Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Teoria ja käytäntö kohtaavat siinä vaiheessa, kun näitä alkaa olla liikenteessä ja 200tkm ajettuna.
Tulee mieleen VAG 1,2 TSI, on tehoa ja vääntöä paperilla, mutta tällaiselle esim. just Saabin leppoisan voiman tunteeseen tykästyneelle tuo pikku TSI tuntuu kuin moottori olisi rikki. Pikku koneen tuntuma on ohut. Joka sen erottaa niin myös ymmärtää juttuni ja joka taas ei erota niin ihmettelee mitä tarkoitan.
Lupaukset polttoaineenkulutuksesta ovat lupaavia. Tosin epäilen käytännön kulutuksen nousevan paljon suuremmaksi kuin nuo n. 4l lupaukset.
Tulee mieleen VAG 1,2 TSI, on tehoa ja vääntöä paperilla, mutta tällaiselle esim. just Saabin leppoisan voiman tunteeseen tykästyneelle tuo pikku TSI tuntuu kuin moottori olisi rikki. Pikku koneen tuntuma on ohut. Joka sen erottaa niin myös ymmärtää juttuni ja joka taas ei erota niin ihmettelee mitä tarkoitan.
Lupaukset polttoaineenkulutuksesta ovat lupaavia. Tosin epäilen käytännön kulutuksen nousevan paljon suuremmaksi kuin nuo n. 4l lupaukset.
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja
Snabb, Snabbare, Saab
Snabb, Snabbare, Saab
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Oon aatellu että vois käydä koeajelemassa tuon koneen, teknisesti se on kuitenkin varsin mielenkiintoinen. Erityisesti mietityttää, että tunteeko mun kermahanuri (joka ei tykkää alle 1600rpm lukemista 4cyl turbodieselillä, koska se värisee) koneesta millaiset värinät. Joku 1300rpm ja 3cyl on kuitenkin pirun harva isku.
Muistutuksena linkki, jonka kautta saa oman auton (2001 ->) päästöt ja EU-kulutukset: http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/ ... fault.aspx - jos nykyisin pääsee EU-speksiin tai lähelle, pitäisi päästä muillakin autoilla, kunhan pitää ajotapansa samoina.
Samankaltainen ero on ~4l vaparilla ja ~2l vaparilla. Tottakai isompi on isompi, mutta tuo 1.2TSI kilpailee (ja melko hyvin) niitä 1,6-1,8 -litraisia vapareita vastaan. Kummastakaan porukasta (1,2T ja 1,8i) ei pahemmin löydy vastusta jollekin B234R:lle, kun puhutaan leppoisasta voimasta. Tuo Fordin ecoboost hyökkää samaan porukkaan 1,2TSI:n kanssa ja tavoittelee perus pikkuvaparien päänahkoja. Kone tulee just oikeaan markkinarakoon ja ainakin mä luulen, että niitä markkinoita jopa on.matula kirjoitti:Tulee mieleen VAG 1,2 TSI, on tehoa ja vääntöä paperilla, mutta tällaiselle esim. just Saabin leppoisan voiman tunteeseen tykästyneelle tuo pikku TSI tuntuu kuin moottori olisi rikki. Pikku koneen tuntuma on ohut. Joka sen erottaa niin myös ymmärtää juttuni ja joka taas ei erota niin ihmettelee mitä tarkoitan.
Käytännön kulutukset riippuu niin paljon kuskista ja ajoista, että niitä on pirun hankala vertailla. Lupaukset todennäköisesti on EU-speksien mukaan ajettuja ja näin ollen omiin ajoihin verrattuna ~saman verran mettässä kuin muillakin autoilla. On ne siis paras vertailupohja eri autojen välillä, pitää vaan suhteuttaa omiin suorituksiin.matula kirjoitti:Lupaukset polttoaineenkulutuksesta ovat lupaavia. Tosin epäilen käytännön kulutuksen nousevan paljon suuremmaksi kuin nuo n. 4l lupaukset.
Muistutuksena linkki, jonka kautta saa oman auton (2001 ->) päästöt ja EU-kulutukset: http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/ ... fault.aspx - jos nykyisin pääsee EU-speksiin tai lähelle, pitäisi päästä muillakin autoilla, kunhan pitää ajotapansa samoina.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mielenkiintoinen juttu, pakko käydä kokeilemaan autoa. Täällä huumorilla heitetään herjaa koneen koosta, noh onhan se vain maitopurkki. Suhteutettuna kuitee pannun kokoon aika passelisti voimaa. Ei muuta kun koeajoa odottelemaan...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Entäs jos tulisi saabilta joku fiat 500:n kokoluokkaa oleva kauppakassi ja siihen litrainen 130hp turbotekniikka?
Sitten taas saab-lasien läpi ylenkatsottaisi kilpailijoita, kun niillä on 5hp vähemmän. :)
-Sami
Sitten taas saab-lasien läpi ylenkatsottaisi kilpailijoita, kun niillä on 5hp vähemmän. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Perheessä sattuu olemaan tuo uusi kolopallon ekohärpäke 1.2 TSI koneella ja on tullut sillä ajeltua reilun 100km työmatkaa pääosin maantieajoa. Keskikulutus pyörinyt reippaassa matka-ajossani siinä 5.5l hujakoilla, jota pidän ilmoitettuihin kulutuksiin nähden hieman korkeana. Jos malttaa ajella siinä 80km/h nurkilla niin kulutus pysyy todella pienenä. Verrokkina sanottakoon, että 9-3 SS 2.0T aero hirssillä menee vastaavan matkana samalla ajonopeudella hieman alta 8l ja pikkudiisel 9-5 6.8l. Jälkimmäisillä pääsee tarvittaessa ohikin.matula kirjoitti:Teoria ja käytäntö kohtaavat siinä vaiheessa, kun näitä alkaa olla liikenteessä ja 200tkm ajettuna.
