Virtalukko

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
juppe_eno
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2013 17:27
Paikkakunta: Leinolanlahti

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja juppe_eno »

Nyt ois uusi lukko tilattu Ebay:stä :D , Lontoon suunnalta. Lompakko ohentui noin 85€ posteineen.... :(
9-3 1.8i Linear Vm.04
9-5 2.3t Wagon Vm.05
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Eikö saanut enää Suomesta? Ostin Espoosta n. 1 kk sitten. Piti odotella kk verran, tilasin tammikuun lopulla. Kummallisuudet poistui kun sai uuden. Ei ole tullut steering lock malf, eikä jäänyt sisävalot päälle.
juppe_eno
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2013 17:27
Paikkakunta: Leinolanlahti

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja juppe_eno »

Senverran rupes jo lukon toimimattomuus ja arvailut toimitusajoista jurppimaan, joten päätin tilata Ebays:stä.....
9-3 1.8i Linear Vm.04
9-5 2.3t Wagon Vm.05
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Onnistuuko virtalukon asennus tumpelolta Citymarketin parkkipaikalla alle 10 tunnin? Eli vaatiiko esim TECHiä? Oletteko ostaneet uusia vai käytettyjä?
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Onnistuu vaihto tässä threadissa ohjeiden mukaan. Vaikein pala oli vetää takana oleva U-muotoinen verhouspaneeli irti. Se on jäykästi kiinni ja vaati hiukan voimaa. Kannattaa painaa mieleen mitkä ruuvit menevä alumiiniin ja mitkä muoviin.

Itse en halunnut käytettyä kun kerta kyseessä on tyyppivika. Kesti vain 6 v ja alle 100 tkm mulla. Ei tarvitse Techiä, kuten aiemminkin on jo mainittu.
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Tulipas vaihdettua uusi virtalukko. Lukon hommasin ebaystä 80 € posteineen ja lukko oli uusi. Vaihto meni muuten hyvin, mutta tosiaan noita ruuveja olis voinut paremmin painaa mieleen. Kasaus meni vähän arpoessa. Jossain ohjeessa on tullut vastaan, että pitäisi jotain muitakin johtoja irroitella kuin mitä itse virtalukossa on, mutta mitään muuta en kyllä irroittanut. Keskikonsolia kyynärnojineen en irroittanut kokonaan, vain löysäilin ruuveja. Virtalukon sai uitettua välistä pois. Akun napaakaan ei näköjään tarttenu irttoittaa.

Uusi lukko toimii täsmällisemmin ja takertelematta. Hieman on uutuuden jäykkä tosin.

Keskikonsolin kyljessä kuskin puolella kulkee perinteinen 3,5 mm uros-uros kaapeli, joka oli irti molemmista päistään. Johto oli osin vyyhdillä ja sidottu nippusiteeellä kiinni kyynärtuen rakenteisiin. Mikähän tämä vois olla? AUX liitäntä on kyynärnojan sisällä ja toimi ennen ja jälkeen remontin, että se se ei ainakaan ole.
Vastaa Viestiin