1990 SAAB 900 S LPT-IC
Re: saab 900 S 16V turbo
Taannoinen ässäsatku tykkäsi antaa katin resonoida lämpöpeltiin. Kohtalaisen hermoja riipivä ääni. Siinä mekkala kumminkin alkoi vasta kun vaihdoin tehoranetuskatin (tyhjä hylsy) vaadittavat päästölukemat antavaan moiseen. Sitä sai kiristellä, käännellä ja väännellä parikin kertaa, että asettui niin ettei rätinää enää tullut. Periaatteessa myös lämpöpellin kuosilla (omani oli ihan täyshapero) ja sitäkin enemmän kannatinkumien kunnolla voi olla vaikutusta asiaan.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: saab 900 S 16V turbo
Nyt tuli leima saabiin taas vuodeksi eteenpäin. Korjauskehotuksina tuo Peruutusvalo ja moottori öljyinen. ei tarvitse mennä kuitenkaan näyttämään uudestaan.
Re: saab 900 S 16V turbo
Peruutusvalon kytkin vaihdettu. ei ole saabissa muuten tuo vaihdevivun nuppi kierteellä niinkuin aluksi oletin, joutui hieman pähkäillä miten se siinä sitten on kiinni ja sehän lähti vaan vetämällä ylöspäin.
Kuvia:
http://imgur.com/a/ckQmn

Kuvia:
http://imgur.com/a/ckQmn

Re: saab 900 S 16V turbo
Jotta saan tuon "keskikonsolin" pääliosan pois, jotta pääsee helposti käsiksi tuohon kytkimeen. ei ole kyllä välttämätöntä ottaa pois.duuduu kirjoitti:Miksi otit kepistä nupin irti?
Re: saab 900 S 16V turbo
^ Sen takia mie kysyinki. Ainakin minun autosta lähtee se keskikonsoliosa pois, vaikka keppi olisi paikallaan. Penkit taakse, vaihde kolmosella ja käsijarru päälle niin lähtee. Eikä edes vaikeasti
NG9-3 Aero MY05
Re: saab 900 S 16V turbo
Vianhakua. Ohjaustehostin aloitti reistaamaan, kun lähdin kaupan pihasta ei ohjaustehostin toiminut lainkaan, sitten kun laittoi 1 silmään hetken päästä alkoi taas toimimaan, kotipihalla käännellessä rattia kuuluu raks,raks kuin jousi paukkuisi. Missä vika? öljyä on vielä tynnyrissä.
Re: saab 900 S 16V turbo
^Oletko varma, että on tehostin. Mullakin talvella paukkui ja "lakkasi toimimasta", mutta kun otti ratin irti ja työnsi voitelua jokaiseen mahdolliseen paikkaan rattiakseliin, läpivientiin ja konehuoneen puolella vielä ristiniveleen, niin ongelma hävisi sen siliän tien, eikä ole palannut. Tehostimessa ei ollut mitään vikaa, vaikka siltä aluksi tuntui. Kokeile ensiapuna, jos vaikka auttaisi. Mulla riitti ihan WD40 + spreijattava vaseliini.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: saab 900 S 16v Apuva!!
apuva!
http://i.imgur.com/AQVXd3C.jpg
niin kuin kuvasta huomaatte, vaihteistoöljyn täyttöpultti pyöristynyt, en saa auki, nyt projektina Avata tuo laatta, mutta onko laatan alla Tiiviste tai jotain missä se on kiinni, jos laatan avaa pitäisi tulla vaihteistoöljyjä ulos? tavote vaihtaa pultti ja öljyt.
http://i.imgur.com/AQVXd3C.jpg
niin kuin kuvasta huomaatte, vaihteistoöljyn täyttöpultti pyöristynyt, en saa auki, nyt projektina Avata tuo laatta, mutta onko laatan alla Tiiviste tai jotain missä se on kiinni, jos laatan avaa pitäisi tulla vaihteistoöljyjä ulos? tavote vaihtaa pultti ja öljyt.
Re: saab 900 S 16v Apuva!!
Luukun voi avata. Paperitiiviste alunperin, mutta liimalla sen voi laittaa takaisin. Se ei muuten ole pultti, vaan mittarikku.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: saab 900 S 16v Apuva!!
Roger thatMertmi kirjoitti:Luukun voi avata. Paperitiiviste alunperin, mutta liimalla sen voi laittaa takaisin. Se ei muuten ole pultti, vaan mittarikku.
e: luukku on auki ja öljyt pihalla, ei vaan tikku aukea millään vaikka millä putkitongilla sitä vääntää, tallissa ei tietenkään ollut kuin 1 litra laatikkoöljyä, tarvitaan kai 3Litraa yht. mitä tonne laatikkoon nyt menee..? Huomenna siis sitä nyt ainakin hakemaan.

