Pallonivelet

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Dodii. Sama vika rahikaisella, kävin hakemassa leimaa mutta hylsy tuli; oikeessa pallossa on väljää ja 160tkm nyt rullattu.

Motonetin tukivarret lienee kelpo tavaraa?

Hook,

Onko tietoa mitä tuohon päivityspakettii tarkalleenottaen kuuluu ja mikä siinä tekee osat paremmiksi, ainakin paksumpi etuvakaaja? Nähtävästi ko päivityspaketteja on saatavilla kaikkiin 94-98 satkuihin eikä vain alkupään satkuihin kuten aluksi luulin...

edit:

onko joku teettänyt tukivarren vaihdon 900/9-3? onko suuritöinen? -> kallis työ korjaamolla?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Atte Sirén
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 00:44
Paikkakunta: Kerava

NG900 vm.94-95 etuakseliston päivityspaketti...

Viesti Kirjoittaja Atte Sirén »

.
Viimeksi muokannut Atte Sirén, Su Joulu 20, 2015 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Atte Sirén, Kerava-city
9-5 Aero Combi -01, 9-5 2.3t -98, 9000 CSE 2.3t -93
Atte Sirén
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 00:44
Paikkakunta: Kerava

VRK clamp asiaa ja NG900 etuakseliston päivitystä

Viesti Kirjoittaja Atte Sirén »

.
Viimeksi muokannut Atte Sirén, Su Joulu 20, 2015 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Atte Sirén, Kerava-city
9-5 Aero Combi -01, 9-5 2.3t -98, 9000 CSE 2.3t -93
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: VRK clamp asiaa ja NG900 etuakseliston päivitystä

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Atte Sirén kirjoitti:Itsekin joutunen kallistumaan ylihinnoitellun puoleen, ellei korvaavaa kotimaista tuotantoa ole saatavilla ennen kesää -05.
Kotimainen "tuotanto" käynnissä. Kyllä niitä tulee ennen kesää -05... :wink:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Eiköhän näitä saa viimeistään keväällä :D

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 15&start=0

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: VRK clamp asiaa ja NG900 etuakseliston päivitystä

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Atte Sirén kirjoitti:Etuakseliston tukivarret muuttuivat jossain vaiheessa -95, mutta "klämppi" liittyy ainoastaan hammastangon malliin,
joka ymmärtääkseni vaihtui myöhemmin (95 - 96).
Itselläni esim. on uudemmat tukivarret, mutta kuitenkin vanhemman mallin hammastanko...
Jeps, al. nro. S2012272 alkaen jossa vakaaja tulee kiinni siihen etutukivarteen, eli tietystä -95 vuosimallista alkaen -98 saakka olis samat etutukivarret.

Tarkistin oman pirssin varret ja näytti olevan tuota uudempaa mallia. Ko tukivarsiin liittyen päivitys ei siis olekaan tarpeen... Ja eiku motonetin kautta kotiin ja samalla molemmat uusiks...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Löytyi tällainen juttu suomi24:stä. Yleensä en niin vakavasti viitsi sen palstan juttuja ottaa mutta aika mielenkiintoista jos ei motonetin varret kestä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0005970310
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

NG900SET -95 kirjoitti:Löytyi tällainen juttu suomi24:stä. Yleensä en niin vakavasti viitsi sen palstan juttuja ottaa mutta aika mielenkiintoista jos ei motonetin varret kestä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0005970310
Motonetistä ostamani alatukivarret on merkkiä Meyle :roll: Kiinnikkin pitäs pikapuoliin laittaa jotta sais leiman autoon.
Onkohan kukaan kuullukkaan moisesta meylestä? http://www.meyle.com/Home/home.asp

On sentään saksalaisia, eikä italialaisia :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Mulla on kanssa noiden varsien hankita keväällä edessä. Ei mene enää ensi vuonna leimasta.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Buy12
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 14:03

Motonetin alatukivarsi...

Viesti Kirjoittaja Buy12 »

...kesti 900 s 2,3ssa kokonaiset 22 tkm / 2 v, sitten repes kumit ja korjauskehoitus katsastuksessa. Pari vuotta sitten hinta oli motonetissa n. 140 eur ja saabilla 300 eur. Hyvää ei saa halvalla...
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Motonetin alatukivarsi...

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Buy12 kirjoitti:...kesti 900 s 2,3ssa kokonaiset 22 tkm / 2 v, sitten repes kumit ja korjauskehoitus katsastuksessa. Pari vuotta sitten hinta oli motonetissa n. 140 eur ja saabilla 300 eur. Hyvää ei saa halvalla...
Eli ongelmana on ne kumit? Hmm... sehän sitten tietää vaan powerflexien hankintaa. Eli jälleen kerran rahan menoa tuuning tuotteisiin hyvällä syyllä :wink:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Motonetin alatukivarsi...

Viesti Kirjoittaja patse »

NG900T kirjoitti:
Buy12 kirjoitti:...kesti 900 s 2,3ssa kokonaiset 22 tkm / 2 v, sitten repes kumit ja korjauskehoitus katsastuksessa. Pari vuotta sitten hinta oli motonetissa n. 140 eur ja saabilla 300 eur. Hyvää ei saa halvalla...
Eli ongelmana on ne kumit? Hmm... sehän sitten tietää vaan powerflexien hankintaa. Eli jälleen kerran rahan menoa tuuning tuotteisiin hyvällä syyllä :wink:
Vai onko kyseessä pallonivelen suojakumin rikkoutuminen :?: Niistäkin tulee korjauskehoitus, jos ovat rikki.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Vastaa Viestiin