merkkirasistisuus

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Saippualaatikko kirjoitti:Hieno toi markkinaoikeuden kielto, että Volvo ei saa käyttää muovista valmistetun koristeen materiaalista nimitystä "ekopuu". :lol:
Opelissa tuo eksoottinen synteettinen puulaji on ollut jo pitkään nimeltään Timbulex. 8O .
Viimeksi muokannut Bob, To Marras 10, 2005 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Sami kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti: Ja kuten Dimebak totesi saab on "vihattu" auto jo kaukaa 70-luvulta asti, joten meitä pidetään outoina aina. Eikä ne muut ole aina väärässä :wink:
Ei se enään nykypäivänä tai nuoremman sukupolven parissa ole kovin vihattu lähinnä siitä syystä, että 900:n esittelyn jälkeen saabi alkoi ottamaan semmoista isomman laatuauton imagoa. Appiukon kohdalla huomasin, että negatiiviset saab käsitykset pohjautuivat pelkästään 99:iin, jota hänkin oli uudessakaupungissa valmistamassa.

900 on jo pikkasen muuttunut auto ja korjasi minunkin käsitykset saabeista. Aiemmin olin ajellut koulukavereiden 99:lla ja todennut, että WTF, mitä nää tämmöset vehkeet on?

Edelleenkin kun vanhaa kansaa jututtaa, tulee ne saabin vastaiset perusteet 99:stä ja monet niistä kyllä itsekin allekirjoitan. Ei ollut mikään kummoinen pirssi. Se on kuitenkin mennyttä aikaa. Onhan toyotallakin ollut noita pula-ajan malleja ja silti nykyään ne tekee todella hyviä autoja. Ei noi historiarasitteet enään paina monen muunkaan automerkin kohdalla, niin miksi sitten saabin.
Tähän on kyllä pakko heittää, että itse olen 99-Saabisti, ja ensimmäinen mielikuva, kun joku sanoo "Saab", on nätti vihreä tai keltainen pikkuvilkku-99.

Eihän 99 nykyään ole tarpeeksi varusteltu, ei kaikille, mutta minulle. Hyvä ja luotettava auto, jossa on kaikki tarpeellinen eikä mitään turhaa. Jos löytäisin hyväkorisen ja vähänajetun 4d 99:n H-koneella, en satkua kauaa pihassa katselisi.

99-lippua heiluttaen :wink:

Edit: ja kyllä se ysiysi myöskin turvallisuudellaan loistaa, ainakin kun tutkin purkamani '81 4d:n rakennetta, järeä kuin mikä, mutta silti niin ketterä ja mukava. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Hessu kirjoitti:Yksittäistapauksien takia ei pitäisi vetää kovin pitkiä johtopäätöksiä (silti hintaansa nähden epäluotettavin ja katkerimmat hajoamis/hinauskokemukset minulla on 9000T -87:sta). Onhan näitä tutkittukin:
http://www.reliabilityindex.co.uk
Joo - minulla vastaavasti ylivoimaisesti hinatuin on ollut Audi, mutta en minä siitä vedä kovin pitkälle johtopäätöksiä ko. merkin nykylaadusta - varmasti Audin uusimmat mallit ovat hyviä autoja ja käsittääkseni pärjäävät eri testeissäkin erittäin hyvin. Omistajat tuntuvat ainakin nykyjään olevan Audeihin tyytyväisiä - niin kuin Saabinkin omistajat - tästä taisi olla Tuulilasissa vastikään vertailu tms. juttua, muistelen.
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

lefa42 kirjoitti:
Tähän on kyllä pakko heittää, että itse olen 99-Saabisti, ja ensimmäinen mielikuva, kun joku sanoo "Saab", on nätti vihreä tai keltainen pikkuvilkku-99.
Nimenomaan näin sen pitää ollakin. Jokaisella on omat The Saabinsa tai vaikka The Subarunsa ja siihen ei muilla, kuin itsellä ole sanomista. Jos siitä ryhtyisi käymään keskustelua, niin tulisi hyvin äkkiä melko pitkä ketju.

Tuossa naapurin parkkipaikalla hyrrää joku Petter sohlberd edition Subaru, jonka kuskilla on just se jännä ilme aina kun autossaan istuu, että ei siinä tule mieleen lähteä arvuuttelemaan subarun ominaisuuksia, saatikka puhumaan sen turvallisuudesta verrattuna meikäläisen saappiin :D

Huumorilla pärjää kummasti aina, kun autosta loppuu vääntö tai ominaisuudet. :D Monesti työkavereiden kanssa keskustellessa on tullut esille.
petteri75
"Hölösuu"

Merkkitietoisuus

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Joskus sitä on miettinyt, miksi ihmiset vanhoista lahnoista puhuttaessa vannovat jonkun merkin nimiiin kun noita vanhoja 9satkuja on ilmaantunut aina ja taas taitaa olla uuden vuoro. Kun yksi merkki tulee tutuksi, niin sitä mielellään pysyy samassa varsinkin jos rahasta on tiukkaa (kuten aina.. :roll: ). Talousyksikkömme etsii seuraavaa autoa ja se tulee hyvin tod. näk. olemaan 9satku, vaikka varmasti modernimpiakin vaihtoehtoja olisi tarjolla - sitä vain edes jollain tasolla tuntee ruostepaikat & helposti havaittavat viat.

Ei Saab tällöin merkkinä ehkä niin paljoa "parempi" ole, mutta tuntee ainakin kohteen. Jos nyt olisi menossa ostamaan vaikka Ford Sierraa 80-luvun lopulta, niin eihän sitä osaisi muuta kuin ruosteita katsella.
makri
"Turbo"
Viesti:

Re: vielä lisää offtopicia...

Viesti Kirjoittaja makri »

Jussi kirjoitti: Maailman ainoa auto jolla voi mahdollisesti selvitä kengurukolarista lienee Holden... ovatkohan aussit ymmärtäneet hyödyntää tämän markkinoinnissa yhtä hyvin? Holden - maailman ainoa tuhannet kengurutörmäystestit selvittänyt menopeli.
Subarulla näköjään selviää myös :)
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Vastaa Viestiin