Re: saab 900 S 16v Apuva!!
eikös yleensäpyöristynyt pultin pää irtoa kätevällä ranneliikkeellä vaikka kerrostalon parkkiksella
sietäs varata operaatioon legato ja taltta
lekaa tarjoillaan piano pianissimo tyyliin ja voila´se aukeaa ennekuin rystysistä veri lentää, tai ehkä joskus sen jälkeenkin
sietäs varata operaatioon legato ja taltta
lekaa tarjoillaan piano pianissimo tyyliin ja voila´se aukeaa ennekuin rystysistä veri lentää, tai ehkä joskus sen jälkeenkin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: saab 900 S 16v Apuva!!
Kysymys, mitä tonne laatikkoon kannattaa laittaa? Ohjekirja sanoo 10W30 / 10W40, nopeasti foorumia selatessa jotkut laittaneet 75W80...
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: saab 900 S 16v Apuva!!
Joo, tästähän juttua voorumilla riittää. Minä laitoin motonetistä saatavaa Red Line MTL:ää ja hyvin kyllä pelaa: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590070/0Arski1 kirjoitti:Kysymys, mitä tonne laatikkoon kannattaa laittaa? Ohjekirja sanoo 10W30 / 10W40, nopeasti foorumia selatessa jotkut laittaneet 75W80...
Saabiton mies since 7/2022
Re: saab 900 S 16v Apuva!!
Juu, mutta nyt kun v-loota on tyhjä öljyistä niin eihän tuo 1 Litra riitä millään? sieltä tuli ulos ainakin reilusti yli litran... Huoltokirjat sanoo 10w-30 ja 40 soveltuviksi, eli multa löytyy nyt tuota 75W80 kamaa litran ja Neste "mineraali" moottoriöljyä 10w-40 4Litraa jota meinaan pistää, koneessakin on muistaakseni Teboilin 10w-40, ei kai sillä nii väliä, talvella ehkä hieman jäykkää. p.s. ei ole tikku vieläkään auennu, lähes kaikkea mahdollista koitettu ja itse pultin pää on niin paskana ja pyöristynyt että vaikea saada millään lukkopihdeillä otetta. Tod. näk teen nyt niin, että lorautan auton ollessa vaaka tasossa öljyä niin paljon kun menee ettei tule yli, sen jälkeen tunkkaan auton vas. puolelta edestä katsottuna ylös jotta pääsen auton alle Laittaa tuon levyn takas kiinni, Paperitiiviste säily täysin ehjänä.SaabiSakke kirjoitti:Joo, tästähän juttua voorumilla riittää. Minä laitoin motonetistä saatavaa Red Line MTL:ää ja hyvin kyllä pelaa: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590070/0Arski1 kirjoitti:Kysymys, mitä tonne laatikkoon kannattaa laittaa? Ohjekirja sanoo 10W30 / 10W40, nopeasti foorumia selatessa jotkut laittaneet 75W80...
Edit: Nyt on öljyt vaihdettu, tikku edelleen jumissa siin lätkässä. Mietin vaan että tuliko tarpeeksi öljyä laitettua, eli 4L pönikässä on mittarin mukaan sen vajaa kaks litraa jäljellä. n. 2.1 litraa sinne meni, onko tarpeeksi?