Mitkä iskarit femmaan

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Takaiskarit tarvis päivittää.

Valitettavasti Koni FSD menee yli budjetin
Monroe olis edullinen , GTS ja Bilstein B6 kummittelee myös ajatuksissa.

Mitäs raati on mieltä?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Onko kellään kokemusta...

Ystävällisellä kanssa saabistilla olis tyrkyllä bilsteinin B4 iskarit jotka ostettu 2003 farkku dieseliin. Käykö 2003 farkkudieselin takaiskarit tuohon 2001 matalapaine farkkuun ??
EPC:ssä numerot on kyllä eri, mutta eikös normialusta oo pitkälle sama koko vuosikymmenen?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuskinpa muuta huomioitavaa, kun että jouset ei saa jäädä löysälle kun auto nostetaan tunkilla ylös.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Etuiskarit eivät ole samalla kiinnityksellä alapäästä. Pulttien väli on erimittainen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eikös kysymys ollutkin takaiskareista?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2180
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Eli onko niin, että faceliftin myötä nuokin muuttui?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Mertmi kirjoitti:Tuskinpa muuta huomioitavaa, kun että jouset ei saa jäädä löysälle kun auto nostetaan tunkilla ylös.
:?: Millä jousi iskari yhdistelmällä tämä on huomioitava ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vakion iskari ja sport jousi. Niin ja siis koskee kaikkia autoja.. .
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Melkein femman omistaja tässä miettii, että minkälaisen alustan päivittäisi tulevaan kulkupeliin... Tiedossa on, että vehkeen iskarit alkaa olla väsyneet (ajettu 190 tkm) ja varmaan jousetkin voisi vaihtaa samalla.

Alunperin pohdiskelin alkuperäisiä iskareita ja jousia, ja Seinäjoen Rinta-Jouppi antoi hinnaksi hiukan yli 700 e + vaihtotyö n. 350 e. Kuulostaako hinnat kohtuulliselta? Toisaalta lievä madalluskin kiinnostaisi, joku 20mm... mitään kivirekeä en missään nimessä halua, nykyisessä kolkissa on 35 mm madallus ja Billstein B8:t, ja hiukka mukavampaa olis haussa.

Kiitokset muuten vielä Mertmille koeajosta... autoa en ole vielä edes livenä nähnyt, mutta uusia osia ollaan jo hankkimassa :? :lol:

:saab:
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Avatar
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja HEV »

Jonni Peura kirjoitti:Alunperin pohdiskelin alkuperäisiä iskareita ja jousia, ja Seinäjoen Rinta-Jouppi antoi hinnaksi hiukan yli 700 e + vaihtotyö n. 350 e. Kuulostaako hinnat kohtuulliselta?
Eihän tuo 714 € alkuperäisalustasta mitenkään kohtuutonta ole - kestää varmaan sitten taas seuraavat 190 tkm. 10 mm saisi alkuperäisellä sporttialustalla alas (voi silti nousta nykyisestä), mutta lisäkustannus on jotain 260 €.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

HEV kirjoitti:
Jonni Peura kirjoitti:Alunperin pohdiskelin alkuperäisiä iskareita ja jousia, ja Seinäjoen Rinta-Jouppi antoi hinnaksi hiukan yli 700 e + vaihtotyö n. 350 e. Kuulostaako hinnat kohtuulliselta?
Eihän tuo 714 € alkuperäisalustasta mitenkään kohtuutonta ole - kestää varmaan sitten taas seuraavat 190 tkm. 10 mm saisi alkuperäisellä sporttialustalla alas (voi silti nousta nykyisestä), mutta lisäkustannus on jotain 260 €.
Joo kyllähän sillä sitten ajelisi pitkään... Pro car service tarjosi Monroen iskareita + jousia suurinpiirtein samaan hintaan, reilu 700 e/paketti. Varmaan ihan asialliset nekin. Rinta-Jouppi arvioi että työhön menee reilu kolmisen tuntia ja siitä tuo 350 e veloitus. Jostain pienemmältä pajalta voisi toki saada asennuksen hiukan halvemmalla. Tai sitten ei.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kyllä se varmaan pienemmällä pajalla vähän edullisempi on. Täällä suunnalla jotain 200€ vaihto, mutta edullinen tuo 350€ Joupilla.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Alkutalvesta vaihtui omaan ysivitoseen Konin FSD-iskarit alle ja ihan hyviltä on vaikuttaneet. Jämäkkä alusta, mutta kuitenkin oikein miellyttävä verrattuna emännän 9-3 farkkuun, jossa bilstein b6 + Eibachin 30/20mm madallusjouset. Jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin ehdottomasti FSD:t arkiajoon. Hinta on tosiaan kalliimpi kuin perusiskareilla, tosin en sitten tiedä tuleeko rahalle vastinetta samassa suhteessa. Paikallisella ad-korjaamolla taisi ottaa reilu 200€ vaihtotyöstä pelkille iskareille, mutta käytännössä 9-5:ssa samalla vaivalla menisi jousetkin. Merkkiliikkeessä aikanaan tuon 9-3:n madallussatsin vaihto oli pyöränsuuntauksineen 350€.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Sama 350 e sitten Rinta-Joupilla, käsittääkseni myös siihen kuului nelipyöräsuuntaus.
vitikka kirjoitti:Alkutalvesta vaihtui omaan ysivitoseen Konin FSD-iskarit alle ja ihan hyviltä on vaikuttaneet.
Saako kysyä että mistä hommasit?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Mitkä iskarit femmaan

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Larkspeedistä briteistä tilasin. https://www.larkspeed.com/index.pl?p=7421004070&a=i Muistaakseni juurikin nuo.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Vastaa Viestiin