T5 etanolikonversio
Re: T5 etanolikonversio
Ootko Nappe yhtään pidempää matkaa päässy viinalla ajelee? Mietin vaan että onkohan matka-ajon kulutus prosentuaalisesti samaa luokkaa vai näkyiskö se karvan parempi hyötysuhde jo pikkasen..pitäs ajella pidempi lenkki tässä keväällä.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: T5 etanolikonversio
Nappehan taisi Tahkon reissun heittää viinalla, jos oikein muistan.
Itse olen ajanut pisimmillään 150km siivuja, ja kyllähän se kulutus on prosentuaalisesti pysynyt ihan yhtä suurena.
Itse olen ajanut pisimmillään 150km siivuja, ja kyllähän se kulutus on prosentuaalisesti pysynyt ihan yhtä suurena.
Re: T5 etanolikonversio
Tahkolla kävin viinalla, keskikulutus koko reissulle oli 10,8 joten pitkälti samoihin menee kulut mitä bensalla.
Viiemisimpien softavirityksien myötä tuntuis että hiukan olisi kulutus laskenut, kun pääsen lähelle 400km ennen bensatankin vikavalon syttymistä
Toki lämpimämmät kelit saattaa osaltaan auttaa, mutta aiemmin kulutus olin niin nakutettuna 15,5 että oikein pelotti.
Edellisen tankkauksen yhteydessä laskin kulutukseksi 14,5, nyt taitaa mennä liki samoihin jos trippiin on uskomista, tänään illalla sen näkee.
Jos Azanovix haluaa tämän viimeisimmän version koeajoon niin voisin sen laittaa jakoon huomenna, pitää vähän tarkistaa bensakarttoja vielä. Tuntuis käynnistyvän näillä nollakeleillä ihan kivasti, ja toki myös lämpimämmällä. Nyt tarvis muutaman aamun paukkupakkasta testeihin.
Viiemisimpien softavirityksien myötä tuntuis että hiukan olisi kulutus laskenut, kun pääsen lähelle 400km ennen bensatankin vikavalon syttymistä

Toki lämpimämmät kelit saattaa osaltaan auttaa, mutta aiemmin kulutus olin niin nakutettuna 15,5 että oikein pelotti.
Edellisen tankkauksen yhteydessä laskin kulutukseksi 14,5, nyt taitaa mennä liki samoihin jos trippiin on uskomista, tänään illalla sen näkee.
Jos Azanovix haluaa tämän viimeisimmän version koeajoon niin voisin sen laittaa jakoon huomenna, pitää vähän tarkistaa bensakarttoja vielä. Tuntuis käynnistyvän näillä nollakeleillä ihan kivasti, ja toki myös lämpimämmällä. Nyt tarvis muutaman aamun paukkupakkasta testeihin.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Passaishan tuo, vähän nuhaisesti tuo 4.22 käynnistyy nollan pinnassa. Vika voi myös olla autossa. 

Re: T5 etanolikonversio
Tankattu pyöreesti 60 litraa ja laskennallinen kulutus 14,2. Tosin tuohon voi vaikuttaa moni asia, kuten enemmän ruuhkaajan ulkopuolella sahaamista ja sen sellaista.
Azanovix, viitsitkö tarkistaa mihin tuo sinun auto on sopeutunut?
Helpoin varmaan T5dashboard applikaatiolla longterm fueltrim, tai kaivat t5suitella vastaava arvo.
Omassani kun tuo hakeutuu suurinpiirtein lukemaan +1,16 mikä mielestäni on turhan paljon huomioiden että nyt ajetaan E75:llä. Nostin tänään suutinvakion arvoon 30, ja nyt longterm fueltrim pyöri 1,05-1,06.
Jos vielä torstaiaamuna lähtee nätisti käyntiin niin pistän tiedoston jakoon, ei varmaan ole huonompi kun tuo v4.22
Tosin tehoja on pudotettu hiukan yläpäästä...
Azanovix, viitsitkö tarkistaa mihin tuo sinun auto on sopeutunut?
Helpoin varmaan T5dashboard applikaatiolla longterm fueltrim, tai kaivat t5suitella vastaava arvo.
Omassani kun tuo hakeutuu suurinpiirtein lukemaan +1,16 mikä mielestäni on turhan paljon huomioiden että nyt ajetaan E75:llä. Nostin tänään suutinvakion arvoon 30, ja nyt longterm fueltrim pyöri 1,05-1,06.
Jos vielä torstaiaamuna lähtee nätisti käyntiin niin pistän tiedoston jakoon, ei varmaan ole huonompi kun tuo v4.22

Tosin tehoja on pudotettu hiukan yläpäästä...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Kitkoilla sutiessa noita yläpään tehoja tuleekin varmasti ikävä.Nappe kirjoitti: Tosin tehoja on pudotettu hiukan yläpäästä...

Yritän tarkistaa tuon huomenna, riippuen vähän olotilasta; onhan tuonne autolle kuitenkin ainakin 20 metriä matkaa.