Tulee mieleen VAG 1,2 TSI, on tehoa ja vääntöä paperilla, mutta tällaiselle esim. just Saabin leppoisan voiman tunteeseen tykästyneelle tuo pikku TSI tuntuu kuin moottori olisi rikki. Pikku koneen tuntuma on ohut. Joka sen erottaa niin myös ymmärtää juttuni ja joka taas ei erota niin ihmettelee mitä tarkoitan.
Lupaukset polttoaineenkulutuksesta ovat lupaavia. Tosin epäilen käytännön kulutuksen nousevan paljon suuremmaksi kuin nuo n. 4l lupaukset.
Kone on kyllä ihan sopiva tuon kokoiseen autoon. Käytännön suorituskyky on täysin riittävä ja tuntuu jopa hyvälle kun tehot tulee ihan pienellä kaasun painalluksella. Ainoa yllätys tulee kun yrittää päästä vähän kovempaa niin kaasupolkimen lisäpainalluksella ei tapahdukkaan enää yhtään mitään.
Kaupungissa kyllä kätevä rassi, vetopito loistava ja sillä on kiva murentaa uusien bemaristien itsetuntoa...
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Monien autovalmistajien päästö- ja kulutuslupaukset tuntuvat olevan täyttä pas*aa.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/p%C3%A4 ... 408?ref=HS
Tuotakin listaa kun katselee niin harva alittaa- ja harva pääsee edes luvattuihin. En usko fordinkaan pääsevän luvattuihin lukemiin käytännön ajossa, koska tuolla listallakin fordit ylittävät reilusti luvatut arvot, paitsi yksi mondeo malli.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/p%C3%A4 ... 408?ref=HS
Tuotakin listaa kun katselee niin harva alittaa- ja harva pääsee edes luvattuihin. En usko fordinkaan pääsevän luvattuihin lukemiin käytännön ajossa, koska tuolla listallakin fordit ylittävät reilusti luvatut arvot, paitsi yksi mondeo malli.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ja tuosta HS:n tutustumisajon speksit: http://autot.oikotie.fi/uutinen/n%C3%A4 ... sajo/21054
Äkkiseltään kuulostaa järkevämmältä kuin etukäteen kuvittelin. Vielä jos vakioisivat keliolosuhteita, eli vaikkapa ajaisivat samat autot sekä kesällä että talvella tai ylipäätään vain kesällä (talvikulutus heittää ilmoitetusta jatkuvasti enemmän, kun hyötysuhteen parantuessa tarvii mm. erikseen lämmittää), niin saisi lisää mielenkiintoa.
Äkkiseltään kuulostaa järkevämmältä kuin etukäteen kuvittelin. Vielä jos vakioisivat keliolosuhteita, eli vaikkapa ajaisivat samat autot sekä kesällä että talvella tai ylipäätään vain kesällä (talvikulutus heittää ilmoitetusta jatkuvasti enemmän, kun hyötysuhteen parantuessa tarvii mm. erikseen lämmittää), niin saisi lisää mielenkiintoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Eihän siinä jos tuo kone tuliskin ekana fiestaan, mutta kun focukseen ja c-maxiin.. Voi olla riemulla rajaa ku vetää kärriä perässä litrasella ecoboosterilla..
Saab 900Se Talladega 2.0T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Joo, voin vaan kuvitella mitä tuskaa se on ollut kakslitrasella og-satkulla vetää kärryä, kun ei ole ollut tonkaan vertaa tehoaZAP^ kirjoitti:Eihän siinä jos tuo kone tuliskin ekana fiestaan, mutta kun focukseen ja c-maxiin.. Voi olla riemulla rajaa ku vetää kärriä perässä litrasella ecoboosterilla..
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jos saab olisi tehnyt 9-1 tai 9-2 tms mallin vastaavalla koneella ja automaatilla, mitä ei fordillakaan kait tähän koneeseen ole tarjolla, niin olisi se kovasti kiinnostanut. Focus ei kiinnosta tippaakaan, mutta ei se litran koneesta johdu.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Fiatilla tälläinen jo on:Tobbana kirjoitti:Entäs jos tulisi saabilta joku fiat 500:n kokoluokkaa oleva kauppakassi ja siihen litrainen 130hp turbotekniikka?
Abarth 500: 135 hv/205Nm. Moottori on tosin 1,4 litrainen.
Fiatilla on tarjolla 500-malliin myös kaksisylinterinen 875 kuutioinen turbopata, jonka kesymmästä versiostakin saadaan 85 hv / 145 Nm. Ja tuo vääntö saadaan jo 1900 kierroksella.
Hieman kireämpikin versio samasta moottorista löytyy eli 105hv. Varsinainen lentävä moottorisaha tämäkin. Litrateho on 120hv, eli samaa luokkaa tuon Fordin kanssa.
Sääli tosiaan, että GM-ei jatkanut SVC-moottorin kehitystyötä, jonka protojenkin litratehot olivat jo 200 hv luokkaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Milläs aikataululla tämä egoboost muuten on tulossa myyntiin? 2013 vuosimallin vekottimiin?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Eikös se ole jo ihan piakkoin tulossa?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ainakaan Foordsonin (Suomen) sivuilta ei moista ihmettä vielä omalla puusilmällä löydy, pienin mainittu Egoboost-mosa on joku ameriikanmallin isolohko 1,6litranen (päästöt 149g/km).t.t.j kirjoitti:Eikös se ole jo ihan piakkoin tulossa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ajattelin vaan kun tuollainen jo Start!:ssakin oli koeajossa. Tais kyllä olla ulkomailla mut anyways.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977