1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
mmm
tänää otin vähän logia omasta op-comilla...
http://pastebin.com/JzEp8j9V
Tossa 22s kohdalla täyskiihdytys täydellä kaasulla.. mitähän tosta pitäs tulkita.. osaako joku heittää, eli siis näyttääkö noi arvot ok:lta vai voisinko epäillä vuotoja? Lähinnä jos noi ahdot ton mukaan on jossain 2bar?!?
tänää otin vähän logia omasta op-comilla...
http://pastebin.com/JzEp8j9V
Tossa 22s kohdalla täyskiihdytys täydellä kaasulla.. mitähän tosta pitäs tulkita.. osaako joku heittää, eli siis näyttääkö noi arvot ok:lta vai voisinko epäillä vuotoja? Lähinnä jos noi ahdot ton mukaan on jossain 2bar?!?
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Tuohon 2bariin on lisätty ilmanpaine ~1,013bar eli maksimipaineet sinulla 1.24barSaabisti9-3 kirjoitti:mmm
tänää otin vähän logia omasta op-comilla...
http://pastebin.com/JzEp8j9V
Tossa 22s kohdalla täyskiihdytys täydellä kaasulla.. mitähän tosta pitäs tulkita.. osaako joku heittää, eli siis näyttääkö noi arvot ok:lta vai voisinko epäillä vuotoja? Lähinnä jos noi ahdot ton mukaan on jossain 2bar?!?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
kiitos selvennyksestä
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Taitaa mennä bsr:n softa vaihtoon, ei toimi kunnolla. Välillä menee miten pitääkin mutta monesti ei.
Olisko joensuun alueella softaajaa tai laittasko joku uuden toimivan softan postin kautta?
Olisko joensuun alueella softaajaa tai laittasko joku uuden toimivan softan postin kautta?
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Ohjelma vaihdettu suokko/jcarsonin stage 1:en ja ongelmat jatkuu.
Ahtopaineet yleensä 0.58bar, vähän aikaa on ollu 0.7bar, sanattomaksi vetää.
Hukkaportista letku irti niin ahtaa 1.37bar, turbo pitää samalla erikoista ääntä mutta ei esim. fuelcuttia ilmeenny.
Ahtopaineet yleensä 0.58bar, vähän aikaa on ollu 0.7bar, sanattomaksi vetää.
Hukkaportista letku irti niin ahtaa 1.37bar, turbo pitää samalla erikoista ääntä mutta ei esim. fuelcuttia ilmeenny.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Onko ahtopaine mitattu ennen vai jälkeen kaasuläpän? Erikoinen ääni voi olla ujellus kaasuläpältä kun se sulkeutuu jotta ilmamassat ei karkaisi yli sallitun. Jos imusarjasta mitattu niin sitten epäilisin maffivikaa jos ei tee 1,37 barilla fuel cuttia. Fuel cuttihan T7/T8 pohjautuu ilmamassaan, ei ahtopaineeseen kuten T5. Logituksesta olisi suuresti hyötyä kun vika on päällä, niin näkee mitä siellä tapahtuu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Ahtopaine mitattu op-comin avulla, fuelcuttia ei tosiaan tullut kun ahtoi tuon 1.37bar, maffikin tosin on uusittu mutta voi tietty olla uusikin valmiiksi rikki.
Onkos nämä t8-vehkeet tarkkoja bensan suhteen (oktaani), itänaapurin bensaa tankissa tällä hetkellä.
Onkos nämä t8-vehkeet tarkkoja bensan suhteen (oktaani), itänaapurin bensaa tankissa tällä hetkellä.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Minkälaiselta asemalta tankkasit?
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Perus venäjän asemalta, femmakin saanut samaa polttoainetta ja ei mitään ongelmia.
Siinä kuitenkin löytyy 360whp, kaikki muutkin pirssit toiminu moitteetta.
Siinä kuitenkin löytyy 360whp, kaikki muutkin pirssit toiminu moitteetta.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Testailin nyt peruspaineen, yhdistin c ja w letkut ja tämän jälkeen op-com antaa max ahtopaineeksi 0.3bar, nousee hyvin n.0.27bar ja vähän ajan kuluttua tuohon maximiin.
Toinen erikoinen huomio tuli kun otin hukkaportin letkun irti, kaikki muuta oikeilla paikoillaan.
Senhän pitäisi ahtaa niin paljon kuin turbo yleensä pystyy, ja edellisen kerran kun tuota kokeilin niin max ahdot oli tasaisesti 1.37bar, jolloin ilmeisesti kaasuläpällä rupesi rajoittamaan. Mutta tällä kertaa nousi ahdot max 1.23bar mutta putosivat kiihdytyksen aikana 0.6-0.8bar lukemiin.
Seuraavilla kiihdytyksillä ahdot yleensä tuosa lukemissa, ja samat ahdot suunnilleen on myös hukkisen letku ohjausventtiilissä.
Ei tule ainakaa itelle mieleen muuta mahdollisuutta kuin bypass tai hukkaportin kello ongelma syyksi.
Toinen erikoinen huomio tuli kun otin hukkaportin letkun irti, kaikki muuta oikeilla paikoillaan.
Senhän pitäisi ahtaa niin paljon kuin turbo yleensä pystyy, ja edellisen kerran kun tuota kokeilin niin max ahdot oli tasaisesti 1.37bar, jolloin ilmeisesti kaasuläpällä rupesi rajoittamaan. Mutta tällä kertaa nousi ahdot max 1.23bar mutta putosivat kiihdytyksen aikana 0.6-0.8bar lukemiin.
Seuraavilla kiihdytyksillä ahdot yleensä tuosa lukemissa, ja samat ahdot suunnilleen on myös hukkisen letku ohjausventtiilissä.
