Oli ihan pakko...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Lukittu
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Speedou kirjoitti:Kaikki voisi tässä välissä mennä itseensä ja katsoa Viggen postauksen. Siitä voi saada jonkin moisen "ahaa" elämyksen. Jos ei saa, niin voisi ottaa vaikka pari fysiikan tuntia.
Ei siinä fysiikoita tarvita, kun suurin ero taitaa tulla kuskin rämäpäisyydestä, siinä kumpi uskaltaa antaa enemmän hanaa, vai radallako te aina niitä vetoja vedätte ??

Voittaja on kadulla lähes aina se kumpi uhmaa kuolemaa enemmän ja uskaltaa vetää hullun lailla..
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

walderama kirjoitti:
Ei siinä fysiikoita tarvita, kun suurin ero taitaa tulla kuskin rämäpäisyydestä, siinä kumpi uskaltaa antaa enemmän hanaa, vai radallako te aina niitä vetoja vedätte ??

Voittaja on kadulla lähes aina se kumpi uhmaa kuolemaa enemmän ja uskaltaa vetää hullun lailla..
No tässä on nyt kyseessä ihan suoralla ajosta :)
Eli ei kukaan uhmaa kuolemaan tms ;)
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Eikös täällä aika paljon ollut kyse juuri kiihtyvyydestä suoralla. Tuliko tilanne siihen, kun näyttääkin, että autot voivat antaa vastusta, niin siirretään aihetta?

Anyway, noita vetoja vedetään aikalailla suoralla joo, kun halutaan edes jotenkin turvallisesti verrata suorituskykyjä. Ei jaksa taas aloittaa pärrä vs. auto radalla kisaa. Faktaa on, että Formula 1 on nopeampi, kuin Moto GP, tarviiko muuta tietää :roll:

Yksi tuttu totesi 600 omistajana hyvin "Jos olet leikissä heti mukana, niin aika harvoin auto tarjoaa vastusta. Mutta jos olette rintarinnan, kun tajuatte tilanteet ja auto polkasee, menee pärrällä tuskallisen kauan saada 2 pykälä silmään ja lähteä kuromaan etumatkaa. Usein kisa saattaa olla ohi, ennen kuin pärrällä sitten pääsi kuittamaan."
STCF #3
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Vigge kirjoitti: Listalta jätetty pois "todelliset tykit".
Lisätään auton teho 400hp paikkeille niin mennään jo 250km/h lukuja
mutta eihän jätetä sitten niitä "todellisia tykkejä" tuolta prätkälistastakaan pois, eihän :wink: . Harvassa vakioautossa nimittäin on tuota 400 konia.
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Speedou kirjoitti:Eikös täällä aika paljon ollut kyse juuri kiihtyvyydestä suoralla. Tuliko tilanne siihen, kun näyttääkin, että autot voivat antaa vastusta, niin siirretään aihetta?

Anyway, noita vetoja vedetään aikalailla suoralla joo, kun halutaan edes jotenkin turvallisesti verrata suorituskykyjä. Ei jaksa taas aloittaa pärrä vs. auto radalla kisaa. Faktaa on, että Formula 1 on nopeampi, kuin Moto GP, tarviiko muuta tietää :roll:
Lääkkeet ottamatta, vai mikä vaivaa :lol:
Ei tässä nyt mitään aihetta vaihdeta, vaan ihan aiheesta puhutaan.

Mites nuo kisatilanteet yleensä vedetään, kadulla eikö ?
No mieluusti suoralla, lähetään vaikka liikenne valoista taikka vauhdista..
Otetaan vaikka nyt 400hp saba ja 150hp pärrä ja väännetään kaasua, no mitäs se vauhti on hetken kuluttua kun vedetään lämät tiskissä,200km/h vai jopa enemmän. Paikkana vielä sellainen perus töyssyinen tie tai liikenne valoista lähtö, niin kyllä siinä jompikumpi löysää, kun nopeudet nousee ihan sairaan koviksi,ellei sitten olla moottoritiellä..

Pointti oli juuri se, että suht tasaväkisillä vehkeillä "hullut" voittaa, ei tässä muusta ollut kyse.
Omasta kokemuksesta vaan puhuin, kun tuli autolla ajettua rintarinnan prätkää vastaan, töyssyista pikatietä pitkin ++200km/h. Silloin se pyörä oli voittaja, kun iteltä loppui rohkeus kesken, oli vauhti jo sen verran sairasta sille tielle..

Se kuitenkin on fakta, että jos vehkeet kulkee, niin vauhdit tosiaan nousee 2 alkaville lukemille tosi helposti ja silloin se voittaa, kumpi on hullumpi.. Kyllä autolla pärjää yllättävänkin hyvin,toki riippuu mitä on vastassa. Hayabusa kun menee hiukan paremmin, kuin joku matkapyörä.400hp autokin liikahtaa hieman eri lailla kuin turbo uno.
Kannattaa ihan kokeilla, mihin rahkeet riittää on sitten kumman puikoissa tahansa..

F1 on nopeampi, mutta niin on top fueleri stripilläkin nopeampi, kuin top fuel prätkä :roll:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

harzam kirjoitti:
Vigge kirjoitti: Listalta jätetty pois "todelliset tykit".
Lisätään auton teho 400hp paikkeille niin mennään jo 250km/h lukuja
mutta eihän jätetä sitten niitä "todellisia tykkejä" tuolta prätkälistastakaan pois, eihän :wink: . Harvassa vakioautossa nimittäin on tuota 400 konia.
viimeiset pari sivua on jauhettu, ettei autolla voi pärjätä pyörälle, oli pyörä lähes mikä tahansa mopo. Tossa mun viestissä oli lähinnä pointtina se, että kyllä pärjää kunhan ei lähdetä nollista ja tehoa on sopivasti.
Kuten tossa jo kirjoitin "mopolista" on rajattu, tämä siksi että

"Eli tosin sanoen jos autossa on balttiarallaa 400 kakkia niin motarivauhdeista alkaen ei "pienellä" tai vanhalla isolla pärrällä tarvitse tulla keulimaan. "


ja kuka tässä mitään on vakioautoista puhunut?
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

walderama kirjoitti:Lääkkeet ottamatta, vai mikä vaivaa :lol:
Ei tässä nyt mitään aihetta vaihdeta, vaan ihan aiheesta puhutaan.
Heh, olisi näköjään pitäny pistää se hymiö perään. Koska jos tuosta ymmärsit, että olin hermostunut, niin yritin vain hieman piikitellä :)
Mites nuo kisatilanteet yleensä vedetään, kadulla eikö ?
No mieluusti suoralla, lähetään vaikka liikenne valoista taikka vauhdista..
Otetaan vaikka nyt 400hp saba ja 150hp pärrä ja väännetään kaasua, no mitäs se vauhti on hetken kuluttua kun vedetään lämät tiskissä,200km/h vai jopa enemmän. Paikkana vielä sellainen perus töyssyinen tie tai liikenne valoista lähtö, niin kyllä siinä jompikumpi löysää, kun nopeudet nousee ihan sairaan koviksi,ellei sitten olla moottoritiellä..
Olet aivan oikeassa tuon suhteen. Useimiten taitaa vain nuo vauhdit nousta mokomiin lukemiin moottoriteillä, mutta suomessa nekin voivat olla todella huono kuntoisia. Eli tuolta kannalta kyllä, hullumpi voittaa.
Se kuitenkin on fakta, että jos vehkeet kulkee, niin vauhdit tosiaan nousee 2 alkaville lukemille tosi helposti ja silloin se voittaa, kumpi on hullumpi.. Kyllä autolla pärjää yllättävänkin hyvin,toki riippuu mitä on vastassa. Hayabusa kun menee hiukan paremmin, kuin joku matkapyörä.400hp autokin liikahtaa hieman eri lailla kuin turbo uno.
Kannattaa ihan kokeilla, mihin rahkeet riittää on sitten kumman puikoissa tahansa..
Juuh, aivan samoilla linjoilla olen sinun kanssasi edelleen. Aika kivoja leluja on tullut ajeltua ja itsellä rahkeet riittää selvästi pidemmälle auton ratissa, mutta tämä on taas henkilökohtainen asia. Kivaa se kuitenkin on ;)
STCF #3
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

jaarli
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 21:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jaarli »

Mä poljen (siis oikeesti poljen) vanhan 46v. vanhan amerikkalaisen aamulla käymään. Lähden papattelemaan, ja arvatkaa kuinka pahalta muka tuntuu, kun joku haluaa ajaa säilykepurkissa ohi? Ei meinaan tunnu missään. Pidän loistavasta og900-saabistani, mutta pyöräni... se on jotain, mitkään turbot ja urpot ei voi vaan ymmärtää... Nimimerkillä 77hv. takapyörältä, se riittää.
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Jaahas, ekana puhutaan että 600: nen pyörä hakkaa mennen tullen kaikki autot, nyt sitten juttu muuttunut että Hayabusa hakkaa perhe-autot mennen tullen, jep jep.
Tutti suuhun!!

Tietty olishan tollanen ihan jees ;)

Kuva
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

9-5T kirjoitti:Alunperin kaikki prätkät voitti kaikki autot.
Jep, siinä syy miksi edes vaivauduin puuttumaan keskusteluun. Jännää kun kun kovasti meuhkaavat eivät faktojen tippuessa enää olekaan niin kovasti meuhkaamassa.
STCF #3
eke
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 04:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja eke »

kul ma ton tytön voisin ottaa
Saab 900T16 classic käyttöauto
Saab 900s -90 varaosa-auto
Saab 900c -86 mökkiauto
#3014
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

eke kirjoitti:kul ma ton tytön voisin ottaa
Minä kanssa. Muutamankin kerran.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Uskosko ? :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Jokke A kirjoitti: Minä kanssa. Muutamankin kerran.
Eestä ja takaa :D;) :oops:
Lukittu