Ruuvi renkaassa?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

sakarias kirjoitti:Onko tämä sama homma, jota myös tubeless paikkaukseksi kutsutaan.
Tubeless on suomeksi sisärenkaaton, eli samasta paikkaustavasta on kyse.

Minuakin kiinnostaa tollasen sarjan löytäminen kun lähipiirin 6:sta autosta vähintään 2kpl vuodessa paikataan ko. menetelmällä rengasliikkeissä...
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Nyt olis kesärenkaan paikkaus taas ajankohtaista. Renkaasta löytyi ruuvi ja poistaessani sen, ilmat pakeni renkaasta.

Kävin ostamassa tarviketorilta paikkaussarjan ja sen mukana ei tietenkään tullut minkäänlaisia ohjeita. Sarjassa on "kumimatoja", neula, raspi ja vulkanisaattori.

Raspaanko minä reiän raspilla, voitelen "madon" vulkanisaattorilla, tungen sen neulalla reikään ja toivon parasta.

Olisi mukavaa kuulla, jos jollakulla olisi ohjeita tai kokemuksia moisesta paikkauksesta.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

syksyllä miekin ihmettelin takapään outoa käytöstä... oli takarengas totaalisen tyhjä mutta hyvin kannatteli 7" leveä vanne 195/65/15" rengasta,vaihdoin talvikumit viikko ennen lumisateita ja peltiruuvihan siellä oli ,2 viikkoa sitten löysin appiukon varastosta lidlistä ostetun paikkaussarjan juuri tätä räkää/paskaa kokeili ihan piruuttani eli kairalla reikä puhtaaksi,liimaa reikään,paska pitimeen ja työn sinne reikään ja nykäsi poies ,hyvin pysynyt ilmat 2 viikkoa vaik ei oo ajettu vielä yhtään!
saakohan tuota paskaa irtotavarana...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

9-5T kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

EDIT: tuolla olikin jo ohje.
Elikkä, yritänkö minä pursottaa sitä vulkanisaattoriainetta sinne reikään, vai onko tarkotus voidella ne "madot" vulkanisaattorilla?
Vaikkapa taitaa ajaa saman asian kumminpäin vaan. Pääasia on vissiin, että sitä ainetta siellä on.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Työntöpaikan voi voidella ihan tavallisella kumiliimallakin, jolloin se menee liukkaammin paikoilleen ja samalla tiiviys paranee.
Vastaa Viestiin