Nahkapenkkien muka-nahka halkeailee
Re: Nahkapenkkien muka-nahka halkeailee
Pikku huomion arvoinen seikka, varsinkin Vector / Aero jakkaroihin. Sillä on merkitystä miten penkkiin istuu. Lähes asiaa ajattelematta huomasin, että mulla on tapana istua penkkiin siten, ettei läsähdä sen reunatoppauksen päälle, vaan istahtaa suoraan penkin "pohjalle". Hieman lisäjumppaa, mutta säästänee penkkiä. En tiedä miten tän meidän auton ex omistaja on istunut, mutta 65tkm ajettuna penkki on loistavasti ryhdissään. Reuna ei ole lusahtanut yhtään. Yksi Nahkiss käsittely ja tuo on kuin uusi. Ainoastaan se kyynärpään vakio-kulutuskohta on hiertynyt niin, että keinonahasta on lähtenyt pieni pala pintaväriä ja samalla kohtaa oikea nahka on vielä täysin ehyt. Pitä kuvata tuo, niin näkee mitä tarkoitan. Ja kyllä, nuo istuinosan nahkapinnat on ihan oikeaa nahkaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Minulla on penkki myös ihan mainiosti ryhdissään reisituen osalta. Ainoastaan se tumma muka-nahka (=keinonahka) suikale on haljennut.
Toissapäivänä pesin kissasaippualla ja on taas komiat vaaleat penkit.
Toissapäivänä pesin kissasaippualla ja on taas komiat vaaleat penkit.
Onkos kukaan kokeillut nahkamaalia tms.? Voiko tuota kylkitoppauksen puhki kulunutta kohtaa vielä fiksata? Suosituksia?
Tuli taas laitettua "nahkapenkkeihin" nahanhoitoainetta, ettei halkeilisi talvella. Ainakin oma mieli rauhottui, enpä tiedä onko muuten vaikutusta.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Voi Vide, dodiin, alkoi se penkin reunus täälläkin halkeilemaan
Mun autossa se on satavarmasti sitä ihteensä keinonahkaa. Ylipäätään voiko sitä mitenkään korjata/korjauttaa?

MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08