Voisin varmaan todeta itselleni, että vihdoinkin sain innostusta tämän tahtarin kunnostamiseen!
Koko ajan ongelmana on ollut auton sijainti. Kun asuu Kainuussa ja auto on Keski-Suomessa, niin ongelmahan on valmis!? Nyt sitten lopulta sain tämän käyntiin. Koko projektissa on minulle monta kipupistettä. 2-tahtari on minulle tuntematon tuttavuus, työtilan puute talvirakentamiseen on hyvin ongelmallista, edellisen takia olen joutunut pilkkomaan projektin monii osiin! Siinäpä sitä haastetta riittää!
Hyvänä puolena voisi sanoa, että pieniin osioihin homman jakaminen kuitenkin mahdollistaa sen, että talvikaudella voi valmistella kevättä varten monia osa-alueita valmiiksi.
Tässä projektissa hyvänä puolena on auton kunto, mikä on monilta osin oikein hyvä. Olen jo vuosia sitten purkanut auton ja se on oikeastaan osin kasausta paitsi! Korin sisäpuoli on maalattu ja sen teko jatkuu, kun saan auton keväällä tänne Kajaaniin omaan talliin ilmojen lämmettyä.
Nyt talven tullessa on keskityttävä pienien kokonaisuuksien kunnostamiseen. Moottori on jo irti ja täällä Kajaanissa. Siihen olen saanut kaverini avuksi, joka on pitkän ajan tahtariosaaja! Hänelle suuri kiitos!
Moottorin osia on jo tilauksessa ja kampiakseli on jo lähetetty kunnostukseen.
Myöskin moottorin oikea värikoodikin on nyt löytynyt, se on NCS S2030 B30G. Kun konehuone joskus valmistuu se tullee olemaan toivottavasti tällainen!??
Auton sisustus on purkuvaiheessa. Uusi verhoilukangaskin löytyi Ruotsin klubin sivuilta. Tuo tarjolla oleva sininen verhoilukangas on sävyltään alkuperäistä sinisempi, mutta kudoksen kuosi on sama kuin alkuperäisessä. Kangas on tarjolla 95/96 malleihin vuosilta 1960-65. Siis saa kelvata!
En tiedä pitääkö vielä liittyä Ruotsin Klubin jäseneksi, että voi sen hankkia, vai löydänkö jonkun kaverikseni hankintaan.
Kun joskus tuo kevät tulee, niin sitten on vuorossa auton kasauksen lisäksi vielä auton alustan ja jarrujen kunnostus!
Tämän suuntaisesti tämä projekti tulee etenemään!? Saas nähdä, kuinka vaari jaksaa vielä tämän kanssa touhuta!