Kuten olen aikaisemminkin sanonut niin sanon edelleen että varmaan 90% auton ostajista ei ymmärrä autoista hevon p**kaa. Ostaa vaan sen mihin on juuri ja juuri varaa ja mikä on todennäköisesti luotettava ja halpa pitää. Ne joilla on vähän varaa valitakin, ostavat autonsa tunnesyistä tai mainoksen luomien mielikuvien "uhrina".
Saksalaiset eivät pidä Saabista
-
Saappi Kuski
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Joo
Ei tosiaan tarvitse järjestää tutkimusta aiheesta. Meni mihin maahan tahansa maailmassa niin katukuvassa erottuu enemmistönä juuri siinä maassa tehdyt autot. Tämä kertonee yksinkertaisesti vain sen että "kotimaista" halutaan suosia ja sitä pidetään varmana valintana. Ihan niinkuin meilläkin vieläkin joillakin on olemassa illuusio "suomalaisen työn laadusta"
Kuten olen aikaisemminkin sanonut niin sanon edelleen että varmaan 90% auton ostajista ei ymmärrä autoista hevon p**kaa. Ostaa vaan sen mihin on juuri ja juuri varaa ja mikä on todennäköisesti luotettava ja halpa pitää. Ne joilla on vähän varaa valitakin, ostavat autonsa tunnesyistä tai mainoksen luomien mielikuvien "uhrina".
Kuten olen aikaisemminkin sanonut niin sanon edelleen että varmaan 90% auton ostajista ei ymmärrä autoista hevon p**kaa. Ostaa vaan sen mihin on juuri ja juuri varaa ja mikä on todennäköisesti luotettava ja halpa pitää. Ne joilla on vähän varaa valitakin, ostavat autonsa tunnesyistä tai mainoksen luomien mielikuvien "uhrina".
9000CS 2,3
Täydennyksenä sen verran, että keinonahkaa on tuo materiaali. Muovia on myös BMW:n yhteydessä. Olisi aika mahdoton tehtävän venytellä oikeaa nahkaa yhdestä kokonaisesta palasta 9-3/ng900 kojelaudan ympärille.Speedou kirjoitti:Jeps, samaa mieltä olen. Ensiluokkainen materiaali ei kuitenkaan ole valetta sen suhteen että saksalaisissa tahtoo nuo pinnat olla esim. aitoa nahkaa. Tuli muuten CC Aeron viggenin kojelaudasta tyylikäs kun päällysti sen samalla nahalla, mitä e39:ssä käytetään! Ihan vain vinkiksi.
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... 6_2004.jpg
Tuohon aikanaan päädyin, koska a) vihaan harmaata sisustassa b) sopivan mattapintaista c) miellyttävä kuviointi
Esiintymistiheydestä ei ole havaintoa mutta omaani laitoin siksi koska uusikin startti vain naksui virtalukolta käynnistettäessä, startin herätejännite oli melkein sama kuin suoraan akulta mitattaessa mutta ei vain tuntunut riittävän. Nappulasta lähtee joko kerta pyörimään hienosti.Tri-Lo kirjoitti:Heh, omassakin 99:issä starttinappula, mutta oikealla puolella!ng900aero kirjoitti: Tuohon en ota kantaa mutta 99:issäni käynnistys tapahtuu ohjauspyörän vasemmalla puolella sijaitsevasta starttinappulasta![]()
Onkohan noita laitettu paljonkin, ja miks?
Laiiton nappulan valokytkimen viereen extra-kytkimen tilalle niin ei tarvinnut porata reikiä kojetauluun. Nappuloita on 2kpl päällekkän (Biltema tottakait
Ihan kätevä tuo starttinappula on koska ei tarvitse renklata virtalukkoa jos on käynnistysvaikleuksia, ja koska esim. bensapumppukin pyörii kaiken aikaa startatessa (en laittanut mukavuussyistä relettä pumpulle).
Joo minunkin mielestäni on aivan yksi hailee millä sakemannit ajelevat
Onhan siinä minusta sekin selvä puoli, että esim. saksassa tehty auto on tehty nimenomaan niitten tarpeisiin ja niitten mieltymysten mukaiseksi. Aivan kuten Saab ja Volvo ovat meitä lähimpinä samalla tavalla.Saappi Kuski kirjoitti:JooEi tosiaan tarvitse järjestää tutkimusta aiheesta. Meni mihin maahan tahansa maailmassa niin katukuvassa erottuu enemmistönä juuri siinä maassa tehdyt autot. Tämä kertonee yksinkertaisesti vain sen että "kotimaista" halutaan suosia ja sitä pidetään varmana valintana.
