nykii!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

eipä tuo pumpun vaihto kamalan iso homma ole :mrgreen: 8O
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja nugge »

jusa_71 kirjoitti:eipä tuo pumpun vaihto kamalan iso homma ole :mrgreen: 8O
Pumpun vaihto kolkkiin step by step.
Sisältä virtajohdot irti.
Auto ylös nosturille.
Bensasuodatin irti.
Täyttöletkut irti, klemmarit tod näk entisiä niin rikkomalla niitä irti ~1-2h
Bensatankin pannat irti mitkä hyvin todennäköisesti niin ruosteessa että menee ~1-2h irroittamisessa. Jos aukee ollenkaan.
Bensatankki alas. Toivon mukaan opiskelijavalo palaa.
Tankki pöydälle ja nipat irti. Älä riko L liittimiä. varovasti irrotaen.
Pyöritä pumppusettiä 180 astetta myötäpäivään ja nostaen varovaisesti.
Avaa purkki.
Pumppu pois.
Uusi tilalle.
Pumppusetti takas tankkiin.
Tankki ylös. Kato että käsijarrukaapeli tulee oikeaan kohtaan.
Pannat kiinni.
Täyttöletkut kiinni med nya klemmarit.
Sähköt kiinni takapenkin alla.
Kiristä pannat.
Uusi bensasuodatin paikalleen.

Ja sit ois about siinä, unohdinkoha jotain?

VS

9-5 Bensapumpun vaihto.

Takapenkki ylös.
Suojamuovi pois.
Nipat pois pumppusetistä.
Pumppusetti pois tankista.
Avaa purkki.
Vaihda pumppu.
Purkki kiinni.
Pumppusetti takas tankkiin.
Sähköt kiinni.

Ei niin kamalan iso homma?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Toiset säästävät aikaa ja vaivaa ja tekevät takapenkin alle sen huoltoluukun laajennuksen. Jos autoa aikoo pitää edes muutaman vuoden, tuo pumppu tulee vaihdettua vähintään kertaalleen uudestaan.
Turhaa neppailua ja hienostelua tuo tankki pudottamalla vaihto.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja nugge »

Turhaa ranettamista toi korin leikkaamine
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja ippe »

Jos jaksaa tehdä pumpun vaihdon pudottamalla tankin, niin samalla voi vaihtaa käsijarruvaijeritkin, mun kokemuksen mukaan ainakin toinen puoli rupeaa kuitenkin jumittamaan jossain vaiheessa kuorensa sisällä, eikä palauta kunnolla...

Tankkia paikalleen asentaessa kannattaa katsoa että bensalinjat jäävät järkevään asentoon, ettei käy kuten vanhassa NG:ssä, jossa bensalinja jäi huonosti filtterin päästä ja ahdisti bensantuloa, mikä oli myös todennäköinen syy sille että letku irtosi tankin sisällä, tästä tulikin sitten sellainen arvaa ja etsi vianhakuoperaatio :lol:
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

kait merkki liikkeestä olet pumpun hakenut ämpäreineen
jos kerran alakautta sen vaihdat (tai merkkiliikkeessä vaihdatutat) :roll:

no sitten jos sattuu pumpusta irtoamaan letku taikka jää linjaston putki sopivasti jumiin
(kun motonetistä olet pumpun hakenut ja ite sen paikalleen rakentanut)
nii ei kuin tankki pois vaan ja nythän se on jo helppoa kun kaikki paikat on jo kertaalleen herkistelty :)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin