Jep kaikissa niitä ongelmia löytyy veljen kaasarissakin siellä vika itse pidän näistä 16venttiilisistä eniten vaikka i8 omistankin., mutta hienosti kyllä ajateltu kun käyttää orkkis ruuveja ja paikkoja käytössä ettei poraile mitään turhia reikiä. Voi sitten hyvillä mielin ottaa joskus pois onnistuu helposti ja nopeesti ja auton kori silti alkuperäinen.
Myöskin omiksi tarpeiksi tullu purettua kaiken maailman autoista noita ”aiva hyviä kytkentöjä” teippeineen ja rosvoineen ja ilman kolvia surrailuja (eräästä projektista reipas puoli muoviämpärillistä, eikä vaikuttanut auton toimintaan millään tavalla). Ite en halua myöskään lahjoittaa sellasta seuraavalle
Tämä on ollut mukavan orkkis vehje. Mankka tuossa oli toki vaihdettu mutta oli siististi liittimellä tehty. Saman liittimen tökkäsin uuteen mankkaan. Ikävä kyllä kori on aika pitkälti samaa ”orkkista” paria löytämääni paikkausta lukuunottamatta, joten sehän se kesän projekti sitten suurimmaksi osaksi on...
itse olen verhoillut useamman tuolla samalla kankaalla, vähän paksumpaa kuin alkuperäinen siksi peittää paremmin epätasaisuudet, huomasin myös että äänieristää kattoa hieman paremmin, nurkkapalat voi olla hieman ahtaammat asentaa takaisin sen takia mutta sekin kyllä onnistuu ilman ongelmia. Takakontin kautta olen ottanut satkuissa verhoilun aina sedaneissa, combin kattoa en ole vielä päässyt verhoilemaan. kesällä pitäisi isän 99 katto verhoilla. harmittaa kun se oli vielä ehjä vuosi sitten mutta vuosi kymmenten säilöminen ja säästely teki tepposet. vaarin 900S turbossa on vielä alkuperäinen hienosti paikallaan, johtuu varmaan siitä että säilytetty aina samassa lämpötilassa, tallissa.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
pitäsköhän noi og satkut säilöä katollaan niin ei verhoilu pääsisi roikkumaan
käytitkö mistä ostettua liimaa asennuksessa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
pitäsköhän noi og satkut säilöä katollaan niin ei verhoilu pääsisi roikkumaan
käytitkö mistä ostettua liimaa asennuksessa
Tixoa käytin "kiilto" merkkistä. Aijemmin verhoilin yhden bison merkkisellä spray liimalla ja huonosti kävi tippui noin kuukauden päästä liimauksesta. Liimasin senkin sen jälkeen tixolla ja kaikki on pysynyt ja tuntuu ottavan kiinni. Raskasta vain pensselöidä mutta tuleepahan varma lopputulos.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
pitäsköhän noi og satkut säilöä katollaan niin ei verhoilu pääsisi roikkumaan
käytitkö mistä ostettua liimaa asennuksessa
Tixoa käytin "kiilto" merkkistä. Aijemmin verhoilin yhden bison merkkisellä spray liimalla ja huonosti kävi tippui noin kuukauden päästä liimauksesta. Liimasin senkin sen jälkeen tixolla ja kaikki on pysynyt ja tuntuu ottavan kiinni. Raskasta vain pensselöidä mutta tuleepahan varma lopputulos.
Kannattaa käyttää kiillon tuotteista Kestoprenia. Muuten sama tuote kuin Tixo mutta nestemäistä ja huomattavasti kevyemmin ja tasaisemmin levitettävää kuin nimensä mukaisesti tiksotropinen Tixo. Tixo sitten on parempaa tarkempiin liimauksiin kovilla materiaaleilla kun levitys on tarkempaa paksun koostumuksen ansiosta.
pitäsköhän noi og satkut säilöä katollaan niin ei verhoilu pääsisi roikkumaan
käytitkö mistä ostettua liimaa asennuksessa
Tixoa käytin "kiilto" merkkistä. Aijemmin verhoilin yhden bison merkkisellä spray liimalla ja huonosti kävi tippui noin kuukauden päästä liimauksesta. Liimasin senkin sen jälkeen tixolla ja kaikki on pysynyt ja tuntuu ottavan kiinni. Raskasta vain pensselöidä mutta tuleepahan varma lopputulos.
