Saab 900i 2,1-92 käynti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
matiasleivo
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 15:19

Saab 900i 2,1-92 käynti

Viesti Kirjoittaja matiasleivo »

Niin ja vielä yksi tyhmä kysymys, mitä ovat bougicordit?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 900i 2,1-92 käynti

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

matiasleivo kirjoitti:Niin ja vielä yksi tyhmä kysymys, mitä ovat bougicordit?
saabiin suositeltavimmat tulpan johdot.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900i 2,1-92 käynti

Viesti Kirjoittaja teesalama »

matiasleivo kirjoitti:Niin ja vielä yksi tyhmä kysymys, mitä ovat bougicordit?
No ei se tyhmä kysymys ole, kirjoittelin taas vähän epäselvästi. Sytytysjohdoista on siis kyse.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8880

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4651
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mistäs noita saa?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllähän niitä tilaamaan pystyy melkein joka varaosa liikkeeseen.
hinta 30-40e...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Teemu kirjoitti:Kyllä löytyy sytytyspääteaste 2.0:sta ja 2.1:stä. Se on kiinni vasemman pyöräkotelon etuosassa. EZK-boksi on kiinni "toisella puolella" samaa lokaria. (niinkuin sanoit samassa paikassa missä olis turboissa APC).

Katsoppa tarkkaan, saattaa se hiilisäiliö olla vähän edessä.

Minä muuten ajelen 98:lla. Sillä voi tosiaan olla vaikutusta. Ainakin hinnalla ei ole eroa, 98:a kuluu vähemmän.
jatketaan tätä OT:ta

tuossa ruokatunnilla muutaman minuutin pellin alle tutkailin, väitän taas että ei ole siellä sitä sytytyspääteastetta!!!
niin ja tuota hiilisäiliötä ei mulla ole, eikä kattiakaan, egr on...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

mikkoimp kirjoitti:
Teemu kirjoitti:Kyllä löytyy sytytyspääteaste 2.0:sta ja 2.1:stä. Se on kiinni vasemman pyöräkotelon etuosassa. EZK-boksi on kiinni "toisella puolella" samaa lokaria. (niinkuin sanoit samassa paikassa missä olis turboissa APC).

Katsoppa tarkkaan, saattaa se hiilisäiliö olla vähän edessä.

Minä muuten ajelen 98:lla. Sillä voi tosiaan olla vaikutusta. Ainakin hinnalla ei ole eroa, 98:a kuluu vähemmän.
jatketaan tätä OT:ta

tuossa ruokatunnilla muutaman minuutin pellin alle tutkailin, väitän taas että ei ole siellä sitä sytytyspääteastetta!!!
niin ja tuota hiilisäiliötä ei mulla ole, eikä kattiakaan, egr on...
Kyllä se sieltä vielä löydetään :D
Kokeiles näitä:
http://68.155.225.56/electrical_system_ ... ezkwir.htm
http://68.155.225.56/electrical_system_ ... comloc.htm

Mutta haluan 100% varmuudella sanoa, että alkuperäisen kysyjän 2.1-litraisesta tuo moduuli löytyy.
Voin laittaa foton illalla, olen niin huono selostamaan...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Kattokaas puolan alta josko löytys se sytkä moduli.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

EPC tarjoaa joko boksia tai Boschin lootaa.
Eli jos siellä on se BOSCHIN iso loota niin silloin sitä pienempää
yksikköä ei ole. Ja sama toisin päin.

Ja paikka missä tämä on..sijaitsee vasemmalla puolella imuilmatorven
etupuolella.

Mutta mutta...mikäs se tämä sitten on..?

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

9000CD23T kirjoitti:EPC tarjoaa joko boksia tai Boschin lootaa.
Eli jos siellä on se BOSCHIN iso loota niin silloin sitä pienempää
yksikköä ei ole. Ja sama toisin päin.
No mutta kyllä 100-varmasti minulla on ainakin molemmat. Omin silmin juuri katsoin. :roll:
Ruiskuna LH 2.4.2
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin eikös se lötkötäkkin tuossa puolan alapuolella... :P
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

sieltä puolan altahan se löytyi, se vaan on noin puolet pienempi ja 4-napainen....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mielenkiintoinen toi 4-napainen sytyspääteaste. En minäkään sitä tommoiseksi arvannut. Aina oppii uutta :)

Mulla on tossa omassani semmonen 7-napainen (perinteisen näköinen) ja siinä EZK:n vieressä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

en sitä sillon pari kk sitten itsekään sytkäpäätteksi tajunnut kun siitä liittimen putsailin ja rasvailin. katsoin että se liitin on vaan puolassa kiinni, kun on puolan alla ihan puolassa kiinni ja puolassa vielä se pääty suojus paikallaan... mutta kai se se sitten on!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin