Se näyttää todella hyvältä. Ehti jo pelätä jotain muuta. Vaikka hieman Ford/Volvo jne suuntaan vetää nuo "sumariaukkojen" kromireunat, niin kyllä on hieno! Oikeastaan aika härski veto tehdä kaulasta noin tyly. Ei tosiaan ennakko skuupit teippikeuloineen kertoneetkaan ihan kaikkea, onneksi.
Tosin tuosta perästä ei vielä heti osaa pitää. Jotenkin turhan paljon poikittaisia linjoja tai jotain. Lamput on kyllä hienosti tuunattu
Vielä kun se neliveto laitetaan oikeiden koneiden jatkoksi niin...
Marko A kirjoitti:
Tosin tuosta perästä ei vielä heti osaa pitää. Jotenkin turhan paljon poikittaisia linjoja tai jotain. Lamput on kyllä hienosti tuunattu
Tuo perä on SS avokkaassa mielestäni aina ollut aika epäonnistunut. Sekava ja liian isot takavalot.
Marko A kirjoitti:
Tosin tuosta perästä ei vielä heti osaa pitää. Jotenkin turhan paljon poikittaisia linjoja tai jotain. Lamput on kyllä hienosti tuunattu
Tuo perä on SS avokkaassa mielestäni aina ollut aika epäonnistunut. Sekava ja liian isot takavalot.
Kyseessä on kuitenkin SS Cabrio, jossa perä näyttää ihan erilaiselta tälläkin hetkellä.
Voiko tosiaan olla niin, että ensin uusitaan SC, ja vasta seuraavaksi vuodeksi tulisi SS:n kohotus?
Pirun nättejä kummatkin edestä päin. SC myös takaa.[/code]
Marko A kirjoitti:
Tosin tuosta perästä ei vielä heti osaa pitää. Jotenkin turhan paljon poikittaisia linjoja tai jotain. Lamput on kyllä hienosti tuunattu
Tuo perä on SS avokkaassa mielestäni aina ollut aika epäonnistunut. Sekava ja liian isot takavalot.
Kyseessä on kuitenkin SS Cabrio, jossa perä näyttää ihan erilaiselta tälläkin hetkellä.
Voiko tosiaan olla niin, että ensin uusitaan SC, ja vasta seuraavaksi vuodeksi tulisi SS:n kohotus?
Pirun nättejä kummatkin edestä päin. SC myös takaa.[/code]
Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta tuollainen jenkkityylinen kromin ylenpalttinen lisäily on turhaa, mutta avo on kieltämättä kokonaisuutena melko hyvän näköinen. Mazda-tyylisiin takavaloihinkin ehkä tottuisi...
On tämän keula sentään paljon paremman näköinen kuin nykyisen 9-5:n.
Parasta kuitenkin olivat auton vanteet. Mahtaako tuollaisia jo saada ja vielä mieluummin 18"-koossa?
HMK kirjoitti:
Parasta kuitenkin olivat auton vanteet. Mahtaako tuollaisia jo saada ja vielä mieluummin 18"-koossa?
Uusimmassa kevättarjouslehdykässä on juuri noita (60-vuotisjuhlavanteet) tarjolla, hinta SS:ään 17" setille näyttää olevan 1185€. 9-5:n malli vähän eri, hinta ja tuumat sama.
Lisäksi 9-5:een 18" eri designilla 2809,-.
Nää onkin sitten ainoat jäljet Saabin 60-vuotisjuhlista Suomessa.
Ja aiheesta: en pidä tosta uudesta naamasta, askel taaksepäin.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Omasta mielestänikin keulan osalta on otettu takapakkia. Etuylitys näyttää viirulamppujen johdosta jotenkin liian pitkältä, varsinkin tuossa yhdessä avomallikuvassa. Mielestäni faceliftiin ulkonäön osalta ei olisi ollut minkäänlaista tarvetta, koska pidän SS 93:ta (erityisesti aeroa) yhtenä maailman hienoinpana henkilöautona. Pelkkä keulan radikaali muuttaminen pilaa ennestään täydellisen kokonaisuuden, niinkuin kävi 95 mallin kohdalla. Mitä sitä hyvää suotta muuttamaan.
Neliveto on tosin todella odotettu lisäys. Nuo plus 200 hevosvoiman tehot alkavat olla jo vähän liikaa pelkille etupyörille, varsinkin jos tulevassa "Black Turbossa" on jo yli 300 hv:ta. Tosin itse vannoisin torssenin nimeen tuon edellä puhutun haldexin sijaan. Mielenkiinnolla odottelen ehtiikö tuo neliveto jo tämän vuoden puolella valikoimaan, kun olisi meidän perheessä tuo autonvaihto edessä syksyllä, ettei tarvitsisi Audiin turvautua.
TuuSaR kirjoitti:Joku huhu taisi olla, että neliveto tulee Aeroon ensin.
No se sopisi paremmin kuin hyvin, kunhan eivät siitä ihan kohtuutonta lisähintaa kiskoisi. Tuossa tallissa on kohta neljä vuotta majaillut 2.0T Aero ja nyt olisi tarkoitus uudempaan vaihtaa.
Kyllä sitä hyvääkin on syytä muuttaa ainakin joskus - se lakkaa nimittäin muuten kauppa käymästä nykyaikana.
Omasta mielestä taas viimeisin 9-5 versio on kyllä erittäin tyylikäs keulaltaan, ja ei tuo 9-3 näytä hassumalta ilman teippejä.
Toivotaan nyt sitten vaikka niin että uudistusten vihaajia ovat muutamat vannoutuneet saabistit ja sitten uudistusten myötä saab saa myös uusia asiakkaita.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
mike kirjoitti:
Toivotaan nyt sitten vaikka niin että uudistusten vihaajia ovat muutamat vannoutuneet saabistit ja sitten uudistusten myötä saab saa myös uusia asiakkaita.
No eikö se ole vähän kärjistettyä sanoa uudistuksiin kriittisesti suhtautuvia vihaajiksi? Itse en pidä esim. 9-5:den viimeisestä kasvoleikkauksesta, mutta en nyt sentään vihaa sitä Viha on tärkeämpiä asioita varten.
Se nyt vain oli shokki koska on tottunut pitämään Saabia järkevän konservatiivisena merkkinä, ja sitten muuten hienon ja tyylikkään mallin loppusuoralla lähdetään jenkkityyliseen kromi-iloitteluun. No, taitaa olla niin että jokainen nousukausi poikii omat ylilyöntinsä.