Kannattaa käyttää kiillon tuotteista Kestoprenia. Muuten sama tuote kuin Tixo mutta nestemäistä ja huomattavasti kevyemmin ja tasaisemmin levitettävää kuin nimensä mukaisesti tiksotropinen Tixo. Tixo sitten on parempaa tarkempiin liimauksiin kovilla materiaaleilla kun levitys on tarkempaa paksun koostumuksen ansiosta.
Hyvä vinkki, tupliksen verhoilupa laitetaan sitten sillä, helppo projekti kun helpottuu levityskin
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Hyvä liimavinkki ja verhoilukokemuksia. Pitää hankkia samaa. Tuo ilmankosteus ja/tai lämpötilakohan noita kankaita irrottelee koska nykyinen orkkisrätti roikkuu aina nuppineulojen varassa ”laajenneena” kylmällä kostealla ja kun kabiinia lämmittää niin pingottuu taas tiukaksi. Lisäksihän se on ihan haperoa ja repeää se kangaskin todella helposti.
Josko tuo uusi kestäisi ainakin sen seuraavat 30v.
Hyvä liimavinkki ja verhoilukokemuksia. Pitää hankkia samaa. Tuo ilmankosteus ja/tai lämpötilakohan noita kankaita irrottelee koska nykyinen orkkisrätti roikkuu aina nuppineulojen varassa ”laajenneena” kylmällä kostealla ja kun kabiinia lämmittää niin pingottuu taas tiukaksi. Lisäksihän se on ihan haperoa ja repeää se kangaskin todella helposti.
Josko tuo uusi kestäisi ainakin sen seuraavat 30v.
Juuri siitähänse johtuu, monesti olen huomannut että tummissa väreissä roikkuu helpommin, kun taas olen nähnyt monta valkoista satkua joissa alkuperäiset verhoilut. Sattumaa ehkä? tai sitten valkoiset ei ota lämpöä niin paljon.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Hyvä liimavinkki ja verhoilukokemuksia. Pitää hankkia samaa. Tuo ilmankosteus ja/tai lämpötilakohan noita kankaita irrottelee koska nykyinen orkkisrätti roikkuu aina nuppineulojen varassa ”laajenneena” kylmällä kostealla ja kun kabiinia lämmittää niin pingottuu taas tiukaksi. Lisäksihän se on ihan haperoa ja repeää se kangaskin todella helposti.
Josko tuo uusi kestäisi ainakin sen seuraavat 30v.
Juuri siitähänse johtuu, monesti olen huomannut että tummissa väreissä roikkuu helpommin, kun taas olen nähnyt monta valkoista satkua joissa alkuperäiset verhoilut. Sattumaa ehkä? tai sitten valkoiset ei ota lämpöä niin paljon.
Tätä yksilöä oli ainakin kuulemma säilytetty paljon suojapeitteen alla viime vuosi(kymmen?) ja ajettu vain harvakseltaan, ja ostaessa se kangas roikkui vain vähän kolmesta kulmasta. Itse pitänyt ulkona kylmässä ilman mitään peitettä ja ajanut lämpimäksi pari kertaa päivässä niin eipä mennyt kauaa kun koko kangas alkoi säkittää.
Tuosta sävyerosta kyseltiin yksityisviestillä. Jostain syystä en pysty vastaamaan, jää ”lähteviin” jumittamaan, joten tässä vertailukuvia. (salamalla ja ilman)