tämä on? Oli/on teipattuna osittain umpeen. Taustalla näkyy work in progress.
Korjaustoimenpiteet: irronneen jousen koukutus kiinnityspisteen taustareiästä runkoon ja nippusiteiden avustuksella rautalankaverkkoon, rautalankojen uudelleenjärjestely tasaisille väleille ja käsillä olleista materiaaleista (= katkennut kuormaliina) useampi kierros säkkikankaan tehtävää hoitamaan päätyrautojen välille jousien yläpuolelta pujotettuna.
Takaisin autossa, alta pilkottaa vielä kuormaliinaa joiden päät sidoin ja nidoin vasta täällä töissä.
Onhan muuten tukevan ja tasaisen tuntuinen. Peileistäkään ei meinannut nähdä mitään kun nousi istuma-asento penkki ala-asennossa niin paljon ylemmäs, nyt tuntuu paljon enemmän sellaiselta valtaistuimelta kuin kaasarissakin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Äsken kotoa lähtiessä peruutin auton ruudusta ja kattelin ruutua, ja joku paikka selvästi öljyä vuotaa. Pitää kattoa pääsisikö nosturille vai pitääkö vain ryömiä alle betonilattialla... Pikaisesti konepellin alta katteltuna ohjaustehostimen säiliöltä lähtevä paksu putki ynnä muu ympäristö koneen taka-oikeassa nurkassa oli melko öljyisen näköistä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92
Älä huoli. Sellasta satkua olekkaan, joka ei jotain vuotais parkkipaikalle
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05