ei kelvannut 90 saabisteille

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kaksi kertaa topicin auto oli täälläkin myynnissä.

Kiinnostusta kyllä oli nettiauton kautta. Kyllä se omissakin silmissä väliinputoaja tuo 90 on. Harrastan vanhempaa kalustoa ja talvikäyttiksenä minkään Saabin rapistumista en kestä katsoa. Parempi luopua... Pois silmistä pois mielestä. Kun vain olisi päätynyt sellaiselle joka huolehtii. Kattoverhoilukin oli lähes virheetön.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut tuhojuho, Ti Touko 06, 2014 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entinen jäsen#2331
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Uitukki kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:mutta pystykeulainen kaksiovinen ysisatanen ei kyllä ole kovin kaunis auto.
Haist ite :mrgreen:

http://www.aijaa.com/MTMQuo
Arvasin että loukkaan kyllä muutaman tunteita tuolla kommentilla :mrgreen: Mutta kun satkun lyhyeen porrasperään ei vain omasta mielestä sovi kovin hyvin tuo pystykeulan pidemmän näköinen keula...viistokeula kuten myös 99:n nokka näyttää lyhyemmältä ja sopii paremmin yhteen perän kanssa.

Tuo Vesan ex-noppa on/oli kyllä todella hieno...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Joo makuasioitahan nämä. Esimerkiksi minun mielestä 90:n keulaan sopii paremmin 99:n perä :wink:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itekki kun muutama vuosi takaperin omaa noppaani myin mielestäni halvalla niin ei kelvannut kenellekkään harrastajalle kuin pakasta vedetty auto toiselta omistajalta. Loppukohtalo autolle oli paalaamo..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 709
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Kuten aiemmin joku totesi, paha mieli tästä topicista vain tulee...

Jiivee, löysin nettiautosta kyseisen nopan ja itse kuolasin sitä useaankin otteeseen. Valkoinen, jalkapallovanteet ja viininpunainen sisusta... :roll:
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Noh, sen verran hyvää ysikympistäkin että ihan jees kakkosauto se aikanaan oli, pienet oli ylläpitokulut ja kohtuu luotettava kyyti muutenkin.

Oma mielipide on että näteimmät og-sarjan Saabit ovat ehdottomasti kaksiovinen ysiysi vuosilta 83-84, tai sitten 900 viistokeula Combi. Ehkä viisiovinen ennemmin kuin kolmiovinen.

Mutta mielipiteitähän nämä, ei näistä kannata suuttua :mrgreen:
Og-Saabia en enää käyttöautoksi ottaisi muutenkaan..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja vmt »

Jimo kirjoitti:Noppa ei tosiaan houkuta edes saabisteja. Sen mitä olen foorumia lukenut, niin päällimmäisenä mieleen on jäänyt moitteet ulkonäöstä, vähäisestä varustelusta, kaksiovisuudesta ja ruiskun & turbon puutteesta.
Tunnistan itseni tuosta kuvauksesta. Tosin harrasteautoksi huolisin kyllä nopan oikein mieluusti. Opiskelijalla ja kerrostaloasujalla vaan vähän rajoittaa autojen harrastamista toi lompakon anoreksia ja säilytys- ja värkkäystilojen puute. Käyttöpeliksi tosin en haluaisi noppaa enkä sen kummemmin kaasarisatkuakaan enää.

Täytyy vaan toivoa että sit joskus hamassa tulevaisuudessa kun on tilat ja valuuttaa, olis noppia tai tupliksia vielä mulle asti jäljellä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 709
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Itsellä oli sama juttu, kaikkea ei voi ostaa nurkkiin joten päätin vaan ostaa nopan käyttöautoksi. Eihän se tykki ole, mutta lepponen ja sillä saa muut hyvälle tuulelle. :) Toki myös itsensä. Makuasioita.
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Jimo »

vmt, kärkkäinen... lompakon ohuus ja säilytystilojen puutehan ne on merkittävimmät rajoitteet. Sitten kun on vain yksi auto, niin pakkohan siltä on vaatia edes jonkinlaista käyttöautomaisuutta. Kuka vaatii mitäkin. Itse teen sellaisen kompromissin, että ajan '83 kaasarisatkulla. Se käy tavallaan harrastuksesta, niin on yhdessä paketissa parhaimmillaan kolme autoa: käyttö-, projekti- ja harrasteauto. :)
1983 SAAB 900 GL 3-door
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Jimo kirjoitti:vmt, kärkkäinen... lompakon ohuus ja säilytystilojen puutehan ne on merkittävimmät rajoitteet. Sitten kun on vain yksi auto, niin pakkohan siltä on vaatia edes jonkinlaista käyttöautomaisuutta. Kuka vaatii mitäkin. Itse teen sellaisen kompromissin, että ajan '83 kaasarisatkulla. Se käy tavallaan harrastuksesta, niin on yhdessä paketissa parhaimmillaan kolme autoa: käyttö-, projekti- ja harrasteauto. :)
Näihän se menee valitettavasti :(
Ari 1622
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kyllähän tuota tilaa pihassa olisi, mutta kun ei viitsi pihalle jättää seisomaan jopa vuosiksi. Sinne menisi mm. ilo uusista jarrusatuloista ja kovista pelleistä. Menee pahemmaksi kuin huonolla käytöllä.

Nyt pitäisi löytää käyttöauto talveksi. Saabit tietysti himottavat ja nelivedot myös. Nelivetoiset Saabit ei, koska ei ole varaa. Parempi näyttää köyhältä kuin olla sellainen:) En halua myöskään ajaa toisten autoilla ja vain maksettu on oma. Tällainen ajattelutapa taitaa olla aika 1900-lukuista, mutta kukin tyylillään. Ei siis herneitä nenään.

Taidan ostaa värittömän ja hajuttoman Toyotan 2-paikkaisen veronkiertoauton rinnalle. Mitä munattomampi käyttis, sitä paremmalta tuntuu kun saa kesällä 9000:n, 96:n, 600:n ja 17 m:n alle :)
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Jimo kirjoitti:...on yhdessä paketissa parhaimmillaan kolme autoa: käyttö-, projekti- ja harrasteauto. :)
Juuri näin se on itselläkin. Jos olisi katollista säilytystilaa niin ostaisin uudemman auton käyttikseksi ja nykyisen jättäisin kesäkäyttöön. Katotonta tilaa mulla kyllä olis vajaa 5 hehtaaria mutta mielestäni satkuni pysyy paremmassa kuosissa kun sillä ajaa ympäri vuoden kuin pitämällä seisonnassa taivasalla.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Aikahan sen tavaran kaupihtoo, mutta jos ei ole aikaa eikä paikkaa niin eihä sille mitää voi. :roll:

Itelläkää ei kummoset säilytystilat sinänsä, kun ei ole käytössä kuin autotalli ja katos. Suunnitteilla kyllä rakentaa jonkinmoinen katos/talli, jonne sopis ainki 3 autoa. Asian tiimoilta en kuitenkaan lähe hättäilemmään.. pittää suunnitella rauhassa ja miettii eri rakennusvaihtoehtoja ym. ym...
Sora-alueen laajennus kuitenkin se ensimmäinen vaihe, että on vähemmän ruohoa autojen alla. Pressukatokset enshättään vois auttaa, kunhan vain pohjalle vetässöö pressut ja ajjaa autot vaikka kuormalavojen päälle niin ei pääse happanemmaan altapäin. :roll:
Nytten kolmeen saabiin hommasin puolpeitteet päälle, jotta ei tarviis niinpaljo kaivaa hangesta niitä sitte kun millo tarvii käydä operoimassa/herättelemässä henkiin.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin