Eikös esid2:ssa pitänyt lukea kaikki vikaosiot (mikä lie oikea termi) erikseen, kun 3 lukee kerralla kaikki. Ei tästä kysymys? Siitä huolimatta olisi pitänyt joku samanlainenkin löytyä. Onko nollattu välissä? Mitähän tech2 sanoisi nyt.Tuha kirjoitti: ↑To Helmi 01, 2024 11:15eSID3 ja eSID2 antavat molemmat samasta autosta eri vikakoodit. Autossa kaukovalopolttimot poistettu, johon ilmeisesti viittaa eSID3 kaksi viimeistä koodia. Ei takerruta nyt siihen miksi kaukovalopolttimot ovat poistettu, mutta miksi nuo antavat eri koodeja?
eSID3:
B019704 (H) ACC
B388304 (H) REC
B386604 (A) UEC
B258004 (A) UEC
eSID2:
P04005a (C)
P118004 (P)
P038008 (C)
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Olisko hehkujen pituus riippuvainen koneversiosta. Eli onko kyseessä 8-venttiilinen, 16-venttiilinen yksiturboinen tai tuplaturbo. Noi netin varaosakauppojen haut tarjoaa kyllä sulavasti ristiin esim tuplaturboisen osia yksiturboiseen.
Varminta tietty irroittaa yksi tulppa, mitata sen pituus ja ostaa samanlaiset. Olettaen että joku rane ei ole käynyt siellä aikaisemmin asentamassa vääränpituisia tulppia.
Varminta tietty irroittaa yksi tulppa, mitata sen pituus ja ostaa samanlaiset. Olettaen että joku rane ei ole käynyt siellä aikaisemmin asentamassa vääränpituisia tulppia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
8-venttiilinen kyseessä, mutta noin se täytyy tehdä että oikean mittaiset osaa ostaa.AZP kirjoitti: ↑To Helmi 01, 2024 17:11Olisko hehkujen pituus riippuvainen koneversiosta. Eli onko kyseessä 8-venttiilinen, 16-venttiilinen yksiturboinen tai tuplaturbo. Noi netin varaosakauppojen haut tarjoaa kyllä sulavasti ristiin esim tuplaturboisen osia yksiturboiseen.
Varminta tietty irroittaa yksi tulppa, mitata sen pituus ja ostaa samanlaiset. Olettaen että joku rane ei ole käynyt siellä aikaisemmin asentamassa vääränpituisia tulppia.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Nopeat kysymykset
Tapahtuu miten? Itse en ainakaan ole saanut eri osioita esille vaan diagnostic kohdasta lukee esid2 nuo koodit.
Tech2 ei ole käytettävissä ja välissä ei ole nollattu koodeja.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Nopeat kysymykset
Sieltä pitää lukea CIM yms. yksitellen.
https://www.esid.se/downloads.html
esid2 guide s. 45-
En ole käyttänyt sitä itse.
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=1284027
Re: Nopeat kysymykset
Alkup. navimankan takana kaksi koksiliitäntää, onkos toinen gps vai mikä? Kumpi piuha kytketään androidmankkaan (Joying) kuvia linkissä.petrisa kirjoitti: ↑La Helmi 04, 2023 16:06Saabin oma antennivahvistin ei saa virransyöttöä antennikaapelia pitkin, vaan sille on oma johtonsa. Tarkoittaa siis, että antennijohdon väliin ei kytketä mitään virransyöttö modulia. Virransyöttö pitää saada omaan johtoon, joka on lähtenyt alkuperäisestä radiosta.
https://1drv.ms/f/c/057cdd419a229cef/Eo ... DtLy1Dy74A tuohon siniseen johtosarjan mukana adapteri ja se nyt kiinni. Ongelma, ettei radio kuulu eikä löydä kanavia, vaiko onkohan tässä joku antennivahvistinmurhe? Ei ainakaan selkeetä antennivahvistimen nimistä lähtöä näy pinneissä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Nopeat kysymykset
vm.-06, automaatti 5-v öljyjen vaihto huuhtelemalla. Tähänhän löytyy ohje WIS:stä miten se oikeaoppisesti tehdään, mutta voiko sen tehdä siten, että öljypropusta päästää ulos mitä tulee ja lisää uutta saman verran ja toistaa tämän X kertaa? Aina välissä tietysti käynnistetään P- asennossa.
