Vakiokattia ei ollut tarkoituskaan vaihtaa mihinkään kisakattiin joten sen jälkeinen 3" putki olisi täysin hyödytön.
Jep, näin muistelinkin sun suunnitelleen. Ihan hyvä ratkaisu, varsinkin katsastuksia ajatellen
Itse ajattelin mennä pienellä riskillä tuon sigun 09 -Griffinin kanssa, siinä on Garrettikopio finaalissa ja Aeron Mitsu vaihtolistalla.
JC toimitti softan binäärinä haluamillani optioilla, ja paikallinen harrastaja latasi sen joutilaaseen T7-purkkiin.
Hänkin mainitsi, että onhan Mitsun lisäksi tulossa 3" downpipe samankokoisella katilla, koska softa on mitoitettu ~270 Hp tehoille bensalla. Pakopaineet ja -lämmöt karkaa turhan korkeiksi vakioputkistolla.
Juu on, samanlainen downpipe löytyy, kuin postaamassani meidän viiruAeron putkiston kuvassa.
Seuraavana hankintalistalla onkin seosanturi ja egt anturi + suuttimet, ja kyllä ehkä jossain kohtaa se kisakatti se on kummiskin helppo tuohon laittaa jälkeenkin päin.
Niin sulla oli siinä griffinissä se 200cell katti? Se voisi olla otollinen vaihtoehto, tietysti siinä ne riskit on että pomppaa leimalta mutta onpahan sitten vakiokatti tallella jos huonosti käy.
Garretti varmaan kannattanee vaihtaa jo ennenkuin kunnolla porsii ettei siipien palaset mene vääriin paikkoihin
Mulla vähän semmone pahe että en tykkää ulkoistaa hommia kenellekään, teen itse ja opettelen jonka jälkeen autan muita kun tarpeeksi kokemusta kertynyt. Nyt olen saanut hommattua lawicelpötikän + piuhat ja nyt odottelen postissa saapuvaksi naaraspinnejä obd porttiin. Softa on tehty yhteistyössä trionictuning foorumilaisten avustuksella
Kakskasit tullaan tällä viikolla hakemaan joten saan tilattua suuttimet osaisiko joku neuvoa minkä kokoiset suuttimet tässä kohtaa olisi parhaimmat, etanoolia ei ole pakko käyttää.
Muu rauta siis tällä hetkellä:
- td04 15t
- 3" downpipe yhdellä vakiokatilla
- Vakio ic
- Toistaiseksi vakio polttoainepumppu
- Vakio polttoaineenpaineensäädin eli b205e koneessa 3bar?
Vakio ruskeet taitaa riittää sinne 270hv tietämille ja punaset pikkasen enemmän. Männät kestää öbaut 300 asti ja -15t sinne myös, joten jos meinaa enemmän kuin 300 ottaa irti niin siinä tulee melkosasti osaa jo vaihdettavaksi. Näillä tiedoilla suuttimiksi suosittelisin esim 550cc Boscheja
Vakio ruskeet taitaa riittää sinne 270hv tietämille ja punaset pikkasen enemmän. Männät kestää öbaut 300 asti ja -15t sinne myös, joten jos meinaa enemmän kuin 300 ottaa irti niin siinä tulee melkosasti osaa jo vaihdettavaksi. Näillä tiedoilla suuttimiksi suosittelisin esim 550cc Boscheja
Tarkoitus ottaa alle 300hv, 550cc boschit kuulostaa hyviltä, niitä olen tässä katsellutkin
Vakio ruskeet taitaa riittää sinne 270hv tietämille ja punaset pikkasen enemmän. Männät kestää öbaut 300 asti ja -15t sinne myös, joten jos meinaa enemmän kuin 300 ottaa irti niin siinä tulee melkosasti osaa jo vaihdettavaksi. Näillä tiedoilla suuttimiksi suosittelisin esim 550cc Boscheja
Tässä tuli mieleen että mulla olisi b204 omaava ysikolmonen mettänreunassa odottamassa, keulakolaroitu niin siinähän olis paremmat männät jo puolivalmiina...
Jos joskus koneen avaat niin otat ehdottomasti siitä männät + kanget niin sulla on kestävä moottori sen jälkeen. Männistä 0.8-1.1mm pois laelta ja vetoja.
Jos joskus koneen avaat niin otat ehdottomasti siitä männät + kanget niin sulla on kestävä moottori sen jälkeen. Männistä 0.8-1.1mm pois laelta ja vetoja.
Tämä tarkoitus tehdä jossain kohtaa, suurin ero b205e mäntiin taitaa olla laen ja ylimmän renkaan väli? B204 koneessa paksumpi?
Tätä kirjoittaessani tajusin että sehän on b204i elikkä vapari, onko tällöin myös männissä eroja ahdetun ja vaparin välillä? Ja rekisteröintäpäivämäärä oli 08/2000 eli onkohan se T5 vai T7
Suuttimet hain tänään postista mutta ne saavat odottaa asennusta jahka saan tuon tietotekniikkapuolen ( lawicel ) toimimaan ja laajakaistalambdan hommattua mittareineen.
laajakaistalambdaa, johtosarjaa ja mittaria saa kaupata
Joo, tonnaria on T5 vaparina, mutta '00 vapari ei ole tonnari vaan väkisin 9-3, jolloin se käsittääkseni on mekaanisesti sama kone kuin T5 mutta ohjattuna T5:n sijasta Motronicilla.
Mutta moottorinohjauksella ei tuossa sinänsä ole väliä, jos siitä olisi tarkoitus käyttää lähinnä männät. Pointti kuitenkin se, että vapari ei ole T7.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
- Tilattu AEM X-Series UEGO laajakaista seosmittari
- Bosch ev14 550cc suuttimet odottavat takapenkillä seosmittarin saapumista
- Strutbaarin levyt laitan paikalleen ensiviikolla ja hitsailen tangon paikalleen
- Kun yllä olevat asennettu paikalleen niin kaveri hyppää kyytiin ja lähdetään tekemään bensakarttaa, etanooli saa odottaa.
- Nyt laitettu maltillinen ohjelma n. 250hv/400nm vielä vakiosuuttimilla (ruskeat)
- Lawicel pötikkä toimii kuin unelma, livedataa on jännä seurata ja kaikki tuntus atk puolella pelaavan erittäin hyvinkin.
- Vara ecu odottaa tallin pöydällä ja siihen yritän seuraavaksi saada yhteyden