Eiköhän se ole kaupallisesti toimiva tuote suurin piirtein samaan aikaan kuin levä , joka tekee jätteistä öljyä.Trollhatten kirjoitti:
Näitä ihmefirmoja ilmestyy joka puolelta, ja itse suhtaudun niihin skeptisesti. Osalla noista lienee ihan puhtaat jauhot pussissa, mutta kyllä valitettavan usein kyse on omistajalleen sievoiset rahasummat tuottavista huijauksista. Tai sitten ilmenee jokin seikka, joka estää keksinnön laajemman hyödyntämisen.
Tuota linkin juttua lainaten:
"LanzaTech ei paljasta, mistä mikro-organismista tarkalleen ottaen on kysymys, mutta kertoo sen olevan versio luonnollisesta organismista, joka tuottaa etanolia hiilimonoksidista -- Adenin mukaan yhtiöllä on edessään vielä useita haasteita, ennen kuin tekniikka saadaan toimimaan pienten koelaitosten lisäksi myös suurissa tuotantolaitoksissa"
Toteutuessaan erittäin merkittävä keksintö, johon kuitenkin uskon vasta kun se on saatu kaupalliseksi tuotteeksi asti.
Saab 9-3 ePower
Re: Saab 9-3 ePower
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saab 9-3 ePower
Perheauto 1,2 miljoonalla eurollaKimm-o kirjoitti:Akkutoimiset sähköautot eivät tule toimimaan missään vaiheessa. Keskittyisivät vetypolttokennotekniikkaan.
( pikkasen on hinnakas... )
http://www.ksml.fi/teemat/autot/koeajot ... lla/574335
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saab 9-3 ePower
Siksipä tekniikka kehitykseen jotta saataisiin tankkauspisteitä vähän muuallekkin kuin Kaliforniaan sekä varsinaisten autojen hinnat alas jopa 30 000 euron kieppeille.
#4818
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saab 9-3 ePower
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saab 9-3 ePower
Ei ole tarkoitus olla erityisen negatiivinen, mutta valitettavasti Saabin tekemisten vaatimattomuus näkyy tässäkin. Toimintasäde 20 km, muu konsepti NG 9-3 (*). Samaan aikaan muualla:
- Audi A2:lla 600 km, http://news.xinhuanet.com/english2010/p ... 576958.htm
- RAV 4:lla 160 km, http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uuti ... sassa.aspx
- Suomessa yhdistystyönä taikka koulun lopputyönä tehtyjen autojen toimintasäde on siinä 100-200 km.
Konseptin rummutus tuntuu minusta todella vaatimattomalta, kun huomioi että hybridejä ja sähköautoja tulee markkinoille usealta valmistajalta.
Parissa muussa ketjussa pohditaan Saabin tulevaisuutta. Tuntuu siltä, että NG 9-3:n CO2 luvun saaminen muiden autojen tasolle on suurimpia saavutuksia.
Minusta pitäisi olla vähän eri sfääreissä, jos toimintaa aiotaan jatkaa.
(*) NG 9-3 = suunniteltu viime vuosikymmenellä, suunnittelu aloitettu sitä edeltävällä.
- Audi A2:lla 600 km, http://news.xinhuanet.com/english2010/p ... 576958.htm
- RAV 4:lla 160 km, http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uuti ... sassa.aspx
- Suomessa yhdistystyönä taikka koulun lopputyönä tehtyjen autojen toimintasäde on siinä 100-200 km.
Konseptin rummutus tuntuu minusta todella vaatimattomalta, kun huomioi että hybridejä ja sähköautoja tulee markkinoille usealta valmistajalta.
Parissa muussa ketjussa pohditaan Saabin tulevaisuutta. Tuntuu siltä, että NG 9-3:n CO2 luvun saaminen muiden autojen tasolle on suurimpia saavutuksia.
Minusta pitäisi olla vähän eri sfääreissä, jos toimintaa aiotaan jatkaa.
(*) NG 9-3 = suunniteltu viime vuosikymmenellä, suunnittelu aloitettu sitä edeltävällä.
Re: Saab 9-3 ePower
20km? ePowerissa 200km ja siinä ensimmäisessä (avossa) puhuttiin 300km:stä. (1mil=10km )karitammi kirjoitti:Ei ole tarkoitus olla erityisen negatiivinen, mutta valitettavasti Saabin tekemisten vaatimattomuus näkyy tässäkin. Toimintasäde 20 km, muu konsepti NG 9-3 (*). Samaan aikaan muualla:
- Audi A2:lla 600 km, http://news.xinhuanet.com/english2010/p ... 576958.htm
- RAV 4:lla 160 km, http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uuti ... sassa.aspx
- Suomessa yhdistystyönä taikka koulun lopputyönä tehtyjen autojen toimintasäde on siinä 100-200 km.
Konseptin rummutus tuntuu minusta todella vaatimattomalta, kun huomioi että hybridejä ja sähköautoja tulee markkinoille usealta valmistajalta.
Parissa muussa ketjussa pohditaan Saabin tulevaisuutta. Tuntuu siltä, että NG 9-3:n CO2 luvun saaminen muiden autojen tasolle on suurimpia saavutuksia.
Minusta pitäisi olla vähän eri sfääreissä, jos toimintaa aiotaan jatkaa.
(*) NG 9-3 = suunniteltu viime vuosikymmenellä, suunnittelu aloitettu sitä edeltävällä.
Re: Saab 9-3 ePower
^ Ok. Taas tuo mil hämäsi. Hyvä korjaus. Ihmettelinkin mitä hiton järkeä tuossa on.