Varmaan hitaampi tapa, mutta onnistuuko kuitenkin näinkin? Öljyn lämpötilan saan luettua, eli lopuksi pitäisi saada oikea määrä öljyä.
Varmaan hitaampi tapa, mutta onnistuuko kuitenkin näinkin? Öljyn lämpötilan saan luettua, eli lopuksi pitäisi saada oikea määrä öljyä.
Re: Nopeat kysymykset
Pikaisesti vilkaistuna ohjeen huuhtelukin on sangen kevyt prosessi verrattuna siihen, miten homma Volvoissa on tapana tehdä. Minulla ei (onneksi) ole, kuin vanha 4- ja uudempi 8-vaihteinen. Nelosen huuhteluun menee tyypillisesti 12 litraa ennen kirkastumista ja huuhtelun aikana käydään joka jaksolla kaikki vaihteiston asennot läpi, ei pysytä P-llä. A-W 5- ja 6-vaihteisissa homma tehdään samoin. Ja öljy tosiaankin otetaan jäähdytysputkesta ulos pari litraa kerrallaan.
Propusta laskemalla tulos on varmasti vähän tyhjää parempi, mutta ei sillä vaihteistoa kunnossa pidetä. Eihän nuo muutenkaan mitään ylistyslauluja ansaitse, kun vertaa mainittuihin neli- ja kasivaihteisiin

Re: Nopeat kysymykset
Vanhempien autossa (9-3SC -08) ilmennyt nyt sellainen vika, että auto ilmoittaa sidissä kuljettajan oven olevan auki, vaikka se on kiinni. Alkanut näin pakkasten aikaan tekemään tätä pari päivää sitten. Liekkö joku paikka jäässä, vai mahdollisesti lukkomoduuli hajonnut? Ovet menevät kuulemma lukkoon kuitenkin normaalisti kaukosäätimestä. En itse ole päässyt tarkemmin vielä tutkimaan kun välimatkaa sen verran reilusti. Isoin haitta tuosta tällä hetkellä se että ajaessa auto piipittää jatkuvasti
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Nopeat kysymykset
MY08 SC pitää ihmeellistä suht vaimeaa, mutta kuitenkin helposti kuultavaa kolkotusta. Ääni on jotenkin pehmeä, ikäänkuin muovinen ja ilmenee parhaiten maantievauhdeissa.
Kevyellä jarrupolkimen painalluksella ääni häviää hetkeksi kunnes taas palaa kolkottamaan. Muuten epäilisin jälkiasenteisen webaston aiheuttavan oikein etupyörän sisälokarin lepatuksen, mutta kun jarrulla ääni katoaa, niin tuon voi sulkea pois. Jarrut ei laahaa. Takajarrulevyt on lopussa, mutta ääni on paikallistuvinaan oikealle eteen.
Mitä kristallipallot sanoo?
Kevyellä jarrupolkimen painalluksella ääni häviää hetkeksi kunnes taas palaa kolkottamaan. Muuten epäilisin jälkiasenteisen webaston aiheuttavan oikein etupyörän sisälokarin lepatuksen, mutta kun jarrulla ääni katoaa, niin tuon voi sulkea pois. Jarrut ei laahaa. Takajarrulevyt on lopussa, mutta ääni on paikallistuvinaan oikealle eteen.
Mitä kristallipallot sanoo?
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Vaihdekepin nuppi lentää pois paikoiltaan
Mikä liima siihen sopisi parhaiten?
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)