-
Harrimatias
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Vielä kun olisi kvaak kvaak äänet ja nitinät kojelaudasta poistettu talveksi..mikä meillä on kylmä ja pitkäTri-Lo kirjoitti:Onhan siinä minusta sekin selvä puoli, että esim. saksassa tehty auto on tehty nimenomaan niitten tarpeisiin ja niitten mieltymysten mukaiseksi. Aivan kuten Saab ja Volvo ovat meitä lähimpinä samalla tavalla.Saappi Kuski kirjoitti:JooEi tosiaan tarvitse järjestää tutkimusta aiheesta. Meni mihin maahan tahansa maailmassa niin katukuvassa erottuu enemmistönä juuri siinä maassa tehdyt autot. Tämä kertonee yksinkertaisesti vain sen että "kotimaista" halutaan suosia ja sitä pidetään varmana valintana.
Saab 900 2.0t Cab -97
no
Saksalaiset on ny vähän sellasia natseja, eikä ne ymmärrä hyvän päälle.
Nähty on nimittäin käytännössä.
Justiinsa oli sitäpaitti juttua väitöskirjasta jossa väitettiin että Italialaisten apu olikin merkittävämpää Suomelle kuin Saksan.
Että silleen.
Vaikka onhan niillä rahaa ja osaa ne koneita rakentaa.
Nähty on nimittäin käytännössä.
Justiinsa oli sitäpaitti juttua väitöskirjasta jossa väitettiin että Italialaisten apu olikin merkittävämpää Suomelle kuin Saksan.
Että silleen.
Vaikka onhan niillä rahaa ja osaa ne koneita rakentaa.
SAAB
En ymmärrä miksi sinne tänne pitää tunkea noita nopeutettuja kuvapätkiä laittomasti viritetyistä autoista ja siitä kuinka ne muka jättävät jonkin muun auton. Jos alkuperäinen teho on nostettu kaksinkertaiseksi niin eikait se mikään ihme olekaan jos suoralla tieosuudella on suht. nopea esim. välillä 100-200km/h
Miksette linkitä sellaisia videoita joissa Saab jää koneteholtaan kaksinkertaiseksi nostetulle muunmerkkiselle autolle?
Tähänastisista paras, onnistunein ja rehellisin Saab-video on tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=u8Ow90kbI00
Siinä kiteytettiin mainiosti koko automerkin filosofia, ja olen samaa mieltä Clarksonin kanssa auton ominaisuuksista, mukiteline ja valot ovat hyvät.
Juontaja totesi toisen kilpailijan huomattavasti paremmaksi ja järkevämmäksi hankinnaksi.
Ensinnäkin nuo topgearin videopätkät ja muutenkin kuvanauhalle tehdyt testit on tehty pilke silmäkulmassa, ja ompa herra clarkson kehunutkin 9-5 saabia http://www.youtube.com/watch?v=Sy5wiTnVeW4 esimerkiksi tuon videon loppuarvostelussa. Kannattaa käydä lukemassa topgearin kirjoitettuja arvioita jotka ovat tehty huomattavasti asiapitosemmin ja oikeasti ostajaa varten ei niinkään viihdearvon kannalta. Aloittaa kannattaa vaikka tästä http://www.topgear.com/drives/D9/B7/new/ artikkelista jossa todetaan että 9-3SS on paras keskiluokan sedan ja pieksee mm. bmw 3-sarjan.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Kait on uskottava että Saab on osannut tehdä loistavan auton, laitetaan ostosharkintaan seuraavaksi SaabiksiPugman kirjoitti:... Aloittaa kannattaa vaikka tästä http://www.topgear.com/drives/D9/B7/new/ artikkelista jossa todetaan että 9-3SS on paras keskiluokan sedan ja pieksee mm. bmw 3-sarjan.
"The 9-3 has a winning combination of lightness and urgency in a corner, plus an eagerness to turn and minimal body roll. To cut a long story short, it's a fun car to drive. "
Mutta tuota odotin jo jutun ensimmäisistä lauseista asti:
"But what you really want to know is how it beats the 'ultimate driving machine' on the road. Well, to be honest, it doesn't. What it does, however, is run the BM so close that its other skills give it the victory in the overall contest.¨"
Eli lähelle on sentään jo päästy, ei voi olla huono peli
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98