Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Breadfan86 kirjoitti:No kuulemma ajosta otettu se moottori. Vaihdelootaa ja apulaitteita siinä tuskin on mukana.
Niinhän ne melkein kaikki on jollain lailla toimivina otettu irti, eri asia on missä kunnossa ovat, kauanko seisoneet jne. Ketjut noissa b-koneisissa taitavat olla jo lähes poikkeuksetta venyneet jne.
Kannattaisi varmaankin laittaa kuntoon se nykyinen, jakoketju ja ohjain vaihtoon, jostain tilalle kunnnostuskelpoinen vesipumppu ja siinäpä se taitaa ollakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

H tuli 81 alkaen. 83:ssa on varmasti H.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Täälläpä oli -83 vuotinen 99, jossa oli B-kone. Ja oli ollut siellä kyllä alusta asti, ts. -83 voi aivan yhtähyvin olla B-koneinen.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

rekisteröintivuosi voi olla `83.
en ole koskaan ennen kuullut/nähnyt `83 B-koneista ysiysiä.. :roll:

edit: tarkoitin B-moottorista.. :oops:
Viimeksi muokannut gls, Pe Joulu 02, 2005 12:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itselläni on ollut '81 99 (B-kone) ja 2kpl '82 99:jä (molemmissa H-kone)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Itselläni on ollut '81 99 (B-kone) ja 2kpl '82 99:jä (molemmissa H-kone)
nyt tuli kirjoitusvirhe! :D tarkotin etten ole nähnyt B-koneista `83 99:ä.. :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

En tiedä, onko enää elossa, mutta HOT-124 oli auton rekisterinumero. Kilometrejä taisi olla paria vajaa 400tkm, kun auto vaihdettiin pois. Ensimmäisen kerran silloin taisin tuntea todella syvää surua..

Edit: Voin toki kaivaa tämän runkonumeronkin esiin reilun viikon päästä, kun kotiin olen menossa. Valokuviakin autosta löytyy, ainakin päälisinpuolin jossei pellin alta. Tämä löytyi tuolta jo valmiiksi: http://koti.mbnet.fi/~akyttala/kuvat/roinat/saab99.jpg
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Breadfan86 kirjoitti:Nyt tarvittais apua. Kävin läpi kaikki Vaasan vanhat ja nykyiset Saab-huollot. Mistään ei enää löydy vesipumpun poistoon tarvittavaa erikoistyökalua.
Olikos sinulla jo kierteet poikki akselista siitä siipipyörän päältä, vai jäikö jotain jäljelle?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Pumpun erikoistyökalu olisi ilmeisesti halunnut ottaa kiinni siitä vasenkätisestä kierteestä. Joutuuko tuossa nyt sitten hitsaamaan takaisin ainetta akselinpäähän, jotta saa vedettyä ulos, vai mitä?

Oikein ohutkyntinen ulosvetäjä ehkä saisi vedettyä siipipyörän akselilta, mutta akselikin pitää saada jollain ulos, jotta saat toisen ehjemmän tilalle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin