Ja toinen nöyryytys lisää
Eilen oli sitten minun vuoro: Kauppakeskuksen parkkihalli; vaimo, muksu ja ostokset kyytiin ja sitten startti vain pyörittää.
Ei kannattasi viedä 9-5:sta ilmesesti ollenkaan parkkihalliin. Ei muutakuin perhe taksiin ja hinuria tilaamaan. Tunnin odottelin ja aina välillä kokeilin. Ei lupaustakaan. Kunnes hinauspojat ovat vieressä....ja Auto starttasi! Ajamalla pääsin merkkihuoltoon ja tänä aamuna todettiin, että vika ei ole pelkästään boxissa. Oli käynyt nätisti, mutta mun mentyä hakemaan autoa, ei taaskaan käynnistynyt. Saapa nähdä mistä löytyy. Takuuhan multa loppui juuri muutama kuukausi sitten
Niinpä ei ollut iloa myöskään Saab-assistance palvelustakaan.
Nyt autossa on joka tapauksessa uusi DI, joten odotanpa innolla sitä hetkeä, kun se taas käynnistyy. Sen verran mulla on ollut erilaisia nykimisiä matkan varrella ollut, että on hyvä nähdä mikä on uuden DI:n vaikutus. Tarina jatkuu, kunhan....
EDIT: Harmistuksessa unohtui, että onpa kerrankin ollut viimeisen päälle palvelua merkkihuollossa. Laskuun asti

Ei kannattasi viedä 9-5:sta ilmesesti ollenkaan parkkihalliin. Ei muutakuin perhe taksiin ja hinuria tilaamaan. Tunnin odottelin ja aina välillä kokeilin. Ei lupaustakaan. Kunnes hinauspojat ovat vieressä....ja Auto starttasi! Ajamalla pääsin merkkihuoltoon ja tänä aamuna todettiin, että vika ei ole pelkästään boxissa. Oli käynyt nätisti, mutta mun mentyä hakemaan autoa, ei taaskaan käynnistynyt. Saapa nähdä mistä löytyy. Takuuhan multa loppui juuri muutama kuukausi sitten

Nyt autossa on joka tapauksessa uusi DI, joten odotanpa innolla sitä hetkeä, kun se taas käynnistyy. Sen verran mulla on ollut erilaisia nykimisiä matkan varrella ollut, että on hyvä nähdä mikä on uuden DI:n vaikutus. Tarina jatkuu, kunhan....
EDIT: Harmistuksessa unohtui, että onpa kerrankin ollut viimeisen päälle palvelua merkkihuollossa. Laskuun asti

Viimeksi muokannut vesil, To Helmi 10, 2005 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Näkyy olevan tuossa di boxin hinnassa eroja eri huoltoliikkeiden välillä, oulussa pyysivät maanantaina siitä 194€ kun itse hankin mahdollista helpotusta ikävän tilanteen varalle... Tuolla hakutoiminnolla sai aika hyvin myös pengottua hintaa imm:lle ja sekin vaihtelee näköjään melkoisesti. Mulla on ajo ollut hieman nykivää ja imm herjas vikaa ku check engine valo syttyi, huomenna käyn vaihdattamassa uuden, saa nähdä minkä hinnan taikovat. Onnekseni olen sen verran tuore saabisti että on vielä myyjäliikkeestä takuuta jäljellä ja sain sovittua imm:n vaihdon myyjän takuuseen.
Vika oli löytynyt kampiakselin asentoanturista ja laskulla minua ei vaivattuvesil kirjoitti:. Saapa nähdä mistä löytyy. Takuuhan multa loppui juuri muutama kuukausi sitten ..... Tarina jatkuu, kunhan....

Samalla moottoriin laitettiin uusin ohjausofta, jossa on mm. kaasuläppäkotelolle isommat toleranssit ja muuta mukavaa, joka ei jäänyt mieleen. Alkuun tuntui, että tehot hävisi samalla (Saabin oma viriboxi), mutta muutama vedätyskokeilu kertoi, että teho on tallessa, Jotain ilmeisesti on kuitenkin muuttunut kaasupolkimen ohjelmoinnissa tai jossain muualla, kun auto ei ole niin sähäkän oloinen. Viriboxin isoin etu, puhtaampi veto alle 2000 kierroksen, on kuitenkin tallessa

Uusi ohjaussofta? Kiinnostavaa! Mun Auto on ihan samanikäinen ja Saabin viriboksilla myös. Mitäs positiivisia puolia softa tuo tullessaan? Negatiiviset toitkin jo esille, Kannattaako pyytää päivitys? Mahtaneeko päivitys tuoda kustannuksia, jos auto muutenkin huollossa?vesil kirjoitti:vesil kirjoitti:.
Samalla moottoriin laitettiin uusin ohjausofta, jossa on mm. kaasuläppäkotelolle isommat toleranssit ja muuta mukavaa, joka ei jäänyt mieleen. Alkuun tuntui, että tehot hävisi samalla (Saabin oma viriboxi), mutta muutama vedätyskokeilu kertoi, että teho on tallessa, Jotain ilmeisesti on kuitenkin muuttunut kaasupolkimen ohjelmoinnissa tai jossain muualla, kun auto ei ole niin sähäkän oloinen. Viriboxin isoin etu, puhtaampi veto alle 2000 kierroksen, on kuitenkin tallessa
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind
Minäkin ihmettelin, kun 50 tuh. huollon jälkeen tuntui Saabi laiskalta. Ekoissa liikennevaloissa tuntui kuin ei olisikaan enää virisarjaa.
Kun olin ajellut pidemmän matkan, niin kyllähän sieltä potkua löytyi edelleen.
Kun olin ajellut pidemmän matkan, niin kyllähän sieltä potkua löytyi edelleen.
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Heräsi sellainen ajatus, että tämä uusi ohjausofta ei anna täysiä paineita kylmällä moottorilla? Sehän olisi periaatteessa fixu ominaisuus, mutta mielummin päättäisin itse.
Olen samoilla linjoilla 9-5T:n kanssa. Toimivaa autoa ei kannata mennä päivittelemään. Mulla on ollut sen verran käyntihäiriöitä, että halusin kokeilla tämänkin vaihtoehdon. Eipä sillä ollut vaikutusta tyhjäkäynnin pieneen epätasaisuuteen. Mutta tulevaisuutta silmälläpitäen suuremmat toleranssit kaasuläppäkotelolle ovat tietysti hyvä juttu. Pahus, kun enää muista niitä muita uusia juttua.
Huollon yhteydessä tehtynä päivityksen ei pitäisi maksaa mitään, ainakaan jos sillä yritetään ratkaista jotain ongelmaa. Mutta, kuten sanottu, lisää tehoa sillä ei ainakaan saa ja sehän on meille ainoa pätevä syy päivittää
Olen samoilla linjoilla 9-5T:n kanssa. Toimivaa autoa ei kannata mennä päivittelemään. Mulla on ollut sen verran käyntihäiriöitä, että halusin kokeilla tämänkin vaihtoehdon. Eipä sillä ollut vaikutusta tyhjäkäynnin pieneen epätasaisuuteen. Mutta tulevaisuutta silmälläpitäen suuremmat toleranssit kaasuläppäkotelolle ovat tietysti hyvä juttu. Pahus, kun enää muista niitä muita uusia juttua.
Huollon yhteydessä tehtynä päivityksen ei pitäisi maksaa mitään, ainakaan jos sillä yritetään ratkaista jotain ongelmaa. Mutta, kuten sanottu, lisää tehoa sillä ei ainakaan saa ja sehän on meille ainoa pätevä syy päivittää