Nykii kylmänä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jcarlson
"Saabisti"

Re: Nykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sytkäpuolelta vaaditaan kaikki mahdollinen teho koska kylmäkäynnistyksessä palamiskelpoinen seos saattaa olla palotilassa välillä melko huono.. etanoli kun ei kylmässä tahdo oikein höyrystyä.

Kärkivälin vaikutus kipinään on sellainen, että pienellä kärkivälillä kipinän syntyminen on helpompaa mutta suuremmalla kärkivälillä kipinä on suurempi (= parempi).
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Fakiiri
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Itse tarttailen päivän ajoihin autotallista, + 10 C, pontikka haisee reippaasti tuolloinkin
kun autotallin ovea käväsee sulkemassa....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
j0ne
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Softana mackan biopower ja tp1.

Itseasissa röpeltäen ottaa kierroksia paikoillaankin kun heti startin jälkeen laittaa kaasua.

reply: kävin tankkaamassa bensaa testiksi, pitää kokeilla illalla/aamulla mitä kylmä kone sanoo sillä...
Kaverille laitettiin MY00 Aeroon sama softa ja sillä pelaa hyvin heti startin jälkeen. Mikähän prkl tuossa mulla porsii?
j0ne
"Hölösuu"

Onko ollut aiemmin samoilla keleillä ongelmia? Nollakeli on hyvin hankala biopower-autoille. Onko basesofta .46S vai .55P?
Tuo minun base on nyt ilmeisesti .46s (Original_9-5_B235R_TCS_from_EC2000_and_55P_ ET02U01C.46S.bin)? Olisiko järkeä kokeilla jotain .55P softaa?
jcarlson
"Saabisti"

Kokeile vain.. mutta kyllä .46S pitäisi toimia, veikkaisin että autossa vaan on jotain vikaa.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
j0ne
"Hölösuu"

Kokeile vain.. mutta kyllä .46S pitäisi toimia, veikkaisin että autossa vaan on jotain vikaa.
Joo niin minäkin veikkaan kun sama softa kaverin Aerossa ja ei ongelmaa. Pakkasta kun oli enempi niin tuntu vaan pahenevan se E85 kylmänä rötääminen ja ei lohkolämppärin käytöllä tuntunut olevan paljoo vaikutusta. Pitäsköhän bpumppu ja suodatin vaihtaa?
jcarlson
"Saabisti"

Suodattimen vaihdolla ainakin voisi olla järkevä aloittaa.. polttoainepulaahan se rötääminen todennäköisesti on.
vesa67
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mulle tuli parikin soittoa tässä muutama viikko sitten kun pakkaset alkoi jotka viittasi bensapumpun vikaan ja sitten samantien kun omaan femmaan iski sama stoppi vanhalla bensapumpulla niin aloin epäileen että kylmä keli ei ole hyväksi vanhalle pumpulle. Tai sitten kyseessä on vaan yhteensattuma.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Wagonisti
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

OT:n puolelle menee, anteeksi. Mutta samallai sattumalta meni di-kasetti ku e10 tuli myyntiin. Sattumaa tai ei, vain 98e5 jatkossa tankkiin.
Ahdonvoimaa
melberi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja melberi »

Kyse on sattumasta, aidoissa Biopower-malleissa käytetään samoja kasetteja ja ne sietävät kyllä kaikkia E0-E85 seoksia.
j0ne
"Hölösuu"

Hyvin meni tänään suodattimen vaihto, motonetin boschilainen tihkui siitä "mutterin" pokkauksesta viinat pihalle... Melko kovaa ulinaa pitää tuo bensapumppukin, ilmeisesti kyllä joskus tuppaavat pitämään vaikka pelaisivatkin?
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

j0ne kirjoitti:motonetin boschilainen tihkui siitä "mutterin" pokkauksesta viinat pihalle
Tuliko puhkiprässätyn kuoren läpi vai kuinka? Itse olen törmännyt hiljattain Boschin bensafilttereissä sellaiseen uuteen piirteeseen että siihen tiivistepintaan ei sovi kuin melko kapea kuparitiiviste, ja USIT ei sitten mitenkään, on prässäyksessä jäänyt sellaiset patit juuri tiivistepinnan viereen että jäävät kantamaan.
melberi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja melberi »

Saman olen havainnut minäkin, Motonetistä ostettua Boschia ei saanut tiiviiksi. Suosittelen sitä tarvikemallista samasta kaupasta.
j0ne
"Hölösuu"

Tuliko puhkiprässätyn kuoren läpi vai kuinka? Itse olen törmännyt hiljattain Boschin bensafilttereissä sellaiseen uuteen piirteeseen että siihen tiivistepintaan ei sovi kuin melko kapea kuparitiiviste, ja USIT ei sitten mitenkään, on prässäyksessä jäänyt sellaiset patit juuri tiivistepinnan viereen että jäävät kantamaan.
Se "mutterin" kanta prässätty jotenkin että siinä lovia ja samaan aikaan se prikan tiiviste pinta kiero. Sitä sitten kun yrittää saada pitämään väkisin niin en tiedä puhkesiko siinä vaiheessa se prässäys vai oliko jo valmiiksi.
j0ne
"Hölösuu"

Sain uuden suodattimen takuuseen, boschilaisen. Ei noihin uusiin boschin suodattimiin istu kunnolla ainakaan mitkään minun u-sit rikat, pieni kuparinen piti laittaa. Vanha bosch mikä paikoillaan niin paljon paremmat ne tiivistepinnat...

Nyt on amul noussut siitä nollan tienoilta viiden sadan tienoille? Kertooko jotain vai sattumaa? Tänään ei kyllä rötännyt, ei oo kyllä pakkastakaan. Katsellaan...
Vastaa Viestiin