Tänään jatkui kolina ja paljon pidempään kuin aiemmin, ehkä 1 km. Alkoi reippaamman jarrutuksen jälkeen ja arvioisin, että kuului yksi kolahdus per renkaan pyörähdys. Ja heti loppuu kun hipaisee jarrupolkimeen. Lopullisesti vaikeni vasta 5. jarrutuksen jälkeen.
Mikä aiheuttaa kolinan *klonk klonk klonk*?
Viikonloppuna vilkuilin jarruja: jouset on joka kulmassa vanteen puolella, liekö sisäpuolella lainkaan?
Levyt kaikissa kulmissa melko kuluneet, kuten myös palat edessä. Takana paloissa pintaa paljon enemmän, kun vertaa etupaloihin.
Etusatulassa merkintä "halkaisija" 285 (GM FN 57/25) ja takana vain GM. Silmämääräisesti takalevy halkaisijaltaan hivenen pinenempi ja "yksi levyinen".
Uskaltaako noilla tiedoilla ostaa uudet levyt (ja palat) eteen 285 mm ja taakse 278 mm? Tuommosia settejä on tarjolla netissä...
PFS: "eteen" http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3590
PFS: "taakse" http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3598
Kolina takapäässä, loppuu kun jarruttaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kolina takapäässä, loppuu kun jarruttaa
Neobrossilta kannattaa myös kattoo...
Re: Kolina takapäässä, loppuu kun jarruttaa
No joo, Neobrossilla ei maksa senkään vertaa. Nopeesti laskin, että 4x levyt + palat reippaasti alle 200 € + toimitus. Tuolla on jotain muutaki merkkiä tyrkyllä, tiiä niistä sitten.apu,apupoika kirjoitti:Neobrossilta kannattaa myös kattoo...
Jos tuo klonksuminen johtuu kuluneisuudesta, niin luulis korjaantuvan uusilla hiluilla.