Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Ok. Itse ihmettelin useampaan otteeseen syksyn aikana sitä ininää, mutta ajattelin kuuluvan asiaan. Polttoaine-suodatinta ei ilmeisesti vaihdettu softauksen jälkeen ja tukkoinen suodatin käy pumpulle?
MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Ei se suodatin yleensä tukkeennu tai aiheuta ongelmia, mutta toki sekin on mahdollista. Pumppu vaan kuluu etanolikäytössä hieman nopeammin joten jos normaali käyttöikä (100-300tkm, keskiarvo varmaan jossain 200tkm paikkeilla) alkaisi muutenkin olla loppupuolella niin vaihto tulee eteen aiemmin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Näkyykö tuo rikkinäinen pumppu vikakoodit lukemalla? Alustava pumpun vaihto-aika varattu pienempään huoltamoon (omilla osilla asennus), jota ennen olisi hyvä varmistaa että vika johtuu juuri siitä
Sitten tuli vielä mieleen, että riittääkö pelkkä pumppu-osan vaihto, vai kannattaako vaihtaa koko ämpäri? Motonetissä ainakin edullinen tuo pumppu-osa

Sitten tuli vielä mieleen, että riittääkö pelkkä pumppu-osan vaihto, vai kannattaako vaihtaa koko ämpäri? Motonetissä ainakin edullinen tuo pumppu-osa

MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Ei näy vikakoodeissa. Ainoa tapa tarkistaa pumpun toiminta on mitata tuotto/paine. Pumppuosan vaihtamalla pitää varmistaa että liittämiseen käytetty letku kestää varmasti etanolia sekä sisältä että päältä, ja että klemmarit ovat riittävän laadukkaita. Riski on paljon pienempi jos vaihtaa koko ämpärin kerralla, koska epävarmat letkut ja klemmariliitokset jäävät pois.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Ok. Hiukan harkitsen vielä tuota koko ämpärin vaihtoa, olen yhden tarjouksen ehtinyt pyytää ja se oli melkein 600 euroa Saabpartsin jälleenmyyjältä. Melko suolaista. Luin muista topikeista, että pumppu on saatu vielä henkiin vähäksi aikaa kopauttamalla tankin pohjaa tai pumppua starttaamisen yhteydessä. Kokeilen sitä vielä, jos lähtee pyörimään, saapahan ajettua huoltohallin pihaan.
MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Speedparts/PCS toimittaa ämpärin alle 200 eurolla, ei siitä kannata marmorille kolminkertaista hintaa maksaa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Oletko kokeillut apuvirtaa. voi olla akku sökö.
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Oldman kirjoitti:Oletko kokeillut apuvirtaa. voi olla akku sökö.
Mymmeli kirjoitti:Koitettiin käynnistää hyppyvirran kanssa. Ei käynnistynyt. Srtartti pyörii, bensa/etanoli haisee pannuhuoneessa. Liekkö tulpat kastuneet.
Tarkoitus hinauttaa tuosta pihasta Deltalle ja katsoa mikä tuomio
edit. Kannattaisiko kuitenkin käyttää tulpat ensin irti ja kuivailla?
9-5 Aero - 00
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Juu, kuten aiemmin selostettu, kahdesti startattu apuvirralla. Tuloksena mustat ja märät tulpat
Vaihdoin vanhat varatulpat tilalle ja käyn vielä iltasella kokeilemassa, josko pumppua kolauttelemalla heräisi henkiin.
Soittelin tuonne JCarlsonin mainostamalle PCS:lle ja sieltä löytyy tosiaan koko pumppupaketti hintaan 299, joka on jo kohtuullisen hintainen. Kunhan saa varmistettua, että syy on pumpussa, lähtee sieltä tilaukseen. Kiitos vinkistä.
Varmistaisin vielä, että kampiakselin asentotunnistin on ehjä, jos kerta pumppu "surahtaa" kun virrat käännetään päälle? Uusi, alkuperäinen DI-kasetti vaihdettu heinäkuussa ja sehän startannee joten kuten, vaikka viallinen olisikin?

