Tarjous tehty! BTW taitaa muitakin himottaa; olin jo neljäs tänä aamuna joka on autoa tiedustellutA-L kirjoitti:... Menkääpäs nyt joku korjaamaan tämä vempele talteen.
http://www.lapinpelastuslaitos.fi/halli ... no-sjn-786
Kuvan perusteella näyttäisi olevan parjattu verohelpotusmalli eli kasitappiruisku katilla, mutta siitä viis. Historiaa lienee kiintoisa ja varsin hyvin selvillä. Huhtikuun alkuun asti aikaa jättää tarjous. Himottaisi.
Pelastakaa satkuja!
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Re: Pelastakaa satkuja!
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Re: Pelastakaa satkuja!
Hitsi, ompa kaunokainen!
Alkaa olemaan aika vähissä ainakin 99 mallit, kun katselee nettiautoa.
Itseä jäi kalvamaan aikoinaan kun vaihdoin pois: 900i, 1986, Combi, tumman harmaa, kattoluukulla ja 5 speed. Tuommoisenko saisi vielä jostakin hyväkuntoisen, niin säilöisin talteen. Hyvä auto oli se.
Janne
Alkaa olemaan aika vähissä ainakin 99 mallit, kun katselee nettiautoa.
Itseä jäi kalvamaan aikoinaan kun vaihdoin pois: 900i, 1986, Combi, tumman harmaa, kattoluukulla ja 5 speed. Tuommoisenko saisi vielä jostakin hyväkuntoisen, niin säilöisin talteen. Hyvä auto oli se.
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
-
Red Dragon
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Pelastakaa satkuja!
Onkohan tossa palosaabissa reikä katossa,
Nimittäin kaveri osti aikoinaan palopäällikön satkun, niin siinä oli ollut vilkku katolla ja reikä sitä varten...
Sami
Nimittäin kaveri osti aikoinaan palopäällikön satkun, niin siinä oli ollut vilkku katolla ja reikä sitä varten...
Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Pelastakaa satkuja!
Muistaakseni tuossa on ollut taakkateline-tyyliset vilkut, että ei välttämättä.Red Dragon kirjoitti:Onkohan tossa palosaabissa reikä katossa,
Nimittäin kaveri osti aikoinaan palopäällikön satkun, niin siinä oli ollut vilkku katolla ja reikä sitä varten...
Sami
NG9-3 Aero MY05
-
Premium Override
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Pelastakaa satkuja!
Käytiin ton J. Lundan Ky:n pihassa kattoo toista saapikasta, joka oli aivan maailmanlopun mätä.CompiCoupe kirjoitti:JuuLiekö yksi nolla unohtunu kilsojen lopusta.
Tuo 'kenties suomen siistein saappi' oli sen verran paskakasa, jotta teki mieli mennä liikkeeseen sisälle haukkuun äijä universumin suurimmaksi kusipääksi
Itseasiassa liikkeen pihassa oli joka auto hakattu rengasraudalla ja maalattu pensselillä.
Usea auto tuntu olevan suomen siistein
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
ari_viitanen
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Pelastakaa satkuja!
Sehän on suuri huijari koko äijä ja autot paalikuntosia.Premium Override kirjoitti:Käytiin ton J. Lundan Ky:n pihassa kattoo toista saapikasta, joka oli aivan maailmanlopun mätä.CompiCoupe kirjoitti:JuuLiekö yksi nolla unohtunu kilsojen lopusta.
Tuo 'kenties suomen siistein saappi' oli sen verran paskakasa, jotta teki mieli mennä liikkeeseen sisälle haukkuun äijä universumin suurimmaksi kusipääksi![]()
Itseasiassa liikkeen pihassa oli joka auto hakattu rengasraudalla ja maalattu pensselillä.
Usea auto tuntu olevan suomen siisteinAivan järkyttäviä romuja
Ari 1622
Re: Pelastakaa satkuja!
Missä tällainen kauppias vaikuttaa?
Onko joku niin ääliö että ostaa siltä autoja?
Onko joku niin ääliö että ostaa siltä autoja?
-
Premium Override
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Pelastakaa satkuja!
Lempäälä. Sitä tulee mietittyä missä nää jobbarit kattastaa autonsa, kun noita ei yhtään ois normi jamppa liikenteeseen saanu.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Pelastakaa satkuja!
myyntikuvissakin "meikkauksen" tyypilliset tunnusmerkit, spray - paikkamaalauksia, muoviset 2000-luvun pölykapselit ja puskurit värjätty alkuperäisen mustaksi, ja tietysti päälle pesu ja vahaus ja imurointi = suomen kaunein
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
Premium Override
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Pelastakaa satkuja!
Empä ole itte asiassa monessakaan liikkeessä nykyään nähnyt imuroituja autoja, hyvä jos irtoroskat on kerätty lattialta.
ps ja todellakaan oo edes spraylla maalattu vaan pensselillä
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Pelastakaa satkuja!
Täälläkin ois lähes suomen kaunein - halpoja pöläreitä en viittiny laittaa
Mutta kannattaa käydä kattomassa jos lähistöllä pyörii.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2#p1009292
Mutta kannattaa käydä kattomassa jos lähistöllä pyörii.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2#p1009292
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
Johtaja_Turhapuro
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Pelastakaa satkuja!
^
Vaihda vaimoa ja pidä Saab itselläsi.Vaimon mielestä minulla ei ole aikaa eikä tilaa säilyttää autoa musokilpiin asti
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (HA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t Aut. -04 (PR->KA)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (HA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t Aut. -04 (PR->KA)
Re: Pelastakaa satkuja!
Itse harkitsisin kanssa jälkimmäistä vaihtoehtoa, varsinkin kun kämppään varmasti ilmestyy kaikenmaailman disainastiaa ja -rättiä, ilman että mielipidettäsi sen kummemmin kysytään. Niitähän on kyllä tilaa ja aikaa säilyttää.Johtaja_Turhapuro kirjoitti:^Vaihda vaimoa ja pidä Saab itselläsi.Vaimon mielestä minulla ei ole aikaa eikä tilaa säilyttää autoa musokilpiin asti
Sitäpaitsi elämä piristyy kummasti kun pistää muijan uusiksi silloin tällöin. Toki riippuu vähän siitäkin, millaisissa papereissa sattuu nimet seisomaan....
Re: Pelastakaa satkuja!
Kävin tänään Turussa katsomassa yhtä mielestäni pelastettavaa 900 yksilöä. Hyvin säilytetty ja aikansa "kaikilla herkuilla" varustettu. Toivottavasti se ei päädy peltoautoksi. Laitoin linkin tuonne myytävien saabien osastolle.
Saabilla alkaen 1975, Jäsen#4991
Saab 900C vm.90
Saab 900i vm.92
Saab 900C vm.90
Saab 900i vm.92
Re: Pelastakaa satkuja!
Tänään sain sitten oman Pelasta satku-projektini takaisin kilpiin. Vm 1985 900i sedan oli seissyt kilvettömänä tallissa vuodesta 2003 ja oli jo myynnissä varaosa- autona kun viime kesänä hankin sen. Oli sittenkin yllättävän ruosteeton eikä vaatinut kuin kolme pientä paikkaa pohjaan. Hapettunut maalipinta sai kiillonsa takaisin myllytyksellä eikä maalausta tarvittu ollenkaan, ihme kyllä.
Tekniikkapuolella olikin sitten enemmän tekemistä varsinkin sähköissä, ja jarrutkin laitoin kokonaan uusiksi pääsylinteriä ja satuloita myöten. Muutama alkuperäinen lisävaruste tuli ruuvattua samalla kiinni kun niitä saa naurettavan halvalla purkuautoista tämän foorumin avustuksella. Kallein lisävaruste minkä autoon hankin taisi olla alkuperäiset Ronalin Silver (8)- spoke vanteet ja kallein yksittäinen hankinta oli sisäkaton sekä c-pilareiden verhoilujen kunnostus ammattiverhoilijalla.
Nyt voi olla tyytyväinen kun on liikenteessä taas jo purkutuomion saanut yksilö, kaiken lisäksi vielä katsastusmiehen kehumana! Nyt voi kunnostusta jatkaa aina sitä mukaa kuin parempia pisteosia sattuu kohdalle.
Tekniikkapuolella olikin sitten enemmän tekemistä varsinkin sähköissä, ja jarrutkin laitoin kokonaan uusiksi pääsylinteriä ja satuloita myöten. Muutama alkuperäinen lisävaruste tuli ruuvattua samalla kiinni kun niitä saa naurettavan halvalla purkuautoista tämän foorumin avustuksella. Kallein lisävaruste minkä autoon hankin taisi olla alkuperäiset Ronalin Silver (8)- spoke vanteet ja kallein yksittäinen hankinta oli sisäkaton sekä c-pilareiden verhoilujen kunnostus ammattiverhoilijalla.
Nyt voi olla tyytyväinen kun on liikenteessä taas jo purkutuomion saanut yksilö, kaiken lisäksi vielä katsastusmiehen kehumana! Nyt voi kunnostusta jatkaa aina sitä mukaa kuin parempia pisteosia sattuu kohdalle.
Citroën Jumper 2.2 ´10