Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Minä onnistuin ainakin hiljattain ostamaan uuden takaiskukulman, joka ei toiminut kunnolla (= avautunut tarpeeksi). Sitäkin kannattaa siis edelleen epäillä, vaikka onkin uusi. Mutta kuten jus sanoi, pa-paineen mittaus ajon aikana varmistaisi onko vika sillä puolella.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Joo, en minä vitsillä kirjoittanut tuota takaisiniskuventiili rikkomista.
minulle on sattunut kaksi noita L-liitoksia joissa on ollut liian suuri jousivoima.
Ennenkuin pääsin kiinni tähän vikaa/ominaisuuteen, olin vaihtanut pensapumpu 2 kertaan, kampiakselin asentoanturin vaihdoin myös uuteen.
Terävällä piikillä kumi rikki vain siitä venttiileitä ja polttoaine virtaa paremmin. Auto käynnistyy ihan yhtä hyvin on takaisiniskua tai ei. Toki vika voi olla muuallakin, mutta minulle tuli tuo ensimmäisenä mieleen. Minullakin moottori toimi välillä paremmin välillä tuli tuo tehon puute kiihdytyksessä. Eli sopisi tuohon vika kuvaukseen.
Onnea korjaukseen.
minulle on sattunut kaksi noita L-liitoksia joissa on ollut liian suuri jousivoima.
Ennenkuin pääsin kiinni tähän vikaa/ominaisuuteen, olin vaihtanut pensapumpu 2 kertaan, kampiakselin asentoanturin vaihdoin myös uuteen.
Terävällä piikillä kumi rikki vain siitä venttiileitä ja polttoaine virtaa paremmin. Auto käynnistyy ihan yhtä hyvin on takaisiniskua tai ei. Toki vika voi olla muuallakin, mutta minulle tuli tuo ensimmäisenä mieleen. Minullakin moottori toimi välillä paremmin välillä tuli tuo tehon puute kiihdytyksessä. Eli sopisi tuohon vika kuvaukseen.
Onnea korjaukseen.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
OK, tuhannesti kiitoksia että jaksatte antaa neuvoajanho kirjoitti:Joo, en minä vitsillä kirjoittanut tuota takaisiniskuventiili rikkomista.
minulle on sattunut kaksi noita L-liitoksia joissa on ollut liian suuri jousivoima.
Ennenkuin pääsin kiinni tähän vikaa/ominaisuuteen, olin vaihtanut pensapumpu 2 kertaan, kampiakselin asentoanturin vaihdoin myös uuteen.
Terävällä piikillä kumi rikki vain siitä venttiileitä ja polttoaine virtaa paremmin. Auto käynnistyy ihan yhtä hyvin on takaisiniskua tai ei. Toki vika voi olla muuallakin, mutta minulle tuli tuo ensimmäisenä mieleen. Minullakin moottori toimi välillä paremmin välillä tuli tuo tehon puute kiihdytyksessä. Eli sopisi tuohon vika kuvaukseen.
Onnea korjaukseen.
Kunhan pakkanen laskee tutkin lisää, yritän vaihtaa syttyboxin huomenna, jos jollakin on tiedossa banjoliittimen ja sen normaalikokoisen pultin koko, niin ilmoitelkaa. Yritän samalla ehtiä työpaikalta pitemmän banjon pultin (mikä voisi olla koko??), banjoliittimen, letkua ja mittarin lainaan että pääsen kokeilemaan.
Mutta tuon läppäboxin voisin ostaa varalta joka tapauksessa jos jollakin on sellainen
K
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Banjopultti on 12 mm, niitä tuplabanjopultteja ei ainakaan ollut Lahdessa joka paikassa tarjolla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Testit jatkuu,
Tänään ostin m12 x 1,5 banjopultin, tein siihen päähän reiän ja 1/8" kierteen ja kierritin siihen pikaliittimen. Siihen sitten 6mm PUR letkun ja päähän Feston painemittarin. Bensan paineet tyhjäkäynnillä n. 2,4 - 2,6 bar, kiihdyttäessä paineet käy hetkellisesti 2,8 bar ja ajossa kaasun asennosta riippuen 2,4 - 2,8 bar. Bensapumppu ja sen kierrokset taitaa seurata (sähköisen)kaasuläpän asentoa, koska kaasua painaessa alussa paineet hyppää tuonne 2,8 baariin, ja moottorijarrutuksessa ne laskee tuonne 2,4 bar.
Mutta vaikka kiihdyttäessä paineet nousee tuonne 2,8 bar, auto alkaa nykimään, tasaisesti kiihdyttäen sitä ei tapahdu.
Sytkäboksi siis vaihdettu toiseen ja tästäkään ei apua, eli taitaa olla tuo boksin/auton kalibrointi edessä, joten jos ko paikkoja tiedossa, ilmoitelkaa.
K
Tänään ostin m12 x 1,5 banjopultin, tein siihen päähän reiän ja 1/8" kierteen ja kierritin siihen pikaliittimen. Siihen sitten 6mm PUR letkun ja päähän Feston painemittarin. Bensan paineet tyhjäkäynnillä n. 2,4 - 2,6 bar, kiihdyttäessä paineet käy hetkellisesti 2,8 bar ja ajossa kaasun asennosta riippuen 2,4 - 2,8 bar. Bensapumppu ja sen kierrokset taitaa seurata (sähköisen)kaasuläpän asentoa, koska kaasua painaessa alussa paineet hyppää tuonne 2,8 baariin, ja moottorijarrutuksessa ne laskee tuonne 2,4 bar.
Mutta vaikka kiihdyttäessä paineet nousee tuonne 2,8 bar, auto alkaa nykimään, tasaisesti kiihdyttäen sitä ei tapahdu.
Sytkäboksi siis vaihdettu toiseen ja tästäkään ei apua, eli taitaa olla tuo boksin/auton kalibrointi edessä, joten jos ko paikkoja tiedossa, ilmoitelkaa.
K
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Jos imusarjan paine on 0 niin bensanpaine pitäisi olla 3,0 ja kilon ahtopaineella 4,0 vai menikö se niin?
Onko tuo nyt sitten bensanpuutetta, voisko se paineensäädin olla viallinen vai eikö pumppu kuitenkaan tee painetta tarpeeksi.
Onko tuo nyt sitten bensanpuutetta, voisko se paineensäädin olla viallinen vai eikö pumppu kuitenkaan tee painetta tarpeeksi.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Kyllähän se bensanpaine alhainen on, sen takia se nykii. 1 bar paineilla bensanpaine pitäisi tosiaan olla 4 bar.
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Joko menee neitsyys tuosta takaisiskuventiilistä? Eli kumiventiili pois siitä. Saadaan sinne koneeseen sitten polttoainetta riittävästi-
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Hyvä on, hyvä on
Pitää ensin soittaa huomenna tuonne Pro Car serviceen, pessimisti kun ei pety minä rikon tuon liiittimen kumminkin irti ottaessa, ja pakko on olla liitin etten jää autottomaksi
Miten olette saaneet rikottua tuon takaiskun helpoiten, vuolemalla pään auki että kuula tulee pois??
Pitää ensin soittaa huomenna tuonne Pro Car serviceen, pessimisti kun ei pety minä rikon tuon liiittimen kumminkin irti ottaessa, ja pakko on olla liitin etten jää autottomaksi
Miten olette saaneet rikottua tuon takaiskun helpoiten, vuolemalla pään auki että kuula tulee pois??
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Ehkä rikkoa sanana ei kuvaa parhaiden toimenpidettä.
Ei se uusi liitin mene rikki kun pois ottaa, muistaa vaan laittaa CRC liukkautta antamaan, sitten vaan nytkyttelee sen pois. Itse ronkin tuon kumin pois terävällä piikillä rikkoen sen ja puhaltamalla toisesta päästä jotta sain ne kumin palaset pois putkesta. Jousi saa jäädä sisälle sen läpi kyllä neste menee. Tyyli on toki vapaa . Operaation jälkeen moottori saa bensaa riittävästl
Ei se uusi liitin mene rikki kun pois ottaa, muistaa vaan laittaa CRC liukkautta antamaan, sitten vaan nytkyttelee sen pois. Itse ronkin tuon kumin pois terävällä piikillä rikkoen sen ja puhaltamalla toisesta päästä jotta sain ne kumin palaset pois putkesta. Jousi saa jäädä sisälle sen läpi kyllä neste menee. Tyyli on toki vapaa . Operaation jälkeen moottori saa bensaa riittävästl
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Ehkä rikkoa sanana ei kuvaa parhaiden toimenpidettä.
Ei se uusi liitin mene rikki kun pois ottaa, muistaa vaan laittaa CRC liukkautta antamaan, sitten vaan nytkyttelee sen pois. Itse ronkin tuon kumin pois terävällä piikillä rikkoen sen ja puhaltamalla toisesta päästä jotta sain ne kumin palaset pois putkesta. Jousi saa jäädä sisälle sen läpi kyllä neste menee. Tyyli on toki vapaa, pinsetti voi myös toimia . Operaation jälkeen moottori saa bensaa riittävästl
Ei se uusi liitin mene rikki kun pois ottaa, muistaa vaan laittaa CRC liukkautta antamaan, sitten vaan nytkyttelee sen pois. Itse ronkin tuon kumin pois terävällä piikillä rikkoen sen ja puhaltamalla toisesta päästä jotta sain ne kumin palaset pois putkesta. Jousi saa jäädä sisälle sen läpi kyllä neste menee. Tyyli on toki vapaa, pinsetti voi myös toimia . Operaation jälkeen moottori saa bensaa riittävästl
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Paluu ja lähtöpuoli liitin käytännössä samalla rungolla. Päästä aukeaa ja sisukset pystyy vaihtamaan vaikka ristiin, näin ainakin silloin kun molemmat liittimet ovat valkoisia.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Jepjep,
Otin kulman irti ja loppujen lopuksi tuppasin poranterällä ihan kunnon reijän kulmakappaleen pohjaan että kaikki romut tuli ulos. Onneksi tein niin, koska kumiventtiilin takana ollevassa muovikarassa ja jousessa oli kumin rikkomisesta tulleita kuminpalasia.
No sitten vain kokeilemaan ja eikö mitä, tehot tallella ja nykimisestä ei tietoakaan, joten vielä kerran KIITOS vinkeistä!!! Kyllä nyt passaa antaa hanaa, jotenkin tuntuu että vasta 430 000 km ajetussa olisi voima taas tallella.
Otin kulman irti ja loppujen lopuksi tuppasin poranterällä ihan kunnon reijän kulmakappaleen pohjaan että kaikki romut tuli ulos. Onneksi tein niin, koska kumiventtiilin takana ollevassa muovikarassa ja jousessa oli kumin rikkomisesta tulleita kuminpalasia.
No sitten vain kokeilemaan ja eikö mitä, tehot tallella ja nykimisestä ei tietoakaan, joten vielä kerran KIITOS vinkeistä!!! Kyllä nyt passaa antaa hanaa, jotenkin tuntuu että vasta 430 000 km ajetussa olisi voima taas tallella.
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
Hienoa, että sait auton kuntoon. Välillä vika voi olla halpa ja helppo korjata. Kyllähän vanha saabbi on kiva ajaa kun on yli 220 HP. Ei tarvitse olla tien tukkona.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Bensaletkun liitin poikki joka painetaan muovikanteen, 2.3 t
...hhhmmm... nyt vain takaiskun poistamisen jälkeen starttauttaa autoa jonkin verran enemmän että lähtee käyntiin....