Soittelin tuonne JCarlsonin mainostamalle PCS:lle ja sieltä löytyy tosiaan koko pumppupaketti hintaan 299, joka on jo kohtuullisen hintainen. Kunhan saa varmistettua, että syy on pumpussa, lähtee sieltä tilaukseen. Kiitos vinkistä.
Varmistaisin vielä, että kampiakselin asentotunnistin on ehjä, jos kerta pumppu "surahtaa" kun virrat käännetään päälle? Uusi, alkuperäinen DI-kasetti vaihdettu heinäkuussa ja sehän startannee joten kuten, vaikka viallinen olisikin?
MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Asentotunnistin on ehjä jos SID Infossa moottorin kierrosluku (rpm, heti ensimmäinen arvo listassa) nousee kun startti pyörii.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Eikös tuon 50/50 seoksen kanssa ole ollut muillakin ongelmia?(vai muistelenko taas omiani)
Ja tuosta pumpusta tuli mieleen, että onhan niitä pelkkiä pumppuja vaihdeltu huonoilla letkuilla. Eli ettei olis letku porsinut siellä ämpärissä? Vai onko varmuus siitä että autossa on vielä orkkis pumppu?
Ja tuosta pumpusta tuli mieleen, että onhan niitä pelkkiä pumppuja vaihdeltu huonoilla letkuilla. Eli ettei olis letku porsinut siellä ämpärissä? Vai onko varmuus siitä että autossa on vielä orkkis pumppu?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Noniin, kerran kokeiltiin vielä käynnistää, naapuri antoi virtaa käynnissä olevasta autosta ja sehän ryki itsensä käyntiin. Lähti ihan eri virkeästi pyörittämään starttia kuin erillisestä akusta annettuna, vaikka oli aiemmin apuna ihan virallinen käynnistysapua antava yritys
. Ennen käynnistystä kopsauttelin bensapumpun kantta takaistuimen alla, pahojen henkien karkoittamiseksi
Tuntui alussa pyörivän vajailla pytyillä ja sai polkea kaasua että pysyi käynnissä. SID antoi Fcode 311, nErr 1 ja Crnk 3. Vähän aikaa piti kierrokset 2000 tuntumassa jonka jälkeen pyöri normaalisti tyhjäkäyntiä. Kävin 30min iltalenkin heittämässä ja vaikka kaikki tuntui pelaavan, taidan luetuttaa vikakoodit ensi viikolla.
Kiitokset toistaiseksi kaikille neuvoa antaneille!
edit. Ei tietoa onko pumppu alkuperäinen, mutta vaihtanen sen varmuuden vuoksi kunhan ehtii.


Tuntui alussa pyörivän vajailla pytyillä ja sai polkea kaasua että pysyi käynnissä. SID antoi Fcode 311, nErr 1 ja Crnk 3. Vähän aikaa piti kierrokset 2000 tuntumassa jonka jälkeen pyöri normaalisti tyhjäkäyntiä. Kävin 30min iltalenkin heittämässä ja vaikka kaikki tuntui pelaavan, taidan luetuttaa vikakoodit ensi viikolla.
Kiitokset toistaiseksi kaikille neuvoa antaneille!
edit. Ei tietoa onko pumppu alkuperäinen, mutta vaihtanen sen varmuuden vuoksi kunhan ehtii.
MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
vikakoodi viittaa vialliseen lambda anturiin, vikakoodien luku siis tuon suhteen turhaa.
vaihtaisin ensimmäisenä akun, jos ei mitään tietoa sen kunnosta ja sitten nollaisin vikakoodit (pidä koodi itsellä muistissa). vikakoodi saattaa poistua tuon akun irroituksen yhteydessä. lisäksi välttäisin 50/50 seosta ja tankkausta juuri ennen kun auto ajetaan pihaan yöksi, jolloin ei ehdi adaptoida loppuun.
vaihtaisin ensimmäisenä akun, jos ei mitään tietoa sen kunnosta ja sitten nollaisin vikakoodit (pidä koodi itsellä muistissa). vikakoodi saattaa poistua tuon akun irroituksen yhteydessä. lisäksi välttäisin 50/50 seosta ja tankkausta juuri ennen kun auto ajetaan pihaan yöksi, jolloin ei ehdi adaptoida loppuun.
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Tuo vikakoodi on voinu tulla huonosta käynnistä johtuen..SeenFinn kirjoitti:vikakoodi viittaa vialliseen lambda anturiin, vikakoodien luku siis tuon suhteen turhaa.
vaihtaisin ensimmäisenä akun, jos ei mitään tietoa sen kunnosta ja sitten nollaisin vikakoodit (pidä koodi itsellä muistissa). vikakoodi saattaa poistua tuon akun irroituksen yhteydessä. lisäksi välttäisin 50/50 seosta ja tankkausta juuri ennen kun auto ajetaan pihaan yöksi, jolloin ei ehdi adaptoida loppuun.

Ja minulle kävi käytännössä ihan samoin; apuvirtaa käynnissä olevasta autosta ja johan lähti. Tosin ilman käyntivikaa, mikä on voinu johtua SeenFinn mainitsemasta 50/50 seoksesta..
Mutta hyvä jos toimi. Ei muuta kuin akkukaupoille.

2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Re: Pakkaset?? Teki tepposet. Ei starttaa..
Kävin luetuttamassa/nollaamassa vikakoodit. Mitään vikaa ei löytynyt, kuulema apukäynnistyksessä tuleva virtapiikki antaa helposti vikakoodia. Syyllinen oli siis huono akku, joka ehdittiin jo sulkea apukäynnistyksessä pois. Hyvä että selvisin kohtuullisen edullisesti tällä kertaa
Muistakaahan pitää huoli että riittää akuissa potkua näillä pakkasilla!

Muistakaahan pitää huoli että riittää akuissa potkua näillä pakkasilla!

MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson