Ei kannata tehdä hommasta yhtään vaikeampaa. Jos vaihtaa manuaali askin manuaaliin, ja sattuu olemaan väärän kokoinen malja. Silloin vanhat maljat irti niistä laipoista, samoin "uuden laatikon" maljat irti laipoista. Sitten asentaa vanhat maljat sen "uuden laatikon" laippoihin ja laittaa samalla uudet maljan laakerit ja stefat. Näin tein omaan 99:iin, kun istutin siihen 5-lovisen askin (vm-89).
Maljoja on näissä og-vehkeissä tasan kahta kokoa. Isompi (uudempi) on kahdella makkaralla ja pienempi (vanhempi) kolmella makkaralla. Niin helppoa tunnistaa...
Tässä linkki kuvaan omasta pannusta, jossa on nuo kolmella makkaralla olevat maljat.
Tupliksen laatikko
Re: Tupliksen laatikko
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tupliksen laatikko
Tuossa vielä samassa kuvassa poseeraa iso ja pieni malja:
Ja maljan akselin nysä laakerilaipan sisäpuolelta päin katsottuna:
Ja maljan akselin nysä laakerilaipan sisäpuolelta päin katsottuna:
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00