Ei tule ainakaa itelle mieleen muuta mahdollisuutta kuin bypass tai hukkaportin kello ongelma syyksi.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Mahtaako ongelma olla sama kuin itellä, eli mulla jostain syystä boxi ei saa haluamaansa ilmamassaa riittävän nopeesti (ei siis seuraa pyyntiä heti) vaan tulee jälessä. Seurauksena boxi pitää hukkaportin kiinni kunnes saavuttaa haluamansa ilmamassan tai tulee fuelcut johtuen paineista. Tähän ongelmaan ei ole vielä tolkkua löytynyt. Vaihettu boxi, maf, ja kaikki muu mahollinen testattu ja todettu toimivaksi
Auto siis alunperin 175hv malli, johon vaihettu mitsun TD-14L ahdin, Aeron vihreet suuttimet, 3" DP + putkisto, ja biopower softa.
Auto siis alunperin 175hv malli, johon vaihettu mitsun TD-14L ahdin, Aeron vihreet suuttimet, 3" DP + putkisto, ja biopower softa.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Ihmetyttää omassa kotterossa, että minkä takia ei ahdot nouse enää tuonne 1.37bar lukemiin hukkaportinletku irti kuten aikaisemmin teki, vaan ahtaa suunnilleen samalla tavalla kuin letku paikoillaan ohjausventtiilissä.
edit. unohtui tukkia tuo letku, joten nähtävästi pääsi ahtoja purkamaan ohjausventtiilistä?
ahdot käyttäytyi tosin aikalailla samalla tavalla kuten oikeilla kytkennöillä.
edit. unohtui tukkia tuo letku, joten nähtävästi pääsi ahtoja purkamaan ohjausventtiilistä?
ahdot käyttäytyi tosin aikalailla samalla tavalla kuten oikeilla kytkennöillä.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Hukkaportin kellon tankoa lyhennetty -> ahtopaineet suht tasaisesti 0.7bar.
Hukkaportin letku irti ohjausventtiilistä ja letku tukittu -> ahtaa max 0.9-1.0bar, ahdot putoaa 0.5bar lukemiin ja alkaa nykimään. Ohitus toisesta autosta, vähätkin ahdot putoaa nolliin.
Letku irti ollessa ihan ensimmäisellä kokeilulla viikkoja sitten ahtoi 1.37bar tasaisesti ja turbo äänti oudosti (kaasuläpällä nähtävästi rajoitti) nyt sama oire ilmaantu kun ahdot olivat vain tuo 0.5-0.6bar
Alkaa kovasti tuntumaan että on jotain mekaanista vikaa, ahtimessa ja cuulerissa, kun ahdot hävis kokonaan ja meno oli sen mukaista.
Turbo testattu että pyörii koneen käydessä, imuputki oli irti joten limited performance tuli näyttöön, vikakoodeina map-anturista ja P1523 Throttle control malfunction, map-anturi herja hävisi kun kaikki kasattu ja nappas käyntiin, toista ei op-com saa poistettua.
Ahdot nyt kaikki letkut paikoillaan suht tasasesti 0.7bar kellon tangon säädön takia, kaasua logatessa op-comilla tuli huomio että about 180km/h vauhdissa meno loppuu ja alkaa kaasun asento vaihtelemaan nopeasti 60-8x% välillä, vaikka poljin pohjassa.
Pakoputken/katin tukkeisuus tullut muutamalta ja se täytyykin tarkistaa.
On vaan insinöörillä välähtänyt pakoputkea suunnitellessa kun ei ole pätkissä tehty.
Hukkaportin letku irti ohjausventtiilistä ja letku tukittu -> ahtaa max 0.9-1.0bar, ahdot putoaa 0.5bar lukemiin ja alkaa nykimään. Ohitus toisesta autosta, vähätkin ahdot putoaa nolliin.
Letku irti ollessa ihan ensimmäisellä kokeilulla viikkoja sitten ahtoi 1.37bar tasaisesti ja turbo äänti oudosti (kaasuläpällä nähtävästi rajoitti) nyt sama oire ilmaantu kun ahdot olivat vain tuo 0.5-0.6bar
Alkaa kovasti tuntumaan että on jotain mekaanista vikaa, ahtimessa ja cuulerissa, kun ahdot hävis kokonaan ja meno oli sen mukaista.
Turbo testattu että pyörii koneen käydessä, imuputki oli irti joten limited performance tuli näyttöön, vikakoodeina map-anturista ja P1523 Throttle control malfunction, map-anturi herja hävisi kun kaikki kasattu ja nappas käyntiin, toista ei op-com saa poistettua.
Ahdot nyt kaikki letkut paikoillaan suht tasasesti 0.7bar kellon tangon säädön takia, kaasua logatessa op-comilla tuli huomio että about 180km/h vauhdissa meno loppuu ja alkaa kaasun asento vaihtelemaan nopeasti 60-8x% välillä, vaikka poljin pohjassa.
Pakoputken/katin tukkeisuus tullut muutamalta ja se täytyykin tarkistaa.
On vaan insinöörillä välähtänyt pakoputkea suunnitellessa kun ei ole pätkissä tehty.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 1.8t Ahtopaineet BSR Stage 1
Ei ollut pakoputkessa tukoksia, nyt e85:sta tankissa ja samalla tavalla ahtaa eli 0.7-0.8bar, pitäisi olla 1.1bar kieppeillä.
Onko nyt vika sitten tuossa bypassisssa jota ei ole vaihdettu mutta toiminta on tarkistettu.
Kaikki muu onkin jo uusittu.
Onko nyt vika sitten tuossa bypassisssa jota ei ole vaihdettu mutta toiminta on tarkistettu.
Kaikki muu onkin jo uusittu.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008