Mitkä iskarit femmaan
Re: Mitkä iskarit femmaan
Takaiskarit tarvis päivittää.
Valitettavasti Koni FSD menee yli budjetin
Monroe olis edullinen , GTS ja Bilstein B6 kummittelee myös ajatuksissa.
Mitäs raati on mieltä?
Valitettavasti Koni FSD menee yli budjetin
Monroe olis edullinen , GTS ja Bilstein B6 kummittelee myös ajatuksissa.
Mitäs raati on mieltä?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mitkä iskarit femmaan
Onko kellään kokemusta...
Ystävällisellä kanssa saabistilla olis tyrkyllä bilsteinin B4 iskarit jotka ostettu 2003 farkku dieseliin. Käykö 2003 farkkudieselin takaiskarit tuohon 2001 matalapaine farkkuun ??
EPC:ssä numerot on kyllä eri, mutta eikös normialusta oo pitkälle sama koko vuosikymmenen?
Ystävällisellä kanssa saabistilla olis tyrkyllä bilsteinin B4 iskarit jotka ostettu 2003 farkku dieseliin. Käykö 2003 farkkudieselin takaiskarit tuohon 2001 matalapaine farkkuun ??
EPC:ssä numerot on kyllä eri, mutta eikös normialusta oo pitkälle sama koko vuosikymmenen?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mitkä iskarit femmaan
Tuskinpa muuta huomioitavaa, kun että jouset ei saa jäädä löysälle kun auto nostetaan tunkilla ylös.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitkä iskarit femmaan
Etuiskarit eivät ole samalla kiinnityksellä alapäästä. Pulttien väli on erimittainen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mitkä iskarit femmaan
Eikös kysymys ollutkin takaiskareista?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitkä iskarit femmaan
Eli onko niin, että faceliftin myötä nuokin muuttui?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Mitkä iskarit femmaan
Mertmi kirjoitti:Tuskinpa muuta huomioitavaa, kun että jouset ei saa jäädä löysälle kun auto nostetaan tunkilla ylös.

# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mitkä iskarit femmaan
Vakion iskari ja sport jousi. Niin ja siis koskee kaikkia autoja.. .
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Mitkä iskarit femmaan
Melkein femman omistaja tässä miettii, että minkälaisen alustan päivittäisi tulevaan kulkupeliin... Tiedossa on, että vehkeen iskarit alkaa olla väsyneet (ajettu 190 tkm) ja varmaan jousetkin voisi vaihtaa samalla.
Alunperin pohdiskelin alkuperäisiä iskareita ja jousia, ja Seinäjoen Rinta-Jouppi antoi hinnaksi hiukan yli 700 e + vaihtotyö n. 350 e. Kuulostaako hinnat kohtuulliselta? Toisaalta lievä madalluskin kiinnostaisi, joku 20mm... mitään kivirekeä en missään nimessä halua, nykyisessä kolkissa on 35 mm madallus ja Billstein B8:t, ja hiukka mukavampaa olis haussa.
Kiitokset muuten vielä Mertmille koeajosta... autoa en ole vielä edes livenä nähnyt, mutta uusia osia ollaan jo hankkimassa

Alunperin pohdiskelin alkuperäisiä iskareita ja jousia, ja Seinäjoen Rinta-Jouppi antoi hinnaksi hiukan yli 700 e + vaihtotyö n. 350 e. Kuulostaako hinnat kohtuulliselta? Toisaalta lievä madalluskin kiinnostaisi, joku 20mm... mitään kivirekeä en missään nimessä halua, nykyisessä kolkissa on 35 mm madallus ja Billstein B8:t, ja hiukka mukavampaa olis haussa.
Kiitokset muuten vielä Mertmille koeajosta... autoa en ole vielä edes livenä nähnyt, mutta uusia osia ollaan jo hankkimassa



Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Mitkä iskarit femmaan
Eihän tuo 714 € alkuperäisalustasta mitenkään kohtuutonta ole - kestää varmaan sitten taas seuraavat 190 tkm. 10 mm saisi alkuperäisellä sporttialustalla alas (voi silti nousta nykyisestä), mutta lisäkustannus on jotain 260 €.Jonni Peura kirjoitti:Alunperin pohdiskelin alkuperäisiä iskareita ja jousia, ja Seinäjoen Rinta-Jouppi antoi hinnaksi hiukan yli 700 e + vaihtotyö n. 350 e. Kuulostaako hinnat kohtuulliselta?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Mitkä iskarit femmaan
Joo kyllähän sillä sitten ajelisi pitkään... Pro car service tarjosi Monroen iskareita + jousia suurinpiirtein samaan hintaan, reilu 700 e/paketti. Varmaan ihan asialliset nekin. Rinta-Jouppi arvioi että työhön menee reilu kolmisen tuntia ja siitä tuo 350 e veloitus. Jostain pienemmältä pajalta voisi toki saada asennuksen hiukan halvemmalla. Tai sitten ei.HEV kirjoitti:Eihän tuo 714 € alkuperäisalustasta mitenkään kohtuutonta ole - kestää varmaan sitten taas seuraavat 190 tkm. 10 mm saisi alkuperäisellä sporttialustalla alas (voi silti nousta nykyisestä), mutta lisäkustannus on jotain 260 €.Jonni Peura kirjoitti:Alunperin pohdiskelin alkuperäisiä iskareita ja jousia, ja Seinäjoen Rinta-Jouppi antoi hinnaksi hiukan yli 700 e + vaihtotyö n. 350 e. Kuulostaako hinnat kohtuulliselta?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Mitkä iskarit femmaan
Kyllä se varmaan pienemmällä pajalla vähän edullisempi on. Täällä suunnalla jotain 200€ vaihto, mutta edullinen tuo 350€ Joupilla.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Mitkä iskarit femmaan
Alkutalvesta vaihtui omaan ysivitoseen Konin FSD-iskarit alle ja ihan hyviltä on vaikuttaneet. Jämäkkä alusta, mutta kuitenkin oikein miellyttävä verrattuna emännän 9-3 farkkuun, jossa bilstein b6 + Eibachin 30/20mm madallusjouset. Jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin ehdottomasti FSD:t arkiajoon. Hinta on tosiaan kalliimpi kuin perusiskareilla, tosin en sitten tiedä tuleeko rahalle vastinetta samassa suhteessa. Paikallisella ad-korjaamolla taisi ottaa reilu 200€ vaihtotyöstä pelkille iskareille, mutta käytännössä 9-5:ssa samalla vaivalla menisi jousetkin. Merkkiliikkeessä aikanaan tuon 9-3:n madallussatsin vaihto oli pyöränsuuntauksineen 350€.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Mitkä iskarit femmaan
Sama 350 e sitten Rinta-Joupilla, käsittääkseni myös siihen kuului nelipyöräsuuntaus.
Saako kysyä että mistä hommasit?vitikka kirjoitti:Alkutalvesta vaihtui omaan ysivitoseen Konin FSD-iskarit alle ja ihan hyviltä on vaikuttaneet.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Mitkä iskarit femmaan
Larkspeedistä briteistä tilasin. https://www.larkspeed.com/index.pl?p=7421004070&a=i Muistaakseni juurikin nuo.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t