NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Juu Landman on. Fb:n roskalavaryhmästä ilmatteeks, taas säästy remonttirahaa Volvoon
Eikai tos takavedos oo mitää välimalleja? Kun kytkin lyö kiinni, niin se on kiinni. Kitkapinnathan luistaa, jos vajaata painetta lykkää. Se 10% ainainen veto, niin eikö se tuu öljyvälitteisenä eli ennemmin myyntimiesten horinaa kuin todellista asiaa? Mut joo tosiaan, voi kai se olla, et tuon akselivälin verran sit pehmentää eli luistattaa vetoa Kai se säästää voimansiirron hentoja palikoita. Nyt kun tarkemmin miettii, niin sillainhan sen on pakko olla. Ei mikää sintterikytkin haldexis olis kovin mukavakaa.
Eikai tos takavedos oo mitää välimalleja? Kun kytkin lyö kiinni, niin se on kiinni. Kitkapinnathan luistaa, jos vajaata painetta lykkää. Se 10% ainainen veto, niin eikö se tuu öljyvälitteisenä eli ennemmin myyntimiesten horinaa kuin todellista asiaa? Mut joo tosiaan, voi kai se olla, et tuon akselivälin verran sit pehmentää eli luistattaa vetoa Kai se säästää voimansiirron hentoja palikoita. Nyt kun tarkemmin miettii, niin sillainhan sen on pakko olla. Ei mikää sintterikytkin haldexis olis kovin mukavakaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Siksi juuri ei ole henkilöautoihin olemassa kuin vain ja ainoastaan yksi neliveto - Torsen Quattro. Ei ole välissä satunnaislukugeneraattoria joka arpoo että mistä nyt pitäisi vetää ja kuinka paljon.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
...ja kun sen torsenin saa oskilloimaan tai yhden kulman ilmaan, miettii että miksi ***vetissä tässä vehkeessä ei olekaan keskellä lukkoa kun on olevinaan aito neliveto
Miksi muuten torsenin pitää olla quattro? Ihan samalla tapaa se toimii, vaikkei kori olisikaan olympiavolkkarin...
Joo, pakko sen haldexin on luistella hallitusti, sillä saa tehtyä järkevän ja tehokkaan mutkakäytöksem ja hallittavuuden. Tavallisessa käytännön ajossa keskeltä lukossa oleva neliveto ei ole kovinkaan kätevä.
Miksi muuten torsenin pitää olla quattro? Ihan samalla tapaa se toimii, vaikkei kori olisikaan olympiavolkkarin...
Joo, pakko sen haldexin on luistella hallitusti, sillä saa tehtyä järkevän ja tehokkaan mutkakäytöksem ja hallittavuuden. Tavallisessa käytännön ajossa keskeltä lukossa oleva neliveto ei ole kovinkaan kätevä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Joo, kyllä tulee torseenista 2-veto aika helposti ja ristiriipunnassa on sillä jumissa ku purkka tukassa
Positiivisella puolella ei ole tosiaan minkäänlaisia kytkeytymisviiveitä etu ja takavetojen välillä, niin ajokäytös on aika hyvin ennakoitavaa, eli raakasti keulapainoisen Audin tapauksessa aina vahvasti aliohjaavaa
Edit: tulikin mieleen vanha kasku vuosien takaa: Understeer = Audisteer
Positiivisella puolella ei ole tosiaan minkäänlaisia kytkeytymisviiveitä etu ja takavetojen välillä, niin ajokäytös on aika hyvin ennakoitavaa, eli raakasti keulapainoisen Audin tapauksessa aina vahvasti aliohjaavaa
Edit: tulikin mieleen vanha kasku vuosien takaa: Understeer = Audisteer
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Parempaankaan koriin sitä ei ole saanut. Audi nyt kuitenkin on ainoa saksalainen auto jota voi autoksi edes kutsua...aero kirjoitti:...ja kun sen torsenin saa oskilloimaan tai yhden kulman ilmaan, miettii että miksi ***vetissä tässä vehkeessä ei olekaan keskellä lukkoa kun on olevinaan aito neliveto
Miksi muuten torsenin pitää olla quattro? Ihan samalla tapaa se toimii, vaikkei kori olisikaan olympiavolkkarin...
Tollanen ristiriipunta onkin henkilöautolle normaali ja yleinen tilanne... Löytyy peiliin katsomalla syyllinen jos pitää sellaiseen tilanteeseen auto ajaa... Sen mitä itse oon Quattrolla ajanut niin ei sen käytös puskevaa ollut.. Löytyisiköhän aliohjaamiseenkin syy ratin ja kuppi-istuimen välistä...V.J.S kirjoitti:...kyllä tulee torseenista 2-veto aika helposti ja ristiriipunnassa...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Pahoittelen OT:ta volvoketjussa.
Mutta tosiaan, niissä quattroissakin on eroja (sen lisäksi että niitä on torsenin lisäksi ainakin neljällä muullakin toteutuksella), ihan torsen-jakaumankin sisällä. Auton painojakauma ja keskitorsenin oletusvoimanjako vaikuttaa aika paljon siihen, miten auto käyttäytyy ja kumpi pää lähtee ensin. Ja tietty alustan säädöt, kuten kaikissa muissakin autoissa.
Mites muuten, jos torsen on paras, niin miksi Audikin on luopumassa siitä?
Aika ahdas maailmankatsomus jos pitää rajoittua saksalaisiin. Tokihan näkökentän rajoittaminen helpottaa julistamista.Pakari kirjoitti: Parempaankaan koriin sitä ei ole saanut. Audi nyt kuitenkin on ainoa saksalainen auto jota voi autoksi edes kutsua...
Tässä kohtaa aito audi-harrastaja uinuttaisi, että Quattrossa muuten ei ole torsenia, siinä on pari hassua junttilukkoa, kun se sattuu olemaan automalli isolla kirjoitettuna. Me ei takerruta siihen kun kuitenkin ymmärretään mistä puhutaan, mutta jos joku joskus nillittää aiheesta, niin tiedät mistä se itkee.Pakari kirjoitti:Sen mitä itse oon Quattrolla ajanut niin ei sen käytös puskevaa ollut.. Löytyisiköhän aliohjaamiseenkin syy ratin ja kuppi-istuimen välistä...
Mutta tosiaan, niissä quattroissakin on eroja (sen lisäksi että niitä on torsenin lisäksi ainakin neljällä muullakin toteutuksella), ihan torsen-jakaumankin sisällä. Auton painojakauma ja keskitorsenin oletusvoimanjako vaikuttaa aika paljon siihen, miten auto käyttäytyy ja kumpi pää lähtee ensin. Ja tietty alustan säädöt, kuten kaikissa muissakin autoissa.
Mites muuten, jos torsen on paras, niin miksi Audikin on luopumassa siitä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
https://www.youtube.com/watch?v=-TKrgFXdV0U
Siitä vähän puskemisen mallia
Tässäkin driftinki-videossa näkee mainiosti muutamassa kohtaa kun alkaa puskemaan.
https://www.youtube.com/watch?v=af1JhPIOhg4
Omakohtaista kokemusta tolla signaturen rytöläjällä tuli ekalta talvelta pari kertaa, kun jäisestä risteyksestä piti kääntyä 90astetta paikaltaan lähdöllä. Hieman liian rivakka lähtö ja katiska lähti painumaan tangentin suuntaan todella vahvasti, kunnes "oho" hetken jälkeen löytyi pitoa.
Vähän niinQ tähän malliin:
https://www.youtube.com/watch?v=TElglhF5wno
Notta oisko tossa jo tarpeeksi noita esimerkkejä.
Siitä vähän puskemisen mallia
Tässäkin driftinki-videossa näkee mainiosti muutamassa kohtaa kun alkaa puskemaan.
https://www.youtube.com/watch?v=af1JhPIOhg4
Omakohtaista kokemusta tolla signaturen rytöläjällä tuli ekalta talvelta pari kertaa, kun jäisestä risteyksestä piti kääntyä 90astetta paikaltaan lähdöllä. Hieman liian rivakka lähtö ja katiska lähti painumaan tangentin suuntaan todella vahvasti, kunnes "oho" hetken jälkeen löytyi pitoa.
Vähän niinQ tähän malliin:
https://www.youtube.com/watch?v=TElglhF5wno
Notta oisko tossa jo tarpeeksi noita esimerkkejä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Ei mua haittaa ot täs. Kiistelkää vaa nelivedoista. Mul on Haldex gen2 ja tyydyn siihen
Fb:n paskalavaryhmän grilli oliki ilmanen roskakuskaus. Investoittin sitte 20 € Torin kautta vanhaan Beef Eateriin. Tiä sit mikä merkki se on, ainaki painaa kolme kertaa sen mitä Landmann Tällä kertaa purin suosiolla kärryn alta pois, niin sopii pikkuautoon paremmin.
Paluumatkalla kävin Aakkosilla ja laskin näyttää lukemaa 8,26 l/100km. Pari senttii kapeemmat kumit alle ja syksyn kelit ilman ilmastointia, niin täähän menee heittämällä seiskalla alkavalla Ja jo ne renkaat varmaan auttais siihen. Nythän on 245 leveet ellen väärin muista. Ja painavat 18" kiinatinat. Toki kumit on uudet, eli ei kannata kulutuksen takia vaihtaa uusiin.
Fb:n paskalavaryhmän grilli oliki ilmanen roskakuskaus. Investoittin sitte 20 € Torin kautta vanhaan Beef Eateriin. Tiä sit mikä merkki se on, ainaki painaa kolme kertaa sen mitä Landmann Tällä kertaa purin suosiolla kärryn alta pois, niin sopii pikkuautoon paremmin.
Paluumatkalla kävin Aakkosilla ja laskin näyttää lukemaa 8,26 l/100km. Pari senttii kapeemmat kumit alle ja syksyn kelit ilman ilmastointia, niin täähän menee heittämällä seiskalla alkavalla Ja jo ne renkaat varmaan auttais siihen. Nythän on 245 leveet ellen väärin muista. Ja painavat 18" kiinatinat. Toki kumit on uudet, eli ei kannata kulutuksen takia vaihtaa uusiin.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Itse asias tavallaan tankillinen oli alle kahdeksan litran... Ajoin sitä p*skarinkiä ja sit oon pari tuntia huudattanu Ardiccia. Jos niille laskee edes 2 l dieseliä, joka pitäs mennä jo tohon Ardicciin, niin kulutus olis 7,9 l/100km.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Mikäs Landmannissa oli vikana? Menikö jo paaliin? Meillä on mökillä samanmoinen, jossa polttimet alkaa olla hieman huonona, minkä johdosta siinä on vähän epätasanen lämpöjakauma, muuten ihan ehjä peli. Varaosapoltinten saatavuus ollu vähän heikkoa kun netistä etsinyt osia. Jos et ehtiny vielä paalata ja polttimet on jossain määrin ehjät, niin heitä vaikka yv:tä niin hierotaan vähä romukauppaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Putos parila vasemmanpuoleisimman polttimen päälle ja sehän räsähti kerrasta rasvapelliä vasten... Lopukki polttimet on niin ruosteisia, et tuskin niitä haluat. Eilen kyllä onnistuneesti grillasin makkarat tulitikkusytytyksellä kahden polttimen voimin, mut kyl tuo ikivanha, mutta sisuskaluiltaan uutta vastaava, Beaf Eater on kova peli koko 20 € edestä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Se taitaa olla kuitenkin eri malli kun meillä, jos polttimiakin on useampi kuin kaksi. Meillä on valurautapolttimet ja niitä ei saa kovin helpolla rikki, mutta ruoste on tehnyt sen että polttimen reijät on ihan eri kokoiset ja liekki siksi vähän mitä sattuu. Toiaaalta kiva että yhdellä säädöllä ritilältä löytyy kuuma ja vähemmän kuuma osa.
Mutta on saappifoorumi hieno paikka, tuli meinaan jo toiselta taholta tarjous romuun menevistä polttimista. Mutta nekin oli rosteria eli todennäköisesti ei sovi meidän Landmanniin.
Mutta on saappifoorumi hieno paikka, tuli meinaan jo toiselta taholta tarjous romuun menevistä polttimista. Mutta nekin oli rosteria eli todennäköisesti ei sovi meidän Landmanniin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Vectra lähti tänään. Suorahousuinen herrasmies ei paljoa välittänyt, vaikka ilmastointi pukkasi lämmintä hönkää ulkomittarin näyttäessä +27. Kaikki muut kyllä skippas, kun puhelimessa mainitti ilmastoinnin toimimattomuudesta
Noh niin tai näin. Tinkasi niin paljo, että simppeliä oli nyppiä talvella ostettu akku ja ahtopainesolenoidi tuleviin tarpeisiin ja polkea ns. kiinni oleva raha alas. Jos jätetään "pakolliset" kulut, eli verot, vakuutus ja katsastus pois, meni autoon 1792,60 €. Nyt myytäessä sain 1150,00 €.
Varastoon jäi talvirenkaat, joiden markkina-arvoksi ravistan hihasta 250 €. Eli väliaikanen auto makso mulle vajaa 5 kk ajalta 392,60 €. Olis kannattanu korjauttaa ilmastointi eikä ostaa Volvoa tilalle
Sillain toi oli historiallinen hetki mun autoiluhistoriassa, että avopuolisoni avoliiton aikana hänen autokuviot ovat olleet seuraavat:
-Suzuki Liana ajalta ennen mua myyty
-Niillä rahoilla 9-5 2.2 TiD
-2.2 TiD osiksi myyden ja niillä rahoilla sai satasen tarkkuudella tilalle 9-5 B308E
-B308E myyntirahalla tilalle Transit Connect
-Connectista sai omat pois melko tarkkaan +-0 ja tilalle Vectra
-Vectrasta persnettoa
Päivän oppitunti: älä osta Opelia. Se on auto, josta tulee persnettoa Ei sillä, tää XC90 varmaan jatkaa sitte alamäkeä, tuskin tästä koskaan omiaan saa 100 % pois
Noh niin tai näin. Tinkasi niin paljo, että simppeliä oli nyppiä talvella ostettu akku ja ahtopainesolenoidi tuleviin tarpeisiin ja polkea ns. kiinni oleva raha alas. Jos jätetään "pakolliset" kulut, eli verot, vakuutus ja katsastus pois, meni autoon 1792,60 €. Nyt myytäessä sain 1150,00 €.
Varastoon jäi talvirenkaat, joiden markkina-arvoksi ravistan hihasta 250 €. Eli väliaikanen auto makso mulle vajaa 5 kk ajalta 392,60 €. Olis kannattanu korjauttaa ilmastointi eikä ostaa Volvoa tilalle
Sillain toi oli historiallinen hetki mun autoiluhistoriassa, että avopuolisoni avoliiton aikana hänen autokuviot ovat olleet seuraavat:
-Suzuki Liana ajalta ennen mua myyty
-Niillä rahoilla 9-5 2.2 TiD
-2.2 TiD osiksi myyden ja niillä rahoilla sai satasen tarkkuudella tilalle 9-5 B308E
-B308E myyntirahalla tilalle Transit Connect
-Connectista sai omat pois melko tarkkaan +-0 ja tilalle Vectra
-Vectrasta persnettoa
Päivän oppitunti: älä osta Opelia. Se on auto, josta tulee persnettoa Ei sillä, tää XC90 varmaan jatkaa sitte alamäkeä, tuskin tästä koskaan omiaan saa 100 % pois
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Mitä, eikö näillä teekään tiliä? Ei kait sillä kylmästöinnillä mitään tee, jos ostaja olettavasti ajelee ikkunat auki?! Ja varmuuden vuoksi kannattaa aina tehdä ite luovutusilmoitus niin katkee maksut heti..
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)
Juu kyl mä se lykkäsin suorilta vaimon nimiin. Tähän asti aina haluttu avoin varmenne, et sinänsä poikkeuksellinen herra. Oon kyl aina henkisesti varautunu siihen, että avoimella varmenteella joutuu maksaan 2 vko edestä veroja ja vakuutuksia. Kai niitäki vois jälkikäteen Trafille selvittää kauppakirjan kans, mut vähemmällä pääsee kun varautuu henkisesti ja ymmärtää, mikä on 2 vko jobbaussyklissä pelin henki Mannet on siitä kivoja ostajia, et ne tinkii mitä tinkii, lyö rahat kouraan ja eivät soittele perään. Tietävät, että tonnin paska on tonnin paska. Kattovat katsastuksen ja muulla ei oo väliä. Samaa ei voi sanoa stereotyyppisestä saabistista.
Koeajo oli Pirkkalan keskustasta Kurikan liikenneympyrään, et ei pitkälle menny. Ehkä 2 km suuntaansa? Sikari sytty ympyrän tienoilla, et siinä sitte tiesi jo ostavansa. Kauppa oli valmiiks sovittu monen puhelun aikana, et sinänsä homma oli kaikin puolin selvä ja aikaa meni kättelystä kättelyyn alle 15 min.
Myyntihommaa vauhditti seki, että en ole tullut isääni. Hän jemmais romua vaikka puoli vuotta satasen takia, mutta mä lasken sen, että kuluja juoksee ~70 €/kk. Okei, voi tehdä liikennekäytöstä poiston, mut sitte jokanen koeajo maksais sen vajaa 40 €. Eli mieluummin nopeasti pois jaloista.
Koeajo oli Pirkkalan keskustasta Kurikan liikenneympyrään, et ei pitkälle menny. Ehkä 2 km suuntaansa? Sikari sytty ympyrän tienoilla, et siinä sitte tiesi jo ostavansa. Kauppa oli valmiiks sovittu monen puhelun aikana, et sinänsä homma oli kaikin puolin selvä ja aikaa meni kättelystä kättelyyn alle 15 min.
Myyntihommaa vauhditti seki, että en ole tullut isääni. Hän jemmais romua vaikka puoli vuotta satasen takia, mutta mä lasken sen, että kuluja juoksee ~70 €/kk. Okei, voi tehdä liikennekäytöstä poiston, mut sitte jokanen koeajo maksais sen vajaa 40 €. Eli mieluummin nopeasti pois jaloista.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09