9-5T kirjoitti:
Merkkihuollettu ei tarkoita että asiakas olisi antanut tehdä kaikkia töitä ja varsinkaan antanut uusia tulppia, sulkia, akkua, turvavyötä,jarruja yms. kalliita osia kun auton vaihtokin ollut mielessä. Myös merkkihuolletuissa voi polttimon vaihtaa kuka tahansa vaikka huoltojen välissä. Rengaspaineitakin täytyy välillä tarkistaa ja moni tykkää erillaisista paineista kuin kirjassa lukee.
Minä en ostaisi tuollaista auto joka on ollut noin huolimattomalla omistajalla.
Kyseessä oli auton uutena ostanut pikkufirma (1...2 henk.), joka ei ko. huollonkaan mukaan itse osaisi tehdä autolle mitään. Uskottavaa on, että kaikki huollot on annettu tehdä. Oli vaihtanut auton neljän vuoden ikäisenä ja vajaat 100000 ajettuna. Tuskinpa noita juttuja oli pyydetty jättämään väliin vain viimeisessä huollossa. En ole koskaan saanut esim. sulkia tuollaiseen kuntoon 20000 km ajolla (yksi huoltoväli, n. 10 kk ajallisesti)
Kaikki nuo puutteet kuuluvat huolto-ohjelmaan vähintään kerran vuodessa.
Rengaspaineet olivat 0,5...0,8 bar liian alhaisia, kun muistelin. Alla olivat silloin kesärenkaat. Katsastus on talvirengasaikaan. Tuskinpa kukaan tykkää tuollaisista paineista.
Isäukkopa kuitenkin osti "salaa" auton silloin ja minä sitten huomasin noita huoltamattomuuksia. Ja toisen lampunpesurin toimimattomuuden. No, myyjäliikehän ne kaikki hoiti kuntoon veloituksetta (ei ko. merkkiliike). Kaikki kunnia siis myyjäliikkeelle.
Tämä tästä. Tarkoitukseni oli vain kannustaa säikeen aloitajaa. Ja ihmetellä ääneen ainakin täkäläisiä liikkeitä, jotka aina vaan veloittavat tekemättömästä työstä.
Kiitos ja anteeksi
Edit: Unohtui vielä, että eipä varmaan ostohetkellä ihan kaikki muutkaan tule tarkistaneeksi valokuvioita, akun kuntoa, rengaspaineita, eikä sulkien kuluneisuutta. Eivät mitenkään hyppää silmille kesäaikaan

Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...