Oletko huomenna Tammistossa potkimassa? Voisin yrittää kerrankin ilmaantua paikalle ja voidaan vaihtaa muutama sana lisää aiheesta.
Re: T5 etanolikonversio
Joo tammistossa illalla, tietenkin 
Sinne vaan ihmettelemään.
Tänä aamuna lähti taas nätisti käyntiin, ja toimi muutenkin kuten pitääkin.
Laitan tuonne alamaailman foorumille sen binin, kun siellä sen binin saa suoraan postaukseen, ei tarvi ruveta siirtelee.

Sinne vaan ihmettelemään.
Tänä aamuna lähti taas nätisti käyntiin, ja toimi muutenkin kuten pitääkin.
Laitan tuonne alamaailman foorumille sen binin, kun siellä sen binin saa suoraan postaukseen, ei tarvi ruveta siirtelee.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Mites muuten toi long term trimmi, eikös sen pitäis olla nyt talvella jatkuvasti ykkösen alle jos suutinvakio on kesälaadun viinalle? Mulla oli se viimeks tasan 1 ja siinä ykkösen molemmin puolin se on pyörinyt koko ajan.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: T5 etanolikonversio
Joo, parempi olis jos olis hiukan alle 1:n, kun kesäksi tavara ohenee hiukan. Eiköhän tuo ihan hyvä jos nyt pyörii 1:n molemmin puolin.
Ja tietty kelitkin vaikuttaa omalta osaltaan trimmiin, näin talvella kun imuilma pysyy viileempänä.
Ja tietty kelitkin vaikuttaa omalta osaltaan trimmiin, näin talvella kun imuilma pysyy viileempänä.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Täydellinen demoefekti todistettu käynnistysongelmien kanssa painivaa ng900:aa käynnistäessä: uusi purkki paikalleen (kiitoksia Napelle) ja auto laakista tulille. Koeta siinä sitten todistella, että on tässä ihan oikeesti jotain vikaa. Samahan kävi viimeksi kesällä tai syksyllä, kun yritin Hookille näyttää, kuinka huonosti käynnistyy... 
Uusimpaan softaversioon ei käsittääkseni ole tehty mitään käynnistykseen liittyviä muutoksia, vai? Keskustelusta on kuitenkin jo 20 minuuttia, joten ihan hirveän pitkä muisti ei näköjään ole...

Uusimpaan softaversioon ei käsittääkseni ole tehty mitään käynnistykseen liittyviä muutoksia, vai? Keskustelusta on kuitenkin jo 20 minuuttia, joten ihan hirveän pitkä muisti ei näköjään ole...
Re: T5 etanolikonversio
4.4x versioissa ei ole juurikaan mitään muutoksia tehty, lähinä koittanut löytää syyn tuohon puolilämpimän laihalla käymiseen (siis ilman lambdaohjausta).
Sinulle laitettiin v4.47 eli sama millä itse ajan tällä hetkellä.
Sinulle laitettiin v4.47 eli sama millä itse ajan tällä hetkellä.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Noniin taas alkaa alko maistumaan saapille kun saa kesämallin lientä. Viime tankillinen 11,9 kulutuksella kun oli 150km pätkä matka-ajoa pitkästä aikaa.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: T5 etanolikonversio
Nyt kun vihdoin sain laajakaistan kiinni, ni sehän näyttää kummia lukemia. Tyhjiksellä yli 15afr (bensa) ja jossain tilanteessa pienellä kuormalla 2000rpm kohdalla ~17afr, eikä korjaudu vaikka pidempäänkin pitäisi kierrokset/kuormituksen samana. Trionic väittää kokoajan olevansa closed loopissa kuitenkin. Pitäisiköhän varuiksi vaihtaa orkkislambda, jospa se on ottanut siipeensä jossain vaiheessa 

M97CSB234EFM57001 RE85
Re: T5 etanolikonversio
Joko sinulla on ykköslambda viallinen tai laajakaistalambdan kalibrointi pielessä.
Olethan tehnyt kalibroinnin ohjeiden mukaisesti, etkä pitänyt WB-lambdaa kiinni ajossa ilman sähköjä?
AFR-arvon pitäisi closed-loop tilassa pyöriä 14.7:n molemmin puolin (bensa-asetuksilla) jos kaikki toimii kuten pitäisi.
Olethan tehnyt kalibroinnin ohjeiden mukaisesti, etkä pitänyt WB-lambdaa kiinni ajossa ilman sähköjä?
AFR-arvon pitäisi closed-loop tilassa pyöriä 14.7:n molemmin puolin (bensa-asetuksilla) jos kaikki toimii kuten pitäisi.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Kalibrointi tehty täysin ohjeen mukaan, eikä ole kylmällä anturilla ajeltu. Pitää kokeilla uudestaan vielä kalibrointia. En oikein usko että ykköslambda olisi mennyt, sillä trimmeissä ei ole suuria muutoksia tapahtunut. Closed loopissa kapeakaistan signaali seilaa ihan normaalisti mielestäni, niin kuin ennenkin.
M97CSB234EFM57001 RE85