toi on niin totta. ja mukavuus kompensoi myös suorituskykyhäviöt (mikä on aluksi melkein shokki - hei, missä ne hevosvoimat on*). mulla 99 ruiskutomaatissa kulutus tasoittui talvellakin tuonne 11 litraan, lukema jonka alhaisuutta itsekin ihmettelin mutta monta tankillista ajoin peräkkäin samoin mittaustuloksin. ekat tankilliset ko. autolla meni jotain 14 l vauhtia, oliko auto sitten tukossa edellisen omistajan käytöstä, vaiko mun automaatinkäytössäkö oli toivomisen varaa.tetammi kirjoitti: Mutta kyllä automaatilla ajelu on niin mukavaa että sitä kyllä antaa anteeksi suuremman kulutuksen.
kyllä mä edelleenkin ikävöin automaattia, siinä missä manuaalivaihteisella saa kiroilla liikennevaloruuhkassa, automaatilla suorastaan toivoo ruuhkaa

* itseasiassa kun olin ostanut tomaattitupliksen, näin yksi yö unta että se hyytyi erääseen ylämäkeen kun vääntö loppui, tohon liittyy varmaan se että laatikon säädöt ei olleet ihan kohdallaan, sai polkea melkein pohjaan ennen kuin vaihtoi pienempää (kunnes opin vaihtamaan "manuaalisesti" ja siitä se riemu alkoi).