325tkm autoon voi olla turbo jo vaihdettukin, mitään absoluuttista kilometrirajaa ei turbolle pysty antamaan essonbaarin jeesuksetkaanOnionJack kirjoitti:. Kyseisessä autossa kilsoja 325tkm, ja huohotusmodi tehty sekä steg1 päivitys.
Ainoa mikä huolettaa näin autoa vielä näkemättä on kilometrit (ei sillä, tonnareita näkyy nettiautossa puolimiljoonaa ajettuna viljalti), ja eritoten turbon elinikä.

Noita huohotusvammaisia, eli vuosimallin 1998-2003 nelisylinteriset bensiiniturbot, on hajoillut paljonkin pienillä kilometreillä, siksi Saab julisti taannehtivan 8 vuoden huolenpito-ohjelman, jonka puitteissa sai noita uusia puolimoottoreita jokunen foorumilainenkin. Tuossa autossa minkä linkin laitoit ei tietysti tuokaan ole enään voimassa, kun on 8 vuotta tullut täyteen.OnionJack kirjoitti: Joitain ilmoituksia on näkynyt myös, missä lukee että "kone vaihdettu takuuseen x km:n kohdalla", ja autolla on hädin tuskin kaksi markkaa tullut täyteen..
Takaluukun alaosa, sekä tästä linkistä löytyvät paikat:OnionJack kirjoitti: Onko näissä jotain muita yleisiä vika/ruostepaikkoja joita ei välttämättä non-saabisti osaa katsoa?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=99270
Yleisesti ottaen aika huonosti ruostuva tuo Saappi, mutta ikä ja suomen suolakylvyt alkaa jo noita alkupään 9-5:a nakertelemaan.
Haulla löytyy paljon lisääOnionJack kirjoitti: Ps. Hakua on käytetty, joten älkää pliis ensimmäisenä sitä ehdottako![]()
Etukäteen jo vastauksista kiitän, nam!

Siitä sitten vaan koeajamaan, vaikea se on alkaa pelkän linkin ja myyjän puheiden perusteella auton kuntoa tarkistelemaan. Omalla kohdallani ei kilometrit ainakaan ole mikään ongelma autokaupoissa, myyjän asenne ja tiedot myymästään autosta ratkaisee paljon, tietysti auton kunnosta tehtyjen omien havaintojen lisäksi.OnionJack kirjoitti: Ainiin, ja se auto, jota olen silmäillyt on: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3330663. Jos auton omistaja sattuu foorumilainen olemaan niin ei muutakun privalla kehumaan